Kalliiksi tulee tämä touhu :(

Pakko on vähentää alkoholin käyttöä ja mahdollisesti lopettaa se kokonaan. Ei vain sovi enää itselle jos on koskaan sopinutkaan.

Parit 3 vuotta ovat menneet vähän turhankin kosteissa merkeissä. Se on myös maksanut itselle paljon.

Duunia painettu kovaa yrittäjänä. Siitä stressiä ja sitä on tullut helpotettua alkoholilla. Vuodet 2015-2016 homma pysyi edes jotenkin käsissä, mutta siitä se alamäki sitten lähti.

Ensimmäinen isompi juttu oli, kun hajoitin kännissä silloisen naisystäväni omaisuutta. Vedin kämppämme WC kaapistot remonttiin suutuspäissäni, koska epäilin uskottomuutta.

Erohan siitä tuli lopulta tuli. Ei kuitenkaan yksin juomiseni takia. Humalan takia töitäkin alkoi jäädä hoitamatta. Edelleen sama tilanne. Asiakkaita alkoi kadota ja talous laskea. Velkaantuminen ja siitä taloudelliset ongelmat.

Viimeisinä kuukausina olen joutunut lisäksi poliisin kanssa tekemisiin. Tämä rikkomalla omaa ja muutaman tutun omaisuutta jälleen kerran. Yksi juttu on menossa käräjille ja syyttäjä päättää mitä tekee omaisuusvahingon suhteen.

Välit tuttuihin kunnossa. Meillä vain tuntuu lähettävän välillä touhu lapasesta.

Kalliiksi alkaa tämä käymään pitkässä juoksussa. Ei tässä mitään järkeä ole.
Ei myöskään enää varaa.

Vappu tulossa ja sekin huolestuttaa. Ei kiinnostaisi juoda mitään.

Muutama päivä oltu nyt täysin selvänä. Parisen päivää sitten meni mietoja juomia eli olutta ja siideriä. Viinaa en ole juonut, koska se ei vaan sovi itselle. Silloin alkaa tapahtua kaikkea tyhmää ja asiat eivät pysy kontrollissa.

Vituttaa tämä kaikki. Tiedän mikä tässä olisi itselle parhaaksi, mutta on se vaikeaa.

Alkoholia on aina tullut käytettyä. Aina on ollut joku syy juomiseen. Niitähän riittää varmasti. Usein puhtaasti vitutus, mutta sitten vituttaa pahemmin.

Välillä rahaa tuli ovista ja ikkunoista sisään. Tykkäsin olla reilu ja tarjota. Tuli elettyä vähän turhankin leveästi. Siinä samalla sitten juotua myös itse.

Mietin sitäkin, että alkaisi liikkumaan. Aikaisemmin tuli enemmän urheilua. Ehkä siitä saisi uutta suuntaa?

Pakko tähän kaikkeen on saada taas järkeä. Kuulemma pohjalta on vain yksi suunta ylös. Nyt ollaan kyllä pohjalla menossa.

Myönnän olevani alkoholisti. Olen sen tiennyt jo pitkään.

Yksi mahdollisuus olisi olla kokonaan ilman. Se täysi raittius vain mietityttää. Viinaa, kun juodaan kaikkialla.

Tällä hetkellä hirveä morkkis, ahdistaa, harmittaa ja vituttaa.

Uusia työjuttuja on tulossa ja ne on pakko saada hoidettua kunnialla, kerta taas jälleen on annettu mahdollisuuksia.

Koskahan sitä oppii?

Huomenta

Tervetuloa joukkoon! Mulle on tullut ihan tavaksi kirjoitella tänne, listaan omaan ketjuuni myös omia juomisiani niin pysyn kartalla mitä teen. Hyvä juttu sulla että olet saanut uusia työmahdollisuuksia! Ja ehkä oletkin jo oppinut jotain :slight_smile: hyvää vappua, ei vappunakaan ole pakko juoda jos tuntuu ettei huvita.

Kiitos Pecorino.

Ihan fiksua tuo omien juomien kirjaaminen. Näkee missä mennään sitä kautta. Pitää tehdä samoin. Kiitos vinkistä.

Tänään taas tuntui herätessä, että ei kiitos alkoholia.

Vappu on huomenna. Tavoite pysyä selvänä. Kova työviikko tulossa ja pitää olla skarppina sitä kautta.

Taas on uusi mahdollisuus ja uusi alku edessä. Mietin sitä miten haluan sen menevän? En ainakaan samoin kuin aikaisemmin.

Tavoite saada asiat uudelleen sille tasolle missä ne olivat aikaisemmin. Se riittää itselle. Siihen vielä, kun saa viinan vähentämisen. Uskoisin pääseväni sillä takaisin pinnalle.

Luin eilen myös alkoholin haitoista terveydelle ja kaikelle. Hyvää muistutusta se kaikki. Tosin itse tässä on varmasti se paras esimerkki mihin tissuttelu voi johtaa.

Katsellaan miten Vappu menee ja kirjoitan siitä tänne!

"[b][size=85]Myönnän olevani alkoholisti. Olen sen tiennyt jo pitkään.

Yksi mahdollisuus olisi olla kokonaan ilman. Se täysi raittius vain mietityttää. Viinaa, kun juodaan kaikkialla.[/size][/b]"

Pari asiaa jotka ylläolevasta tuli mieleeni. Vain omia ajatuksiani, omasta elämästäni, näkemästäni, kokemastani ja lukemastani kummunneita.

Asiaan.

• Alkoholistin hanassa on vain kaksi asentoa: on ja off. Joko täysraittius tai kontrolloimaton juoppous.
  • Juoppo luulee, että kaikkialla juodaan, mutta kun on aikansa (kohtalaisen pitkän…) ollut juomatta, huomaa että kaikkialla ei juoda.

Tuo harha oli minullakin vuosia, vuosikymmeniä, että koska viinaa juodaan niin paljon, niin pitäähän minunkin juoda. Sitten, aika katastrofaalisten juttujen jälkeen, sain neljän vuoden raittiuden. N e olivat elämäni parasta aikaa, yritysbusinekset sujui ja rahaa tuli minullakin kovasti. Oli kaunis vaimo, hieno koti ym ja sain toteutetua monia juttuja, jotka siihen asti olivat vain haaveita. Oli myös ystäviä, joilla ei ollut sitä alkoholiongelmaa eli tuurijuoppoutta kuten minulla ja aika äkkiä he tottuivat etten enää juo,

Sitten tuli synkkä tapahtumasarja jonka seurauksena aloin taas juoda ja todella huonostihan siinä kävi- Menetin ihan kaiken, lopulta ei ollut edes kattoa pään päällä. Siitä pohjasta sitten noudeminen olikin todella kova juttu mutta tottakai kannatti. Minua auttoi parhaiten AA-ryhmä kun ensin olin kokeillut huippupsykiatrit -psykologit, A.klinikan ym.
Kohdallani oli näin jollekin muulle voi sopia jokin muu tapa. Kaikkea kannattaa kokeila. Apua kannattaa hakea.

Suosittelen lämpimästi liikunnan harrastamista. Minulle siitä on ollut kovasti apua.

Loppukaneettina voin sanoa, että ihmettelen miten vielä olen hengissä sillä kyllä tuossa pahimmassa vaiheessa olisi ollut monia mahdollisuuksia joutua mullan alle. Kiitollinen olen kovasti että sain vielä toisen mahdollisuuden nauttia elämästä. Mitään en koe menettäneeni juomattomuuden myötä vaan se on tuonut paljon hyvää.