Ihmetytti eräs nainen joka oli aivan paniikissa 30euron ja 50euron velkojen vuoksi
Onko diilereillä tai torpedoilla tapana periä väkivaltaisesti naisiltakin jos ovat velkaa? Sormi/sormet tai lumpiot lähtevät tietyistä summista ainakin miespuolisilta velallisilta…
Ei ole mitään diilereiden ammattiliittoa tai työehtosopimusta, joka määrittelisi toimintatavat. Toki joku voi käyttää väkivaltaa kolmenkympin tai vaikka 3 euron takia. Veturipiireissä kuitenkin väkivallasta puhutaan jatkuvasti, mutta käytännössä sitä näkemäni ja kokemani mukaan tapahtuu varsin vähän. Useimmat velat jäävät maksamatta, mikäli velallinen päättää olla maksamatta.
On nyt ihme että ei voi työllä korvata? Muutama päivä juoksupoikailuu (tai huorailuu) kuittaisi ainakin mun moraalilla alle tonnin saatavat… Ei toimivia asiakassuhteita kannata alkaa pikkusummien takia paloitella! Välillä on rahaa ja välillä ei, kuuluu narkkibisnekseen moinen! Jos diileri ei ymmärrä bisnestä, kannattaisi ehkä hakeutua mieluumin vaikka teurastamoon töihin jos haluaa purkaa patoutumiaan aina välillä! ![]()
Ainahan sitä pientä kärhämää näissä ympyröissä esiintyy, mut ei kyl meillä päin tollasten summien takia ku joku 30egeä, aleta vielä “oikeasti” velkomaan… ![]()
Kyllä ne summat pitää olla kolminumeroisia, ennen ku alkaa pataan tulla, ja kyl yleensä annetaan mahikset useampaan kertaan hoitaa asia ihan niinku alunperin oli sovittukin.
Kun se “viimenen vaihtoehto” ei palvele kumpaakaan, ei velallista ja vielä vähemmän velan antajaa…
Tai enhä mä näistä mitään tiedä, pois tollaset jutut minusta…
![]()
Ei mut, en enää ole vuosiin ollu noissa kuvioissa, eikä ole ikävä takaskaan.
Mä jo mietin, että tuliko Jeesus takaisin, mutta tämä taitaakin olla ihan meidän harmiton pikku-Kalemme.
Jeesus tulee takaisin koko taivaan kokoisen salamavalon säihkeessä. Minä tulen vain oman hassun egoni kanssa.
![]()
Ketju suljetaan koska se ei kuulu Päihdelinkkiin.
-Päihdelinkin moderaattori