Kaikki alkaa tosiasioiden tunnustamisella.

Moiks Kaljami. Ehkä sinullekin käy jossain vaiheessa vielä samalla tavalla kuin minulle. Olen oppinut ajattelemaan menneitä aikablokkeina joihin kuuluivat tietyt ihmiset ja tapahtumat. Olen pyrkinyt käsittelemään asiat loppuun ja voin sanoa, että se on onnistunut mielestäni hyvin. Ainakin niin hyvin, että pystyin aloittamaan puhtaalta pöydältä. Lempisystematiikkani on taloushallinnosta tuttu Nolla-Pohja-Budjetointi (Zero-base- budgeting). Ei hätää, en aio pitää luentoja. :laughing: Idea vain toimii sovelletettuna ja hieman mielikuvitusta käyttäen myös päihdeongelmassa.
Lopullisuuden kummitukseen suhtaudun siten, että enhän minä tulevien päivieni määrää tiedä enkä aina voi niihin vaikuttakkaan. Jokaikisen edessä olevan päivän laatuun toki voin vaikuttaa huomattavastikin. Eikä tarvi edes paljastaa suurta salaisuutta, miten tämä onnistuu! :smiley:

Edessä vapaa viikonloppu yksin kotona, vaimo Pariisissa ja kesä on viimein saapunut tänne Keski-Eurooppaan. Iloisia ihmisiä kaduilla, puistoissa, terasseilla nauttimassa auringosta, seurasta ja sopivan viileästä rosé- ja valkoviinistä. Vähän vastaavassa tilanteessa retkahdin reilu kuukausi sitten Suomen reissulla, puhumattakaan vanhasta juovasta minästäni, joka olisi nähnyt vaimovapaan viikonlopun mahdollisuutena vetää kahden ja puolen päivän ränni.

Valehtelisin jos väittäisin ettenkö pientä kiusausta olisi tuntenut, mutta nyt en ala edes tunnetasolla flirttailemaan ajatuksella - josko sitä pari voisi ottaa. Ei voi. Viimeksi kun yritin, niin tuloksena oli neljän päivän ränni, viikon darra ja puolen kuukauden armoton morkkis ja itsensä ruoskiminen. Nyt koitan keskittyä pysymään raittiina tänään, iltapäivällä tapaan AA-kummini ja huomenna ja sunnuntaina menen palavereihin vertaisteni joukkoon.

Haluan olla tällä kertaa vaimoni luottamuksen arvoinen ja että hänen ei tarvitse olla koko viikonloppua minusta huolissaan, ikään kuin olisi jättänyt lapsen yksin kotiin. Tosin lapsiahan me alkoholistit ollaan monella tapaa :slight_smile:

Raitista viikonloppua kaikille plinkkiläisille!

Hienoa Kaljami! Hyvä suunnitelma jo valmiiksi mietitty, tiedän että onnistut!

Tsemppiä ja hyvää viikonloppua!

Meri