Hienoa Manga, että sussa on herännyt halu toipua:) ja hienoa myös, että oot uskaltanut kertoa miehellesi. Mä en oo saanut kerrottua, se on osaltaan vähän vaikeuttanut mun toipumista.
A-klinikalle meno oli mullekin älytön kynnys. Vuoden pähkäilin, mutta sitten oli pakko mennä, tajusin, että pettää pää tai kroppa pian. En voi luvata kenellekään, että juuri se a-klinikka olisi oikea keino saada apua, mutta suosittelen kokeilemaan. Mua hävetti ha pelotti, mitä jos joku näkee? Teen sote-alan työtä, esitin reipasta ja raitista, mitä muut puhuvat? Noh. Kukaan ei puhu mitään. A-klinikalla voi käydä esim. keskustelemassa läheisensä alkoholismista, syitä on monia. Käytävällä istuu siistejä, työelämässä olevia, kohteliaita ihmisiä. On niitäkin, joita elämä on koetellut ja aineet vielä hallitsevat. Mutta oma addiktioni on pyyhkinyt kaiken tekopyhän moralismin minusta. Jokainen on yhtä arvokas ja ansaitsee avun, myöhemmin voi sitten auttaa itse. A-klinikalla ja aa:ssa on myös kunnioittava kulttuuri, kukaan ei huutele, kenet on nähnyt. Jokainen ansaitsee yksityisyytensä. A-klinikka tai aa eivät aiheuta mitään haittaa sinulle. Ei niistä tehdä ilmiantoja tai hankaloiteta exäsi elämää, se ei missään nimessä ole klinikan tarkoitus. Kaikki lähtee sinusta, haluatko/tarvitsetko apteekkisopimuksen jne. On muutenkin susta lähtöisin, missä aikataulussa voit lääkkeistä luopua. Mun oli pakko lopettaa seinään, koska löysin aina syyn jatkaa vielä päivän/viikon/kuukauden. Toisille varmasti sopii vähentäminen ja lääkäri sit vois arvioida sitä alasajon aikataulua, joka on ehkä pakkokin tehdä hitaasti.
Oli ihanaa löytää tietoa siitä, mitä bentsot aiheuttaa. Paskat fiilikset, paniikit, herkkyys, elämänhallinnan horjuminen, niille olikin syy. Aloin syödä lääkkeitä “vahingossa”, eli mulla oli aluksi ihan hyvä syy, mutta ratkaisu oli helvetin huono. Määrät lähti vähän lipsumaan ja pian oltiin siinä tilanteessa, että ajatukset pyöri tablettien ympärillä. Voi sitä tunnetta, kun konttaa ympäri kämppää etsimässä oientä lääkkeen murua… Aina piti miettiä, mistä lisää. Tiesin, että tää ei tästä parane, mut jatkoin vaan. Mua hävetti niin, että meinasin kuolla. Pelkäson, että kohta korttitalo sortuu ja paljastun. En edes tehnyt mitään laitonta ja satutin vaan itseäni.
Ykkösneuvo varmaan multa olis, että etsi itsellesi joku rentoutumiskeino ja turvallinen paikka. Ne helpotti mua. Ja sos.sairaalan tietopaketti bentsojen alasajosta. Käy kävelemässä, kuulostaa niin kliseeltä, mutta tee sellaista, jossa seinät eivät kaadu niskaan.
Mun mielestä kirjoitat hyvää tekstiä, eli jos toi on sulle hyvä tapa purkaa sydäntä niin jatka ihmeessä. Lupaan lukea ja yrittää tukea sua. Vertaistuki pelastaa, tiedän aivan varmasti,missä helvetissä noiden aineiden kanssa olet. Mutta sä selviät!! Saat nauttia taas elämästä ja koittaa se päivä, kun et edes muista, miksi käytit aineita. Mä uskon suhun 100-prosenttisesti! Jos oot nyt jo noin päättäväinen ja kelaillut asiaa, niin sulla on hyvät lähtökohdat muutokseen:)