Kaksi alkoholistia yhdessä

Heips!

Tänään on tuntunut aika toivottomalta. Mieheni kieltää alkoholisminsa, ja on nyt juomassa. Itse tiedostan olevani alkoholisti, mutta olen nyt itsekin juomassa, kotona. Että tällaista.

Olen aiemmin luonut tänne käyttäjätunnuksen, koska aikaisemmin pahimpina kausinani luin täällä vähentäjien aloituksia ja sain kirjoituksista paljon voimaa. Juonut olen enemmän tai vähemmän koko aikuiselämäni, olen nyt 26-vuotias nainen. Pahimpina kausina join pullon viiniä päivässä 6kk ajan ja siitä johtuen ollut jatkuvasti masentunut. Kävin asiakaspalvelutöissä, tein hommani loistavasti, iltaisin pullo viiniä, aamulla suihkuun, sitten töihin, jne. kierre jatkui. Onneton rakkaus vain pahensi asiaa.

2 v. sitten muutin uudelle paikkakunnalle, kauas, ns. uusi alku. Tapasin ihanan miehen, rakastuin. Kaikkien epäonnisten ihastumisten jälkeen vastaan tuli hieno, rakastava mies, joka aidosti välittää minusta, on kaikkea sitä mitä toivoinkin. Ekat 6kk meni ihan huumassa, juhlittiin joka vkonloppu yhdessä, oli ihanaa juoda ja tutustua toisen sisimpään siinä, alko voimisti kaikkia fiiliksiä tosi paljon. Edelleen olen rakastunut ja näen rakastavan,lempeän puolison. Mutta alkoa hän haluaa juoda joka vkonloppu, yleensä kaksipäiväiset, ja sitten on morkkis. Itsekin tiedostaa, että siitä aiheutuu masennusta hänelle ja lupaa itselleen, että ei juo enää ainakaan kuukauteen. Kunnes taas tulee kutsu jonnekin. Ja sitten tekosyitä juomiseen riittää. Tunnen nuo vaiheet niiin hyvin, itsekin kokenut saman. Eilen ja tänään puhuttiin paljon asiasta, hän myöntää ongelmansa ja sitten tulee se “mutta”, pitää nähdä kavereita, arki on tylsää… En tiedä, mitä tehdä. Avasin itsekin viinipullon kun toinen lähti tänään juomaan. Eli en ole yhtään sen parempi. Onko kaksi alkoholistia yhdessä yhtäkuin katostrofi? Tiedän, että alkoholistia ei voi parantaa. Kaipaisin ajatuksia, kokemuksia.

Moi!

Mulla on täällä plinkissä ollut useampia ketjuja ja oli tarkoitus kirjoittaa omaan ketjuuni miksi tipaton tammikuuni meni reisille, mutta kirjoitetaan nyt tähän.

Asumme Helsingin vinkkelistä reilusti pohjoisessa ja olin tänään monta tuntia auton ratissa, joista osan pimeässä.

Palasimme stadista äitini hautajaisista. Olimme pari yötä sukulaisten vieraina ja äitini hautajaisten jälkeen isäntä sanoi että eiköhän huuhdella surut pois konjakilla!

Ajattelin että äiti kuolee vain kerran, mutta jos Luoja suo, niin mulla on vielä monta tipatonta tammikuuta. No otettiin ihan maltilla, mutta tipaton karahti kiville!

Mutta itse kysymykseesi. Olen keski - ikäinen naimisissa oleva mies. Vaimoni on lähes täysraitis, myös lapseton vähän minua vanhempi nainen. Hän oli todellinen lottopotti minulle. Saanut alkoholiani vähennettyä roimasti!

Aikaisemmat suhteeni olivat alkoholiin meneviä naisia, jolloin itsekin ryyppäsin rajusti!

Kyllähän kaksi alkoholiin menevää ihmistä voivat tehdä yhteisen vähennys / lopetuspäätöksen, mutta rehellistä tahtoa ja selkärankaa tarvitaan! Paljon tsemppiä!

t. Juhani