Kaksi ehdollista tuomiota

Neuvoa tarvitaan!

Minulla on tulossa parin viikon kuluttua oikeudenkäynti h-rikoksesta. Syyttäjä vaatii ehdollista vankeutta. Tähän oikeudenkäyntiin minun ei tarvitse edes itse mennä paikalle.

Minulla on lisäksi tulossa toinen oikeudenkäynti 1,5 kk kuluttua jossa syyttäjä vaati myös ehdollista h-rikoksesta. Tähän oikeudenkäyntiin minut velvoitettiin tulemaan paikalle.

Onko mahdollista jos saan parin viikon kuluttua ehdollisen tuomion, niin sitten kun 1,5 kuluttua on toinen oikeudenkäynti niin saan siitä sitten ehdottoman tuomion koska minulla on pohjalla jo yksi ehdollinen tuomio?

Kummassakin jutussa syyttäjä tosin vaati vain ehdollista. Sain tuon 1,5 kk kuluttua olevan oikeudenkäynnin haasteen joskus kesäkuussa ja siinnä on 9 kpl h-rikoksia ja tämä juttu jonka käsittely on parin viikon päästä siinnä on 4 kpl h-rikoksia ja haaste tuli minulle vasta viikko sitten.

Rikokset ovat aika kevyitä eli lähinnä käyttö rikoksia. Kaikki h-rikokset on tehty jo 1,5-2 vuotta sitten. Olisi kova pommi jos saisin ehdottoman vankeusrangaistuksen vanhoista jutuista kun en ole enään 1,5 vuoteen tehnyt mitään kovin laitonta…

Rötökset kuuluvat ns. samaan rikosvyyhtiin ja minusta ne olisi pitänyt käsitellä samana tapauksena eikä eri oikeudenkäynneissä. Rikokset on tehty eri paikkakunnilla ja se varmaan aiheutti sen että ne käsitellään erikseen eri paikkakuntien oikeusistuimissa.

VH

No ei tule ehdotonta, varsinkaan jos jtn pikkujuttui… riippumatta ketä tottu-ukkoja siel oikeussalis sitten istuu :smiley:

Itselläkin ollut pari ehdollista päällekkäin ja vielä pitkiä aikoja… yhelki frendil oli 7 ehdollista päällekkäin (jäbä aika uskomaton luikero :mrgreen: )

Jos jtn respajuttui+ joku käyttörikos/pieni välitysjuttu nii et kyl istumaan lähde jos ei ole täl hetkel ehdollista päällä
jostn törkeest jutusta :smiley:

^Kiitos McSumuSilma

Tuo tieto rauhoitti minua kummasti. Ehkä ensi yönä saan unta taas hyvin…

Ainoa riskini lienee että sakkoja määrätään niin paljon että en pysty maksamaan ja joudun lusimaan sakkoja.
Mahtaakohan joku tietää paljonko päiväsakko on milläkin tulolla? Eli jos saan 60 päiväsakkoa niin mikä on todellinen sakko kun tuloni ovat X €/kk… Menevätkö sakot ensin ulosottoon ja vasta sitten istumiseksi jos edes ulosoton kautta sakkoja ei pysty maksamaan kohtuullisessa ajassa?

VH

Minun mielestäni joutaa lusimaan jos tekee edes “kovin laitonta”! Miten olis EN TEE ENÄÄ RIKOKSIA!