Kaikki meni eikä rittänytkään

Taas yksi valvottu yö takana ja mietin miten minä,liki viisikymppinen näin elämäni pilasin.
Pelasin omakotitaloni ja pikavippejä otin.Avioero tuli tietenkin.Nyt ei “enää” kun 5000 tonnia velkaa.Rahaa ei nyt edes ruokaan ja pakolliset lääkkeetkin loppu.Oikeasti.
Pankkini ei anna lainaa että saisin nuo maksettua.Se on se maksuhäiriö merkintä mörkö.
Nyt pelaamatta viikko ja yöt menee valvoessa ja töissä silmät ristissä.
Radio mainostaa veikkauksen pelejä ja hiki nousee pintaan.Eivätkö voisi lopettaa jo.Sinne rahani menivät.Mainos huutaa pelaa vastuullisesti.Joopa joo.
Elämä työssäkäyntiä ja kotona nuhjaamista.Takuusäätiöltä yritän takausta.Pienellä palkalla kun elelen niin kohta sähköt poikki ja puh.kiinni.Kaikki menee hitto vippeihin.Mistä saisi nopeasti apua.Tuo summa on kuitenkin suht pieni.
Ja enää en pelaa.Inhoan katsoa itseäni peilistä.Tälläinen luuseri.
Miksi tuli edes aloitettua kun tietää ettei sieltä sitä isoa voittoa tule.
Nyt ottaa kyllä tiukille että jaksaa edes elossa pysyä.Miksi edes yrittää kun on kakkosluokan kansalainen vaikka ikäni töissä käynyt ja koskaan en mitään tukia ole saanut.
En taida jaksaa.
Pahoittelut sekavasta kirjoituksesta,mutta olen niin pohjattoman väsynyt.

Seuraavat mahdollisuudet tulevat mieleen. Eli ota yhteys kuntasi sosiaalitoimistoon ja varaa ihan aika sinne paikan päälle. Mahdollisuuksissa on harkinnanvarainen toimeentulotuki jolla saisit edes lääkkeet ostettua. Kyseessä on siis eri toimeentulotuki kuin Kela maksaa ja jokainen tapaus on omansa eli yksilöllinen kun tuota tukea haetaan. Samalla selviää mahdollisuus esim.sähkölaskun maksamiseen tuon tuen kautta.
Jokainen tapaus on omansa joten mitään ei voi luvata mutta tuo kannattaa ehdottomasti selvittää.

Mikäli harkinnanvaraista toimeentulotukea ei myönnettäisi syystä tai toisesta niin ota kielteinen päätös ja ota yhteys seurakuntasi diakoniaan. Saattavat yhden kerran auttaa jossakin maksussa ja tässä tapauksessa kyseessä olisi siis esim. se sähkölasku. Voit toki ottaa yhteyttä diakoniaan ilman mitään päätöksiäkin mutta olen kuullut että joissakin tapauksissa vaativat jonkin päätöksen hylätystä toimeentulotuesta ennenkuin myöntävät mitään apua/tukea. Diakoniasta saat myös luottamuksellista matalankynnyksen keskusteluapua mikä saattaa helpottaa henkistä taakkaa. Sieltä ei varsinaisesti mitään rahaa saa omalle tilille mutta voivat maksaa jonkun maksun suoraan ja lisäksi antaa esim. ruokaseteleitä ruokapankkiin eli leipäjonoon tms.

Selvitä sosiaalitoimistossa myös mahdollisuutesi sosiaaliseen luottoon. Sen maksimimäärä on 10 000e ja valitettavasti sitä ei ole kaikissa kunnissa tarjolla mutta ehdottomasti tuo kannattaa myös selvittää että onko sitä tarjolla omassa kunnassasi. Se vaatii pelaamattomuutta ja puhtaita tiliotteita ja sen hakemisessa tai myöntämisessä saattaa kestää jonkin aikaa mutta se mahdollistaisi että saisit tuon 5000e maksettua kohtuullisilla kuukausierillä jne.

Ylipäätään kannattaa varata aikaa kunnan Talous- ja velkaneuvontaan. Sieltä saat ohjeita ja tietävät enemmän esim. Takuusäätiön tarjoamista lainoista joilla velat voidaan hoitaa. Lisäksi sieltä saa luottamuksellista keskusteluapua.

Tuo 5000e on suhteellisen maltillinen summa joten sinulle saattaisi löytyä apua noista yllämainituista tahoista. Älä jää murehtimaan vaan ota puhelin käteen :slight_smile: ! Voimia tilanteeseesi ja tietysti olisi nyt ensiarvoisen tärkeää olla pelaamatta itsesi takia ja tietysti jos noita tiliotteita tullaan vaatimaan kun esim. jotakin lainaa myönnetään yllämainittujen tahojen puolelta.

Kiitos vastauksesta.Olen kyllä noita vaihtoehtoja miettinyt,
mutten ole saanut vain aikaiseksi.Tuntuu niin vaikealta soittamisetkin.
Pelisivustot nyt suljin yksi toisensa perään.Niihin en ikävöi.Kamalan vihainen vaan olen.Hyväksikäyttävät kun huomaavat riippuvuuden.Siihen loppuu voittaminenkin.
Mutta ehkä tämä tästä jotenkin selviää ja jostain apua saan.
Kyllä pikavippifirmat sekä pelifirmat nauravat partaansa.Aina tulee uusia pelaajia.

Kunta saattaa vaatia Kelalta toimeentulotuen hakemista ennen kun alkavat käsitellä harkinnanvaraista toimeentulotukea. Kelastakin kannattaa varata aika ehkä helpompi puhua kasvokkain virkailijan kanssa.

Parempi saada öisin nukuttua muuten voit menettää vielä työpaikkasi itse meinasin pelaamisen ja öisin valvomisen vuoksi menettää työpaikkani onneksi asiat on nyt pomojen kanssa hoidettu ja töitä on niin paljon kun ehtii tekemään.

Virtuaalinen Jaxuhali kaikki taittuu vielä paremmaksi (y)!

Paniikki vaan kasvaa.Eihän lomakuukausina kukaan vastaa.
Hitsi kun sais tuon puhelinlaskun edes.Kohta katkeaa.330 sekin.
En voi kun oksentaa ja miettiä keinoja millä saan lopetettua tämän.
Mahdoton tilanne.
Anteeksi ruikutus.
Ahdistaa.

Hei!
Onko paikkakuntasi kelalla mahdollisuus mennä vastaanottotiskille asioimaan? Jos saisit sitä kautta sovittua tapaamisen. Voimia sulle.

Velaksi pelaamalla menettää todellisuudentajun. Tieto omasta taloudellisesta tilanteesta hämärtyy saatoit pelata kuin jossakin horroksessa tai transsissa.

Nyt vaan alkaa todellisuus lyödä turpaan siitä tuo ahdistus. Ahdistuksen pitäisi mennä ohi kun ymmärrät paremmin mitä on tullut tehtyä ja alat hoitamaan asioitasi kuntoon.

Nonniin.Sain aikaiseksi soittaa kuntaan.Ja tosiaan pitää hakea toimeentulotukea ennen kuin voivat auttaa.Näinköhän minä sitä saan.
Nostan kyllä hattua niille jotka ovat riippuvuudesta selvinneet.
Nyt napsin kieltoja sitä mukaa kun sähköpostiin mainoksia tulee.Tällä hetkellä ei kyllä pelaaminen maita.Olen niin vihainen.Itselle,pelifirmoille ja kaikelle.

Joo turpaan tää lyö ja kovaa.Kiitos teille ihanat kun vastaatte ja neuvotte.
Nyt on Kelalle kaikki toimitettu.Hirveä rimssu tiliotteita.
Nyt oottelen.
Vielä kun saan saldotodistukset vippipaikoilta niin sitten yritän sitä takausta.
Vaikka epäilen

En osaa sanoa muutakuin tsemppiä ja jaksamista. Muista että kyllä se helpottaa jossain vaiheessa :slight_smile:
Yritä löytää jotain hyvää jokaisesta päivästä vaikka se vaikeaa onkin. Ja yritä saada nukuttua. Univelat maksimoi pienenki kurjuuden potenssiin sata.

Aika jännä,nukuin viime yön kun tukki :smiley: Eikä kelat edes pyörineet silmissä.
Pakko tunnustaa että kyllä se pelaaminen illalla mielessä oli.Ja räpläsin puhelinta.
Onneksi ei ole rahaa pariin viikkoon millä pelata.Ja nyt oon päättänyt että menee miten menee.Kyllä tästä hengissä selvitään.
Niinkuin joku tais jossain tuolla kirjoittaakin niin rahaahan se vaan on.