Kaikki romuttuu

Ahdistaa niin helvetisti tällä hetkellä. Luulin, että aviomies oli mun tukena. Tähän asti on ollutkin. Ollaan sovittu, että kaikki mun tulot menee yhteiselle tilille mistä mies sitten nostaa nuo rahat etten pelaa niitä. Oon ollu ihan hemmetin nöyrä ja suostunu kaikkeen. No kävi kuitenkin niin, että erehdyin miehelle motkottamaan kun tuli baarista ihan ympäripäissään kotiin vaikka toisin oltiin sovittu. Mies sai tästä hirveet raivarit ja sain kuulla miten paska oon ja minulla ei oo mitään oikeutta arvostella häntä oman riippuvuuteni takia.
Ikinä ei olla varmaan riidelty niin paljon ja romahdin ihan täysin. Oon vaan itkenyt itkemistäni, koska viimeinenkin ihminen on nyt mut hylännyt. Mies on nyt työmatkalla viikon ja jätti mut rahatta ja ruuatta. Jääkaapissa on vaan 2 kananmunaa. Niillä kai mun on tää viikko elettävä. En tiedä miten tästä eteenpäin. Oon yrittänyt selvittää mistä sais akuuttia apua tähän tilanteeseen mutta ei sitä oikein näytä mistään löytyvän. Oon yrittänyt myydä jotain omaisuutta, että sais ees ruokaan rahaa mutta melkein kaikki rahanarvoinen oma omaisuus on jo muutettu käteiseksi ajat sitten. Miehen tavaroihin en edes ajattele koskevani. :cry:

Ruoka-apua tarjoaa monet seurakunnat. Ja diakonilta voi saada parinkympin maksusitoumuksen ruokakauppaan. Googleta.

Tosi ikävä tilanne. Humalassa tilanteet ja riidat pahenee. Toivottavasti saatte sovittua /puhuttua asiasta.

Kiitos peluriEx vastauksesta. Oon ottanut selvää noista seurakunnista, mutta täällä niihin pitäisi varata aika eikä aikoja ole tälle viikolle enää.
Tuo humalassa riitely on kyllä pahasta. Ja harvemmin miehellä on edes tapana käyttäytyä noin. En tiedä mikä hänelle nyt tuli. :open_mouth:
Ehkä tämä on kytenyt pidempään pinnan alla. Voimat on vaan totisesti loppu ja pitäisi arjestakin jotenkin yrittää selvitä. Tekisi mieli vain mennä peiton alle ja herätä joskus miljoonan vuoden päästä. Olo on ihan tyhjä sisältä.

Hei OHO,
oletteko saaneet puolison kanssa asiaa vielä sovittua? Eihän hän voi jättää sinua viikoksi rahatta / ruoatta!! :open_mouth:
Tuohan on toisen heitteillejättöä jo :frowning:

Onko sinun mahdollista saada ruokarahaa lainaan vanhemmilta, ystävältä, joltain?

Olen huolissani <3

Toimeentulotuen voi näköjään saada kiireellisenä jo samana päivänä maksusitoumuksen ruokaan. En sitten tiedä, miten käytännössä toimii. Kuinka ne määrittelee tilanteen. Kannatta yrittää? Tai jos joku tuttu lainaa?

Mies laittaa sulle vaikka Western Unionin kautta rahaa. Ärrällä on tiedossa näitä muitakin. Soita ystävillesi tsi muille läheisolle. Kai tunnet jonkun naapurista, joka voisi lainata. Älä tee tästä rahattomuudesta isoa mörköä. Se on helpoin asia hoitaa pois. Keskity nyt pohtimaan parisuhdetta ja riippuvuuksia. Oot itsesi ja ajatustesi herra. Keskustele miehesi kanssa. Parisuhde on kumppanuutta. Siinä ei kuulu olla toisen kynnysmattona tai likaämpärinä. Siinä ei myöskään tarvi olla toisen orja. Naiset nalkuttavat liikaa ja pyrkivät määräilemään. Itse en kestä edes nähdä sellaista pariskuntaa. Sinä et voi muuttaa tai määräillä miestäsi. Hän itse sen voi tehdä. Mä en ole koskaan nalkuttanut, vaan meillä on kaikkien miehieni kanssa ollut ensisijaisesti ystävyys ja rakkaus. Esim ex sulhaseni kanssa en koskaan edes riidellyt. Oltiin viisi vuotta kimpassa, mutta en ollut vielä valmis avioitumaan. Miksi olisi pitänyt riidellä. Ei ollut mitään syytä. Hän oli minun toinen puolisko ja minä hänen. Mutta joo kyllä saa sanoa, jos mies tulee ennen työmatkaa räkäkännissä kotiin. Teillä molemmilla on kova stressi rahasta, joten se varmaan purkautui tuolla tavalla hänen osaltaan. Ymmärrä miestäsi

Hengissä vielä. Oon nyt miehen kanssa viestitellyt ja on kovasti pahoillaan käytöksestään. Itse en oikein tiedä mitä ajatella. Rahaa en ole häneltä pyytänyt ihan vaan jo ylpeyden takia.

Pelitöntulevaisuus toit hyviä pointteja esille. Mielestäni en lukeudu noihin nalkuttaviin puolisoihin. :slight_smile: Kyse tosiaan oli siitä, että oltiin sovittu menoista muuta ja itse en taas jaksa sitä, että toinen tekee sitten kuitenkin oman mielensä mukaan. Välillä sitä just tuntuu ettei mihinkään sais puuttua tai sanoa mistään mitään oman riippuvuuden takia.

Uskon, että miehelläkin on stressi tilanteesta mutta suunta on kuitenkin ollut parempaan. Tuntuu siksi itsestä epäreilulta että minusta tehtiin nyt kaiken pahan alku ja juuri. Pistää miettimään, että kannattaako tässä edes yrittää rimpuilla pois riippuvuuksistaan.

Tämä särähti korvaan, ettei mistään saisi sanoa. Pitäisi saada. Tasapuolisesti. Pelitöntulevaisuusbkirjoitti hyvin.

Tämä tilanne varmasti masentaa. Mutta koita pysyä erossa peleistä. Se vain pahentaa asioita. Niin minäkin koitan, vaikka vajaa kaksi viikkoa on mennyt vasta ilman pelejä. Hyvä kuitenkin, että miehesi pahoitteli asiaa. Tsemppiä!