kädet paskana piikittelyn jälkeen, mitä tehdä?

joo moi.

n. 3kk mennyt edellisestä rännityksestä.
mutta siis, voiko niitä tukoksia yms yms kehittyä jälkikäteen??
kädet on jatkuvasti kylmät (eikä nämä ilmat ainakaan helpota asiaa). veri ei kierrä, käsiä ei voi pitää koukussa, ja jos pitää, ne on ihan siniset.
toi vasen käsi on ollut jo kaksi päivää puutunut, ja muutenkin aika karun näköinen. taipeita vihloo, pistokohtien arvet on ihan tummansiniset. pistelee, kihelmöi… aamulla ei pysy edes maitopurkki kädessä, kun on kädet niin tunnottomat ja krampissa.

onhan tälläsiä ennenkin ollut hetkittäin. mutta tätä on kestänyt jo varmaan viikon, ja toi jatkuva “kipu” on ruvennyt jo stressaan ja häiritseen oikein urakalla.

hetkellisesti helpottaa, kun huljuttelee käsiä kuumassa vedessä, mutta kohtapa ne on taas ihan paskana. mikä muu auttaa? vai kirmaanko tästä tohtorin vastaanotolle? tosin kynnys mennä lekurille on vaan niin korkee… :blush:
mutta pelottaa että kohta lähtee jo sormi…välillä esim. kynnet on lähestulkoon mustat kun ei veri kulje.

toisaalta tässä on vuosikaudet rävelletty noiden neulojen kanssa, joten en voi syyttää kun itseäni menetetystä terveydestä…mutta…

niin olen siis ihan “tarkoituksella” jättänyt noi piikit. käyttöä ylipäätänsäkin olen vähentänyt todella rajusti, ja halu ja tavoite on lopettaa kokonaan.

Moi!

Kuulostaa todella pahalta. Kyllä nuo oireet ovat jo sellaiset, että lääkärille olisi syytä mennä ja hyvällä verisuonikirurgilla on rutkasti töitä. Toivottavasti ongelma suostutaan korjaamaan. Käsillesi ei välttämättä tehdä mitään ellet saa lekureita vakuuttumaan, että et enään koskaan rännää mitään.

Itselläni on onneksi vain esteettisiä ongelmia. Itselläni on kämmenselät todella törkeän näköiset. Kaikki suonet pistetty rikki ja rumat tummat kohdat entisten suonien kohdalla. Minulla voi mennä jopa 15-30 min ennen kuin saan vedettyä vedot. Suonet ovat sen verran kehnossa kunnossa. Olen tuhonnut kädet, jalkapöydät ja nilkat. Veri silti onneksi kiertää…

Hävettäisi hirveästi, jos joutuisin leikkaukseen ja minulle pitäisi laittaa kanyyli! Nyt käytän vedoissa aina Sterifilt -filtteriä…

VH