Kahden n. kolmen kuukauden käyttö

Mulle määrättiin xanoreita yhtä pelkotilaa varten jonka kohtaan säännöllisesti. Lääkärin kanssa ei keskusteltu muista päihteiden käytöstäni. Tissuttelen jonkin verran n. 3 - 6 annosta päivässä n. 4 kertaa viikossa ja olen addiktoituvaa tyyppiä. Niinhän siinä kävi, että aloin ottamaan xanoreita joskus iltaisin alkoholin sijaan. minulla sadan pakkaus kesti n. 3 kuukautta. Olen ehkä keskimäärin syönyt yhden 2mg xanorin päivässä ja nyt on enää yksi jäljellä. En haluaisi uusia lääkkeitä mutta lopettaminen pelottaa. Voiko noin pienistä määristä tulla vaarallisia viekkareita. olen jakanut niitä nyt pari viikkoa pienempiin osiin päivässä. Huomenna se loppuu, enkä enää ikinä koske bentsoihin. On ne kyllä sen verran pahoja addiktoituvalle persoonalle. Kertokaa mitä on ens viikolla odotettavissa. Olen 36 vuotias ja vituttaa.

Et tule kuolemaan.

Voit kysyä lekurilta esim 5pameja parin viikon kuurin.

Muuten olosi tulee vain tuntumaan siltä, että sosiaalisuus katoaa ja katto saattaa tippua päälle.

Ei vaarallista, ellet ole herkkä krampeille.

Käyttöaikasi on niin lyhyt, että reflat ovat pääosin psyykkisiä.

Tosin mun käsitys refloista saattaa toki olla eri kuin jonkun muun…

En refloista tiedä (paitsi omista alkoholin aiheuttamista jotka ovat saatanallisia).
Olen kuullut lääkäreiltä et nykyään ei juuri Xanoreita kirjoiteta, koska se on nopeimmin vaikuttava bentso ja luo näin helpoimmin riippuvuuden. Jopa diapam on vähemmän riippuvuutta aiheuttava.
ehkä kannattaa aloitus vieroitukseen näillä hitaammilla bentsoilla. Hitaimmin auttava on Risolid, joka auttaa esim. krampin tuloon, tai siis ettei saa kramppia. Se myös rauhoittaa, hitaasti mutta pidempään kuin pamit.

Samaa mieltä kuin jopasjota. Vaarallisia viekkareita ei ole tulossa. Tietty ahdistaa ja on epäsosiaalinen olo, mutta fyysisten viekkareiden suhteen ei ole syytä huoleen.

Eikös bentsokoukku ole vielä pahempi kuin esim. subukoukku. En tiedä, koska olen diipissä shitissä vain jälkimmäisen kanssa. Näin olen kuullut. Ja jos bentsoreflat menee yli suburefloista, niin helppoa ei tuu todella olemaan. Varaudu helvetin vittumaiseen oloon. Se on ainaki varma…

Asiat on tietenkin on aina yksilöllistä, toivotaan et sun lopettaminen ei ole täysin karmeaa noin niin kuin henkisesti eikä fyysisestikään. Lähinnä ne reflat ilmeisesti ilmenee henkisesti.

Kiitos viesteistä. Vaikka infoa tulikin aika lailla laidasta laitaan. Tänään mursin aamulla viimeisestä vajaasta xanorin palasesta vajaa puolikkaan. Nyt on jäljellä puolikkaasta puolikas. Ei ole mitään kokemusta tulevasta. Ikinä en ole aikaisemmin käyttänyt bentsoja. Lukemani perusteella määräni eivät ole olleet kovin isoja. Olen lähdössä huomenna työmatkalle ulkomaille, joten suoraan sanoen vähän punttia vapisuttaa. Edelleen lukemani perusteella bentsojen fyysiset vieroitusoireet kestävät aika kauan. Henkiset oireet eivät minua pelota. Ainostaan fyysiset. Kirjoittelen myöhemmin miten menee.

Yleensä bentsokoukkua pidetään jarrukoukkua lievempänä. On kuitenkin niitä, joiden mielestä bentsokoukku voi olla pahempi kuin jopa herskakoukku. Silloin on kuitenkin kyseessä todella runsas ja pitkäkestoinen bentsojen rouhiminen.

Topicin aloittajan käyttämät bentsomäärät ovat suhteellisen vähäisiä, joten tulevia (lieviä) refloja ei kannata kunnon suburefloihin verrata.

yhdyn tuohon,
itsekkin olen todella pahasti addiktoituvaa tyyppiä ja siksi mulle ei tahota määrää mitään vaikka pitäisi.itellä juuri bentso ja kodeiini-koukku.en tiedä kaua pystyy olla ilman,joutuu meinaa töistä olee pois viekkareiden takia ku laatta lentää ja on niin sanotusti epämääräistä flunssaa.tää on nii helvettiä olla ilma sitä kodeiinin perkelettä kun on niin pahasti koukuttanu ittensä vaikke ole ees nii kauaa käyttäny ku esim monet muut täällä,illalla parit bentsot tai muute ei nuku jällee eikä jaksa.

koita jaksaa.

No huh huh. Matkustin alkuviikosta aasiaan. Viimeisen Xanorin otin viikonloppuna. Lentokoneessa otin yhden Imovanen. Ensimmäisinä kahtena päivänä aamulla oli ihan ok olo. Puoliltapäivin alkoi iskemään ihmeellisiä oloja. Tuntui, että kaikki voimat lähti raajoista. Kirjaimellisesti kädet ja jalat suhisi voimattomuudesta. Siitä alkoi tulemaan hetkellisiä paniikinkaltaisia tiloja. Johtuen osittain varmaan siitä, että tuntui, että jos jotakin käy niin ei ole apua. Ja iltaisin olen ottanut muutamat viskit rauhoittaakseni oloa. Tämä oli varmaan vikatikki. Yhtäkkinen tilanne ilman xanoreita, aikaero ja alkoholi ja kova aamuväsymys/lievä krapula. Tänään oli aamulla taas ihan ok olo kunnes puoleltapäivin alkoi kehittymään oikeesti ihan helvetinmoinen olo. Hotellihuoneessa yksin iski ihan totaalinen paniikki ja kuolemanpelko. Rintaa ahdisti, voimat lähti ja täysin yksin. Ei ole tuollaisesta kokemusta mutta aivan totaalinen paniikkikohtaus. En osaa sitä paremmin selittää. Hyppäsin taksiin ja pyysin lähimpään sairaalaan. Siellä tapasin lääkärin. Kun tapasin sen siinä huoneessa ni aloin itkemään. Kerroin rehellisesti tilanteen. Se ymmärsi ja määräsi mulle kahdeksi viikoksi 2mg diatsepaami 3 x päivässä. Täysin epätodellinen päivä. Ja miksi kohtaus iski vasta nyt vaikka viimeisestä xanorista on jo monta päivää. Varmasti aikaero ja nukkumattomuus vielä lisäsivät oireita. Enhän kuitenkaan ole käyttänyt Xanoreita kovin paljoa. Mutta jos nää paniikkikohtaukset tuli sen käytön lopettamisesta ni on kyllä todella hurja lääke ja ymmärrän miksi ei välttämättä kannata lopettaa seinään. Katotaan mitä tästä tulee…

Huomenta. Piti ihan rekisteröityä tänne käyttäjäksi vaikka sellainen olen ollut jo pidemmän aikaa. Ei tuossa ajassa pitäisi kovaa vieroitusta tulla, mutta ihmisiä on erilaisia. Itselläni xanoreita on mennyt n.4vuotta viimeiset 2v annoksella tarvittaessa 1+1-2 kertaa vkr(?) käsitin sen 2-3 ja uusin respan aina joka kk. Kävin sitten lekurissa ja sovittiin tiputtamisesta. Tämä nuorehko uusi mies lääkäri sanoi suoraan “Tämähän on aika paska lääke” eikä se väärässä ollutkaan paskaahan se on alussa toimii ja auttaa lopussa ei toimi ja kääntyy itseään vastaan. Nyt olen tiputtanut annostusta itsekseni ja en olisi uskonut sillä nyt olen syönyt tällä viikolla yhteensä 1mg. Nyt olen ollut toista vkr ilman bentsoja. Sain juuri puhelun työhaastatteluun ja hiki valuu kainaloista norona pitää kyllä ottaa sellainen 0.5depotti mitä en nyt muuten ottaisi, mutta tilanne vaatii.

Sul varmaan vaikutti lisäks tuo vieras paikkakunta ja aikaero kuten mainitsitkin nyttaieikoskaan. Tosi hyvä et lääkäri määräs noita kakkosen pameja, ne on pitkävaikutteisia ni niiden pitäis vähentää viekkareita vaikka mietoja onkin. Toisaalta ku oot ollu jo sen aikaa ilman ja Xanorit on lyhytvaikutteisia (ellei depoja vedä), ni annoksen ymmärtää. Luulis et pääset tuosta eroon noiden lääkkeiden avulla, toivottavast matka jatkuu paremmin. Pahin matkustusaika kyl tuo viekkareissa matkustaminen… Pitkään käytettynä Xanor kääntyy itseään vastaan eli aiheuttaa itse ahdistusta eikä poista sitä. Mä ite söin ennen 3mg/pv ja oon tiputtanu tuon pameilla kokonaan pois… Tai pamit meni rinnalla mut hitaasti ite pudotin tuon kaiken pois. :slight_smile: Tsemppiä vieroitukseen :slight_smile: !