Onks kenellekkään tuttu menetelmä refloihin tai ahdistukseen? Hardcore-method työntää pää sinne lavuaariin
Onko ihmisillä muita quick fixejä? (: Chilin syöminen toimii myös samalla tavalla! Jätetään viiltely omaan topicciin :') jakakaa ihmeesstä kertomuksia! c:
Eräs tällä foorumilla (Kuivaushuoneessa) kirjoittanut nicki kehoitti aikoinaan kokeilemaan 10 punnerrusta, ennen kuin tekee (itselleen) mitään. Kyse oli epävakaan pers häiriön keino, estää (turhia) impulsiivisia tekoja… Hyvin tuo toimi ja jos 10 ei auttanut, toiset 10 perään ja miettimään uudestaan. Se adrenaliili-rush jonka nämä keinot antavat, ilmeisesti tasapainottaa aivot pois liian impulsiivisesta ajattelusta! Tuolloin toiminta esti negatiivisen toiminnan, tai negatiivinen toiminta korvautui positiivisella toiminnalla, jolloin ehti ajatella hetken ennen toimimista…
Tarkemmin ajateltuna tuolloin, huomasinkin että toimin yleensä samantien ajatuksen saatuani, hain heti veitsen tai lähdin heti apteekkiin/hakemaan päihteitä… Pitkäjänteisyys taas edistää omien ajatuksien kanssa työskentelyä. Nyt ~5-7 vuoden kuluttua kestän jopa 3vkoa järjetöntä ahdistusta ja silti ne itsetuhoiset toiminnat olen saanut pidettyä pois, “katson asiaa huomiseen” tekniikalla… Tuon jälkeen on yleensä toivotonta, mutta erittäin harvoin noin pitkälle ahdistukseen joudun… Koputan puuta, koska 1/2v:n sisällä vain kerran viiltänyt, iv-käyttöä ei ole ollut lainkaan. Se korvasi viiltelyn “hyväksyttävämpänä toimintamuotona”… Pisin aika 13 vuoteen ilman piikkiä…
Viiltelyn olin jo jättänyt pois lähes kokonaan, mutta mikäli ahdistus oli järjetön; se oli ainoa keino. En pidä kotonani iv-välineitä, koska en kykene kontrolloimaan käyttöä… Tai pikemminkin, koska olen lopettanut käytön; en halua käyttää iv:sti mitään! Toivottavasti pysyn mielipiteessäni lopun ikäni…
Itse olen käynyt “ahdistuksen hallinta”-kurssin. Siellä opin, että ainoa keino on altistus hitaasti… Tosin täytyy olla tarpeeksi hyvässä kunnossa, jotta voi altistaa itseään ahdistaville asioille… Jotkut ihmiset ovat alttiimpia ahdistumaan, mutta “siedätyshoidolla” ahdistus ei enää kontrolloi elämää… Välttely sen sijaan pahentaa ongelmaa… Refloissa pahinta oli, kun tiesi ettei kestä itseään selvänä; totaalinen noidankehä…