Kadonneen korkin metsästäjät

D-Day:

Nyt loppui juominen, sanoi Jamppa Tuominen. Ei tietenkään lopullisesti, mutta kun meni pitkäksi venähtänyt kesä taas perinteisissä merkeissä (joka päivä melkein 20 alkoholiannoksen pintaan), niin on aiheellista pitää välillä taukoa maksan marinoinnista kuukaudesta kahteen, ehkä kolmeenkin.

Menin taas avokatkolle, joka toimii osaltani erittäin hyvin. Ilman nappeja olisi iltaa myöten melkoiset vapinat päällä ja nukkumisesta tuskin voisi uneksiakaan. Nyt saa putken poikki varsin siististi ja kivutta. Puhalsin aamupäivällä pyöreän nollan, vaikka vielä eilen oli normipäivä, joten maksa kyllä pelittää. :slight_smile:

Moi, tulin vastavierailulle kun sinäkin kävit mun topicissa. :smiley:

Kuulostaa hienolta Korkinkadottaja tämä! Aika kovalta tavoitteelta myös, mutta varmasti mahdolliselta. Voimaa vaan ja tsemppiä toivottelen. Käyn lukemassa miten hommat etenee, sitä mukaa kun päivittelet viestiketjua ja täällä käyn.

D-Day + 1:

Vittu mitä liskoilua viime yönä, vauvat vaan käveli katossa ja hikoilin kuin saunassa. Eilen oli vielä sen verran hutera olo, että lähinnä vaan toljotin telkkaria ja kaivelin nenää, mutta tänään olen saanut jo vähän siivotuksikin. :sunglasses:

Ajattelitko alkaa antabukset?

Mitä minä antabuksella tekisin, eikö sen kanssa ryypätessä tule vaan ihan kammottava olo? :unamused: Olen kuullut joistakin luonnonoikuista joille ei edes tuo myrkky tehoa, joihin minäkin saattaisin lukeutua kun niin järjestelmällisesti skippaan melkein kaikki alkoholin lieveilmiöt, mutta en kyllä lähde kokeilemaan. Muutenkin suosin luonnonmukaista elämää vieroksuen kaikkia lääkkeitä ja kemikaaleja, paitsi niitä välttämättömiä.

^
Ajattelin että kolme kuukautta on pitkä aika olla ilman jos on juonut koko kesän iloisesti putkeen. Siihen varmistukseksi siis antabusta, tarkoitin. Mutta taidatkin olla ehta tuurijuoppo jolle pidemmät alkotoholittomat jaksot menee helposti?

D-Day + 2:

Katsoin eilen illalla ennen nukkumaanmenoa sängyn alle ja kaappeihin liskojen varalta ilman löydöksiä saaden 13 tunnin yöunet. :smiley: Havaihduin aamupäivällä sängyssä siihen, että pitäisi olla vartin päästä hakemassa päivän napit ja ennätin sinne juuri sopivasti. :slight_smile:

Minä en ole ihan perillä tuurijuopon määritelmästä, mutta onhan minulle ollut viimevuosina paljon normaalimpaa olla alkoholin vaikutuksen alaisena kuin täysin selvin päin. Korkki menee ja pysyy kiinni silloin kun niin haluan, mutta harvemmin edes haluan… nyt kuitenkin haluan määräaikaisesti, mutta en koe tarvitsevani sen avuksi mitään myrkkyjä

D-Day + 3:

Varsinaiset koettelemukset alkavat vasta nyt kun ei ole enää lääkkeitä oloa helpottamassa. Katkon jälkeinen viikko on kriittisintä aikaa (jolloin olen edellisillä kerroilla retkahtanut, mutta ruuvannut korkin kotikonstein takaisin kiinni joidenkin päivien juopottelun jälkeen :blush:), mutta onneksi jääkaapissa piisaa alkoholitonta olutta pahinta kaljahampaan kolotusta lieventämään. Nukuin viime yönä taas varsin hyvin ja pidin päiväni touhuntäyteisenä, mutta iltaa myöten on ruvennut levottomuus taas hiipimään puseroon ja vapinat kuin normikohmelossa. Saa nähdä, että miten on ensi yönä nukkumisen laita. :confused:

Miten menee, KK? Toivottavasti korkki on pysynyt kiinni :slight_smile: .

D-Day + 5:

Korkki on toki pysynyt kiinni, vaikka retkahdusrima ei tällä juomarihistorialla ihan arvokisojen A-rajan korkeuksilla keikukaan. On tiedossa yleinen efekti, että kun laittaa pullon hyllylle, niin tulee yhtäkkiä paljon ylimääräistä luppoaikaa. Minulle se tarkoittaa aikaa olla masentunut, ahdistunut, tympääntynyt, kyrpiintynyt, yksinäinen… kerää koko sarja.

Tiedän kuitenkin keinot apatian torjumiseen ja lähdin lenkille 3 kuukauden tauon jälkeen ja saman aion toistaa tästälähin joka päivä. Vähän puuskuttamiseksi tuo vielä meni, mutta tästä se taas lähtee ja endorfiinit rupeavat virtaamaan. :sunglasses: Myös alkukesästä minulla oli tapana harrastaa sporttia, vaikka oli korkkikin iloisesti auki, sillä minähän en mitään krapulaa pode. Kun kömmin aamulla/aamupäivällä sängystä ylös, niin huitaisin vaan lasin tuoremehua sekä kupin kahvia ja lähdin lenkille. Siinä teille amatööreille. :unamused:

Lenkkeily on kyllä paras mielialalääke. Karpulassa vaan on sydärivaara joten silloin kannattaa ottaa iisimmin. Mulla on parempi fyysinen kunto nyt kuin koskaan parikymppisenä huolimatta alkoholinkulutuksen kasvusta. Aika hyvä saavutus. Sitä vaan ei tiedä miten saisi pidettyä ton yksi känni per viikko päätöksen. Aika heikosti on pitänyt. :unamused: Sulla näyttää menevän hyvin joten tsemit jatkoon.

D-Day + 7:

youtube.com/watch?v=52kwOO0PQaY

Jaksaa, jaksaa…

Jos sijaistoiminnan puutetta ilmenee kokeile vaikka Yalen kursseja. Niin mä ainakin teen. Eletään aika hienoa aikakautta kaikesta maailmanlopun meningistä huolimatta. Tavallisella köyhällä heebolla tois puol maapalloa on mahdollisuus sivistää itseään maailman parhaiden yliopistojen kursseilla. Ilmaiseksi. Eikä tarvitse pakata matkalaukkua ja lentää rapakon taakse iso rahakasa taskussa. Ei tarvi kuin avata toosa ja kuunnella. Sopii myös tällaiselle jolle kirjojen lukeminen on vaikeutunut keskittymiskyvyn rapautumisen vuoksi.

youtube.com/user/YaleCourses

Miten olis vaikka A person in the world of people: Self and other? Entä Theory of literature? Ei? No entä Rationality of suicide? Vaihtoehtoja löytyy, nolla euroa.

youtube.com/results?search_q … 11.youtube.

Ja kun Yale alkaa kyllästyttää voit käydä välillä vaik Harvardissa kierroksella kuuntelemassa mielenkiintoisia paneelikeskusteluja:

youtube.com/watch?v=59XJ1SGy … 3DCCE4ABA0
youtube.com/user/Harvard

JA jos Harvardkin alkaa kyspyttää, vaihda Standfordiin.

youtube.com/watch?v=NNnIGh9g6fA

Laajenna tajuntaasi; ryhdy yliopisto- opiskelijaksi! :smiley:

Mites Korkinkadottajalla menee? Vieläkö jaksaa?

D-Day + 9:

Korkki pysyy edelleen kiinni. Aamut ovat ihan positiivisia kun saa kömpiä sängystä ylös ilman kohmeloa ja päivällä saa endorfiininousut lenkkipolulla. Iltaisin rupeaa kuitenkin aina ahdistamaan ja kuumottamaan, mutta onneksi on sentään alkoholitonta olutta. Ihan hyvää tämä Rainbow’n 0% belgialainen tumma lager, pitää pahimman kaljahampaan kolotuksen kurissa ja ainoastaan 49 senttiä tölkiltä. Ei tätä tosin tee mieli juoda läheskään yhtä paljon kuin keskaria, mistäköhän johtuu. :unamused:

Ei oo kyllä kallista. Paljonkohan toi maksais jossain tossa lutakon takana. Riikassa muistaakseni ison tuopin saa 1,10 egellä.

Kuis täällä kulkee? :unamused:

D-Day + 13:

Jo neljättätoista päivää dokaamatta ja edelleen hengissä. :astonished: Viime päivinä olen nauttinut yhden pienen sivistyneen viinilasillisen ruoan kanssa, pikkurilli kunnolla pystyssä. Tänä iltana kuitenkin pitää minunkin taas vähän formatoida kovalevyä, kun telkkarista tulee jalkapalloa. Kisajuomat odottavat jääkaapissa kun Suomen otteluita en ole vuosikausiin uskaltanut katsella selvin päin. Yksi iltakaljoittelu ei minun kirjoissani vielä mitään meinaa, kunhan ei toista samaa seuraavana päivänä. Lasken retkahdukseksi vasta kun heittäydyn taas kuukausien putkeen.

No mutta sehän on jo melkein pari kolme kuukautta. Hienoa! :mrgreen:

Jalitsua jee! Tässä vähän pohjia, jotta pääset tunnelmaan.

youtube.com/watch?v=y4CXY6TVBMc

Varoitus; graafista materiaalia, valmiiksi naurettu.

Mites KK:lla menee? Toivottavasti raitistelu ei kaatunut tyystin siihen yhteen jalkapalloiltaan.