Kalsarikännääjä Kalevi Kalsari liittyy mukaan..

Olen nyt sinnitellyt vajaan kuukauden ilman viinaa ja etsin täysraittiutta - muuten homma menee överiksi ennemmin tai myöhemmin. Tuskin olisi kaukana korvikealkoholistinkaan “ura” :frowning: Ikää on 35 ja ekat kännit otettu 15vuotiaana. 19vuotiaasta asti maistunut reippaasti

Tervetuloa! Kerrot etsiväsi raittiutta. Se on siitä mukava juttu, että alkuun pääsee kun jättää tahallaan jotain tekemättä, eli alkoholit juomatta. Jos sitten haluaa, että ne pysyvätkin juomatta “toistaiseksi”, oma elämäntyyli ja ajattelu saattavat tarvia muutosta - ja siihen voi saada vahvistusta vaikkapa tältä palstalta.

–kh

Tää alkaa mukavasti. Nyt pääsenkin sitten pääsiäisen jälkeen työhönkin, yhteen paikkaan missä oon aikaisemminkin ollut. Varmaan ihan asiallista on ollut ensin kuukausi keskittyä raittiina olemiseen ja nyt varmaan jo ihan sopiva hetki lähteä töihinkin…

Kalsari oli jo ekan päivän töissä tänään… Ja lähtee kohta raittiille Pääsiäismatkalle! Hyvää Pääsiäistä ja älkää retkahtako vaikka 90% suomalaisista ajattelee nyt “Oiiiiiii…kohta pääsee Bailaamaan…”

Hyvää matkaa! Pikkuisen tarkistaisin kyllä tuota bailaavien suomalaisten prosenttia alaspäin, vaikka itsestä saattaakin raittiuden alussa tuntua siltä, että kaikki kanssaihmiset juovat… :wink: Omallakin kohdallani on käynyt niin, että nykyään kun tulee työstä vapaata aikaa, oma mieli ei enää automaattisesti näe sitä mahdollisuutena ruveta juomaan ilman rajoitteita. Odotan viikonloppuja ja lomia nykyään ennen muuta levon ja harrastusten vuoksi. Ennen oli pakko päästä “nollaamaan päänsä” joka viikonloppu, kun elämä oli olevinaan niin raskasta. Olihan se, kun en levännyt enkä huolehtinut hyvinvoinnistani pätkääkään, ja suunnilleen kaikki työn ulkopuoliset toiminnot olivat jotenkin kytköksissä juomiseen.

Niin se vain ihmisen mieli voi muuttua, kunhan itse ensin ymmärtää, että oma elämä onnistuu paremmin selvällä päällä kuin pönttö sekaisin. Tämän vaikeammaksi ei omaa raittiuden ideologiaansa ole pakko tehdä, jos itsestä tuntuu että pysyy selvinpäin ja elämä tuntuu elämisen arvoiselta.

–kh

Juu, ja maailmassa ei olisi nälänhätää, jos me länsimaiset paskiaiset suostuisimme tinkimään mukavuudestamme edes pikkuisen. :wink:

–kh