Kaljaton/kossuton kesäkuu

Kuukausi vaihtui ihan yllättäen.
Kesä, lomat ja juhannus ovat kiusauksia täynnä. Pidetään ainakin alkon otto aisoissa.
Hyvää kesää kaikille.

Mä ilmottaudun kaljattomalle kesäkuulle, vaikka kyllä nyt on niin heikko olo kun oli tää suuri laskujenmaksuarvontapäivä.

Hyvää kesää ja Kesäkuuta kaikille ja mäkin koitan tän mainitun ajan olla Juulian innoittamana ilman viinan perkelettä.

Oikein mukavaa kesäkuun alkua myös metsänreunasta!

Sovitaan vaan niin että kesäkuukin sitten juopottelematta. Mukana olen.

Minä myös. Kesäkuu on kaunis olla selvinpäin.

Ei hirveesti vedä puoleensa kännitön kesäkuu, ainakaan uusia lopettajia. Oliskohan parempi tilanne kun on koulujen päättäjäiset juhlittu ja sampanjapullot tyhjennetty?

Ei hätää, mukaan saa tulla missä vaiheessa vaan. Pääasia että edes yrittää alkuun. Ja alkuun päässeet, jatketaan me niin kauan kuin pää kestää. :smiley: :smiley:

…kevätjuhlat on juhlittu ja helppoa tehdä päätös, että mukana olen! :slight_smile:
Hyvää kesäkuuta kaikille!

Minäkin täysillä tietysti mukana. Terkuin erämies.

Mukana! Kossuton, mutta ei vielä kessuton… :stuck_out_tongue:

Täällä myös!
Ilmat viileni hetkeksi, mutta mitä välii :slight_smile:

Hyvässä alussa on tämä kuukausi!

Tänään et ole yksin

Kuukausi alkoi taloyhtiön pihaistutuksilla. Pientä viilaamista vielä ja sitten enää loppukesä kukkien kastelua.
Jotain on revähtänyt käsivarressani, jokainen liike tekee kiusallista kipeää. Vai löytyiköhän siellä kauan kadoksissa ollut hauislihas?
Yhtäkaikki, stressi helpotti, nyt voi siirtyä normaaliin elämään. Paitsi että ikkunat on pesemättä, itikkaverkot laittamatta, verhot silittämättä… :cry:
Mutta selvinpäin.

Hei Juulia. Se on sitä tervettä kipua. Liikunta on hyväksi. Muista venytellä niin ei ole huomenna enempi jäykistelyä. :smiley:
Ulkona touhuamlnen todellakin vähentää stressiä. Olen huomannut.

Sen verran kamala krapula ollut ja väsy, että täytyisi kyllä yrittää lopettaa. isoja sanoja vaan. meinasin käydä hakemassa b-vitamiinia ja rauhottavia. Ois kyllä mukava katella selvänä kesänsekoilijoita, ei oisi tälläsiä olojaka. ilmottaudun ainakin yrittämään raittiutta. :frowning: mistävaan saisi sen voiman. masennus ja yksinäisyyys ei tue raitistumista

Oikein tehty, Lonkero. Luin juuri päivityksiäsi putkestasi, ei hyvältä näyttänyt. Jos nyt ihan “aikuisteen oikeesti” päättäisit että kun se hyvä olo taas palaa niin et pilaa sitä enää lonkeroilla tai muilla alkojuomilla. Tiedät jo ettei siitä tule mitään hyvää, joten taistellaan yhdessä.

Ainakin ensimmäinen kuukausi (kirjoitin kuukakusi :blush: ) on vaikea, mutta olet päättänyt kestää juomatta. Olethan? Ei mitään muuta vaihtoehtoa enää. Vaikka kuinka kaverit inttävät ja tyrkyttävät ja tahtovat maksaa. Sellaisille kavereille pitää nyt kääntää selkänsä, jos suuttuvat sopua voi rakentaa sitten joskus tulevaisuudessa. Jos on vielä aihetta.

Nyt kestetään. Laskuri käyntiin. OK?

Jooh houkuttais olla ilman! Limpparia vaan ja kahvia. Vaikeaahan se on, mutta haluan unenlaadun takaisin ja ainaisen voivottelun krapulasta veks. Omaisetkin kiittää

Tervetuloa kotimaisemiin 0132. Saanemme nauttia retkestäsi (kuvien muodossa) vielä pitkään. :smiley:

Ei se löytynyt lihas olekaan hauislihas koska se on käsivarren alapuolella. Ylirasittunut alli? Olkapääkin vihoittelee kovasti, mutta sehän on vihoitellut jo vuosikausia. Sinne pitäisi saada pehmikkeitä nivelpintoihin. Volttaren’iä ja särkylääkettä muutama päivä ja sitä venyttelyä, kiitos. Kyllä se tästä, tähän on totuttu.

Haempa toisenkin kupillisen. Kahvia.

Houkuttais?
Kumpi houkuttaa enemmän, juominen vai selvä elämä? Jos valitset selvän elämän sinun on se päätettävä, houkutus ei riitä.

Juomisen voi lopettaa vain lopetttamalla juominen.

Moro Lonkero

Paha yhdistelmä tuo yksinäisyys ja masennus. Mulla kanssa oli nuo, kun viimeksi syksyllä avokki halusi etäisyyttä mun piilojuopottelun takia. Silloin ajattelin, että anti mennä vaan. Joku itsestä tykkääminen, tai muu vastaava sai mut meneen päihdehuollon avoryhmään ensiksi. Auttoi vähän, mutta ei noi ryhmät ollu mulle oikea juttu…

Sitten otin itseä niskasta kiinni, kun näin noita paljon juoneita. Ajattelin, etten haluu vajota niin alas. Aloitin mielettömän kuntoilun, mistä sain päähän hyvää oloa. Toki join siihen välillä päälle. Palkkioksi…

Mulla kävi munkki, kun avokki soitti tammikuun alussa ja halusi kuitenkin olla mun kanssa. Kun ei vaan juoda.
Siitä alkoi minun raittiuteni, jota on kestänyt.

Pitäiskö sinunkin löytää yksinäisyyteesi jotain täytettä? Varmasti on olemassa joku, joka susta tykkää. Reippaasti vaan verkot vesille. Kaksin on kiva tehdä asioita, muutakin kuin juoda.

Mä en taida olla alkoholisti sanan varsinaisessa merkityksessä? Suvussa ei ole juuri juoppoja. Join vain ajaakseni pahaa oloa pois?

Aika pian pään selvittyä oli mahtava huomata, miten aivot alkaa enemmän sytyttää valoa viinan sammuttamiin kammareihin. Ymmärsi itsensä. Niin heikkouksineen, kun myös hyvine puolineen. Nyt on kaikki hyvin. Entinen avokki, nykyinen naisystävä sanoi pari päivää sitten niin mahtavat sanat:
"Kuule (mun nimi), mä rakastan sua enemmän kuin koskaan aikaisemmin ". Me ollaan löydetty tapa elää yhdessä, joka on meille hyvä. Kahdeksan vuotta sitä haettiinkin :unamused:

Sulle lonkero toivon, että löytäisit ne syyt, joiden takia kannattaa olla juomatta. Ajattele vaikka krapulattomia aamuja. Miten kiva on herätä levänneenä ja pää kirkkaana. Kun niitä tulee enemmän, huomaat miten turhaa se kännäily on.

Toivon myös, että tuohon ahaa -elämykseen ei mene yhtä pitkään, mitä minulla. Oon jo aika vanha, mutta enää en loppuelämääni alkoholilla sotke.

Hae niitä B-vitamiineja ja rauhoittavia, parempi sekin mitä juominen. Päihdehuolto auttaa, kun pyydät apua. Kynnys voi olla korkea, mutta se kannattaa ylittää. Itsellä ihan mahtava terapeutti sitä kautta. Hänkin tukena varmuuden vuoksi.

Kaikkea hyvää sinulle, uskon että selviät kuiville. Jo se, että tänne kirjoitat, on hyvä merkki. Paljon tsemppiä Lonkero :slight_smile:

Sain käytyä pienellä happihyppelyllä. vähän pelotti että iskeekö joku kramppi lenkkipolulla ja joku mummo sitten löytää meikäläisen. Huomenna onjo varmasti helpompi päivä. Sillo ois tiedossa äitin ja siskon tapaamista ja ruokaa. Huomenna ois paikallise a-klinikan soittoaika. Voisin ehkä soittaa ja kysyä millon ois vapaita aikoja. En tiedä pelkäänkö näitä ahdistuksia liikaa. Joku nukahtamislääke vois olla ihan jees. Ollut tänää tällänen päivä, että vaan möllöttäny koneella ja kävin suihkussa.
Tästä se taas normalisoituu ja pitää alkaa taisteleen viinanhimoa vastaan, mutta kylläse päätös onny tehty tauosta.