kaikk' on ihan hyvin :)

Uusi mullistava lopettamaan vääjäämättä johtava ketju kaikille tai ei kenellekkään.

Pääpalkintona omakustanteinen matka moskovan sirkukseen.

mies metsänreunasta: 62 vuotta
vadelmamunkki ja 1970: 47 v
helise: 56 v
maaliskuu 17: 34 v
metsien mies: 36 v
suomi: sata vuotta, jos ei oo joku kuullut, tai kohta on, siis sata,sata, sata…iiiiiikkk
suomineito: 19 v
ketästäällänyton?
tyhjänpyytäjä: 63 v
oisko joku nuorikin?
sanotaan vaikka yoru: 29 v
alle 3-kymppiset on nuoria, siis ihan hyvällä
timosoini 73 v
charlie chaplin: 129 v
ollilindholm: 65 v

sainkohan monta oikein?
jos saa oikein monta, saa mennä toistekkin samaan sirkukseen.
tai vapaavalintaisesti ähtärin eläinpuistoon.

No juu.
Ei minun ikäni mitenkään salaisuus ole täällä ollutkaan. Sen, kuten paljon muutakin itsestäni ja tekemisistäni olen täälllä ehtinyt tämän hiukan yli 7 vuotta kestäneen lopettamisenjälkeisen elämäni aikana asiasisältöisten keskustelujen lieveilmiönä kertomaan.

Ehkä sillä on jotain merkitystä, että asioista keskustelemisen lisäksi kerromme välillä myös jotain itsestämme. Ehkei se asioiden sisältöön mitään vaikuta, mutta saatamme vaikka ymmärtää toisen keskustelijan viestejä pikkuisen paremmin kun tiedämme minkälaisesta elämänkokonaisuudesta käsin hänen näkemyksensä tulevat. Vain kovin harvoin pystymme katselemaan kaikkia elämään ja elämäntapoihin, yhteiskunnallisiin ja kulttuurisiin syihin ja seurauksiin liittyviä asioita ehdottoman puolueettomasti, ilman mitään riippuvuutta siitä miten päin se oma lehmä ojassa on tai mikä on oma realistinen asemani tässä maailmassa. Kyllä se vaikuttaa. Ja kun keskustelijoiden taustasta on hiukan tietoa, on helpompi ymmärtää, mitkä näkökulmat ovat hänen kannanottojaan värittämässä ehkä vähän erilaisksi kuin omiani. Ja saattaapa sitten olla mahdollista löytää niiden takaa myös pointteja jotka samoissa olosuhteissa olisivatkin hyvin samansuuntaisia.

Aivan varmasti silläkin että olen yli kuusikymppinen, on merkitystä ja se varmasti vaikuttaa näkemyksiini maailmanmenosta.

En kyllä vanhaksi itseäni tunne ja itse asiassa tunnen nuortuneeni raitistumisen jälkeen monta vuotta, mutta vaikka kummitätini täyttääkin vuodesta toiseen 25 vuotta, olen itse jo yli 30. Reetua sai laulaa muutamia vuosia sitten, vaikka kova putki rilluvuosien ei vielä takana ollutkaan. Saattaaisin melkein jopa veikata, että aloittaja on aika samanikäinen kuin minä, joskin voi myös olla olematta.

Edellisen kanssa ihan samaa mieltä, että kyllä niillä eletyillä ja koetuilla vuosikymmenillä vaikutusta on siihen, miten tätä maailmaa katselee.

eikun olen 53,byääähhh.
52kin tuntuisi niin paljon paremmalta.

harmi kuitenkin, ettet voittanut matkaa minnekkään.

Sitä luokkaa, suuruusluokka täsmää, taidan vaan olla niin nuorekas että vaikutan vuotta todellista nuoremmalta. Synnyin kuitenkin jo Stalinin kuolinvuonna ja ajattelinkin että mahdan olla reinkarnaatio, mutta en ole koska kerkisin maailmaan jo viikkokausia ennen Isä Aurinkoisen poismenoa (5.3.1953).

Yhdelle on kertynyt tietoa, hän on tietävä, toiselle painoa, hän on painava, ja kolmannelle ikää, hän on ikävä.

En arvaa. Mä tiedän ja miksi tarttee luulla, kun voi olla varma. Ja ikä on kolmikirjaiminen sana, eikä vain numero.

Itse olen Super-Teemua pari kuukautta vanhempi. Mm. Karpelan Tanjan ja Anna Perhon kaa samaa ikäkaliperia.
Eli fiksujen ja ilmaisukykyisten naisten seurassa. Ja Perhohan oli radiossa pitkään mun kaveri. Siis lenkeillä.

Eiköhän iän haalimisessa ole parasta se, että viihtyy paremmin itsensä kanssa.
Että on opetellut viihtymään itsensä kanssa tai että jotenkin viihtyy, toisinaan.

Se on kuitenkin vääjäämätön asia, jos meinaa pitempään täällä dallailla, että ikää tulee.
Fyysisesti voi rappeutumista ehkäistä kuten minä, harrastamalla jotain liikunnallista koko ikänsä.

Henkisellä puolella suurin painolasti oli itsellä alkoholin tuoma iso,
elämän kauttaaltaan pimentävä varjo, joka meinasi viedä mennessään
ja tänään erittäin helpottavaa on se, että ilman sitä lisälastia jaksaa paremmin,
myös iloita ja tanssia aamuisin ruusupenkissä ennen koiran kanssa piirimme
tervehtimistä ja kiivasta ja säkenöivän tulimielistä ja nopeatempoista sananvaihtoa
ruusupenkin omistajan kanssa ja siitä suullisesta väittelystä ja ukaaseista saan taas
lisävoimia ja sisäistä tarvetta halata tuntemattomia ja laulaa sydämestäni kadulla,
jossa toiset luulevat sen olevan taas kännissä tai kamoissa tai hullu ja hakevat poijes.

Elämä opettaa elämään sitä elämää - sanoi Dean Martin ja eli, kunnes kuoli ja sen pituinen se.

[size=200]60 maankiertämää aurinkonsa ympäri[/size]

Sauli Niinistö 69
Jenni Haukio 40
Maaliskuu17 5?
jne…

joskus olin hyvä arvailemaan, vaan nyt ei osu.
on tietysti paljon helpompi, jos näkee kyseisen arvaamisen kohteen.

noin.

mutta, mutta.
sauli siis 29 v vanha ollut kun jenni putkahti vasta.
vanhanen matti, myöhänen…ei jaksa ny…

vaan aasiin ja sillalle.
sulla olis oikeastaan velvoite napata joku 2? vuotias, niin menisi puntit maailman kanssa kohdilleen.
vaakana vaan en vakaana olen mieltä että epätasapaino on syytä korjata…

joku axl rose voisi olla sopiva, vai onko se sen ikäinen olleskaan?
ja jos se nyt on edes vapautunut, vai saiko se tuomion?
ja jos se on parantanut tapansa…
eeii, ny sotkin, siis akseli smith tietty piti sanoa…
se rose on varmaan jo jotain 45. ja elämässä nuhjaantunut…

minusta 70-kympin pitäisi kuitenkin antaa vadelmalle mahdollisuus, vaikka olisi kaksosten
vaikeaa onnistua, siis oletan taas jotenkin, että 70-kymppi on myös kaksonen.

seuraava pressa ja puoliso…
aika päheetä ois tuo. plinkissä ensin valittu pressaksi ja sitten vielä häät vietetään tääll.
ja pohjantähden alla on kaikki hyvin.
siis oletusarvoisesti, ettei kumpaisellakaan ole jo olevaa mieltä ja tiettyä arvokkuutta hakeakseni
lisään vielä, että saatte siunaukseni ja pyhän punaisen ristin kirkko tarjoaa ilmaiset seremoniat.

ja huomasinkin vasta…helille joku 3? vuotias
vois ottaa kanadalaisen kiekkoilijan…
en tiiä niitä kyllä, vaan eikös niitä suomen liigassakin aina oo…
joku trudöö tai lemiöö…

Etkä sitten kerro AK kellekkään oikeaa ikääni, kun kävin näes muokkaamassa tuon lopun ?-merkiksi.
Tiedän, että kerkesit näkemään sen!
Ehken ei Axl Rose vaan Steve Tyler…
Olin muuten otettu arvauksestasi ja siitä hyvästä lähetän sinulle virtuaalikodin kaikilla mukavuuksilla!
Missä on meidän Metsien mies?

AK53: vadelmamunkki ja 1970: 47 v … oletan taas jotenkin, että 70-kymppi on myös kaksonen.

No, eipä olla, ei, enkä ole. Mä kyl vierastan kovasti tätä toistuvaa vimmaa ja luonnonvastaista kiimaa niputtaa meitä samaan. Me ollaan eri puuta, eri valua, eri lajia, eri kastia, eri sukupuolta ja eri mieltä ja eri puolelta maapalloa ja minä olen prkl

[size=200]HÄRKÄ[/size]

kiitän kodosta :slight_smile: , en paljasta
metsien mies alkoi olla liikaa mielestään täällä ja otti tauon kai.

Metsän miehelle tuli hätä käteen kun huomasi itsessään plinkkiaddiktion oireita. Siellä se nyt kävelee tupaa ympäri ja haroo muniaan. Mieli tekisi vilkaista plinkkiä mutta kun on sanonut lopettavansa plinkkailun niin se on nyt kestettävä tuli minkälaisia vieroitusoireita tahansa. Toivottavasti vaimo ei nyt sitten joudu sijaiskärsijäksi kun hermoa alkaa kiristämään. Hän on varmaan päättänyt korvata plinkkiaddiktion saatanallisella metsien ympärjuoksulla, heti 50 kilsan lenkki juosten näin alkuun.

Joka vuoden fuksiosasto ihmettelee samaa, että miksi te juopot ootte täällä vieläkin ?

Vastaus omalta osaltani on tietenkin, että voisi taas addiktoitua uudestaan. Plinkkinarkkius vie ihan jokaisen,
joka vain sille antautuu ja antaa viedä ja on oikeasti addiktiivinen ja turhaa on foresterinkaan vastaanpulikoida.

Ja mainittakoon siis, että mm. helise on ollut täällä ainakin kolme vuotta ja
ak53 vähintään saman kuin minä ja vadelmaleivos kalenterista 2007
todetakseni, että ei se nimmari tarkoita, etteikö “tuntisi” näitä tyyppei…
ammoisilta ajanlaskun alkuajoilta alkaen

No oli vähän ohi aiheen, mut eiks tää vähän offi ketju ollut. Arvatkaa vielä horoskooppi ja syntymäilme.
Jos maailma ois hauska paikka, tänne synnyttäisiin nauraen

^ :smiley:

arvaan härkä, pääasiassa päättelin asian päässäni, päissään ihmiset tolloilee,
selvin päin taas kaikki on asiallista ja toiminta moitteetonta.

jos 70 kieltäytyy ehdottomasti, kysyisin onko muita halukkaita avioitumaan ja
saapumaan punaisen lyhdyn kirkkoon, avajaistarjouksena saa samaan hintaan
hautajaiset ja ikuisen lepopaikan.

Horo-skooppimerkkini on veturimies, nouseva joutomies, ja kiinalaisessa astrologiassa olen nuudeli. :sunglasses: Edellä olevassa tosin mies-päätteet korvattakoon korrektilla henkilö-päätteellä.

UKK:sta tuli presidentti vasta 56-vuotiaana, kuten myös Tarja Halosestakin. Sauli Niinistö roikkui 56-vuotiaana jossain tolpassa Thaimaassa, kun tsunami pyyhkäisi alta. Se vei koko Sirkesalon, mutta Sale selvisi. Tutkimattomia ovat Herran tiet, selittäisi sielunpaimen. Sattuman satoa, kuittaa jumalaton.

Kekkosen kohdalla ikä aloittaa pressana oli aika korkea, kun ottaa huomioon miten megalomaanisen pitkä ura presidenttinä silloin oli vielä edessä. Neljännes-vuosisata. :astonished:

Ihmisiä joita minä voisin myös luulla nuoremmaksi:
Alexander Stubb (s. 1968)
Raija Pelli (s. 1957)
Siskonpedin kaikki daamit (s. 70-luvulla)
Anna-Leena Härkönen (s.1968)
Pekka Sauri (s. 1954)

Ihmisiä joita luulin vanhemmaksi:
Tuomas Kyrö (s.1974)
Sami Hedberg (s. 1981))
Gordon Ramsay (s. 1966)

Elämä jatkuu niin kauan kunnes se loppuu. Sitä ennen se on laiffia, ja ihmisen parasta aikaa.

no ei kai kukaan ole tuota nuorempana tullut valituksi presidentiksi?

minä oon kiinalaisessa lohikäärme, se olis kiva olla, puhisis ja puhaltelis
tulilieskoja ja pelottelis pieniä lapsia.
vaikka kai siihenkin kyllästyisi sitten?
suomen vanhin ihminen lienee jotain 110 vuotias ja nuorin joitakin sekunteja.
siihen väliin mahtuu paljon ja lopulta kaikki on vilahtanut ohi.
hyvä muistella siinä mielessä, että vois vaikka tehdä jotain asioille.
menee elo helposti ohi venaillessa, jotakin sopivaa, oikeaa, aikaa parempaa, tilaisuutta,
rohkeutta.
altistaa itsensä elämälle, yrittää jotain, vaikka takkiin useimmiten tulee.
hyvä syy kyllä pysytellä erossa aineista ainakin minun, ei ole paljon vaihtoehtoja
käytellessä ja sekoillessa…joku voi toisinkin luulla ja kokea omalla kohdallaan,
noin mulla ja hyvä niin.
siis selvänä tänään, tällaisena, ihan hyvä näin…on oltava

alle kolmekymppisiä?
olisko mastodontti? rytmi-reijo vois olla, mikkohe?
30-40:
skorpioni, lumikulkuri, lopussa, zika
40-50:
lomapuisto, kellareiden pahin…(oisko alias jollekkin toiselle nimimerkille myös…ex-alkoholistille?)
yli 50:
tämän kyllä muistan, teukku

Väärä vastaus :slight_smile:

Joskus tuntuu, että sitä on jo vanhus kun kognitiiviseen psykoterapiaankin pitää lähtee tälläisen lääkearsenaalin kanssa. Ja menee vielä Kelassakin läpi sukkana ja anestesialääkärit/psykiarit on ihmeissään professoreita myöten :laughing:

+Lisäravinteita kourallinen

^Ööö… eihän tossa ole mitään mystistä tai outoa, että potilas on opioidi- ja bentsokoukussa.
Itse olin noissa saatanan pampuloissa jumissa 20 vuotta ja niiden luomassa illuusiossa.
10 millin sininen smurffi on se paljon puhuttu onnellisuuspilleri, mutta irtipääsy on helvetillistä…

Mutta tämän kaikenhan Soikannel/Elefantti/Mastodontti tietääkin.
Yksi liki 10 000 viestin entinen aktiivijäsen.
Ja hän lienee ikähaarukassa 33-35 ja kasarilaisia, muistaakseni vm. 1984, en oo varma.

AK53:lla on ainakin lievästi alentunut havaintokyky, kun on jo noin peruuttamattoman vanhakin:

Eilen klo 18:43 1970: [size=200]HÄRKÄ[/size]

klo 19:10 ak53: arvaan härkä

Ikä on meidät tappava, sivutuotteena tullut vanhuus meidät nuijii hengiltä, vaikka rauhallisesti pois koisiskin