Kaaleppisen PKLMS

Työelämä/ura:

• Valmistuminen elämäni ensimmäiseen ammattiin, jatko-opinnot amk:ssa, ei myöhästelyjä, ei turhia poissaoloja, raittius takaa mahdollisuuden opiskella ja työskennellä, olla “kunnon kansalainen”, jne…jne.

Talous/raha-asiat:
-Ulosotto velat kohta kuitattuna, luottotiedot palautuvat, ei turhaa rahan menoa, ei turhia hoitokuluja, omat rahat omaan käyttöön, laskut maksetaan ajallaan, ei suunnattomia lääkekuluja, pienet tulot=pienet menot eli kokonaisvaltainen vastuullisuus, jne…jne.

Lainrikkomukset:
-Ei lainrikkomuksia, ei reseptiväärennöksiä, ajokortti pysyy, kunniallinen/lainkuuliainen kansalainen, jne…jne.

Terveys:
-Fyysinen terveys palautuu, ei krapuloita, itseaiheutetut tapaturmat jäävät pois, itsetuhoisuus jää pois, ei lääkkeitä, turhat päänsäryt/lääkesäryt katoavat, jne…jne.

Psyykkinen terveys:
-Psyykkinen terveys palautuu, ei syyllisyyttä, pelkotiloja, harhoja, väkivaltaisuutta, itsetuhoisuutta, elämän ilo palautuu, omanarvontunto rakentuu, paniikki oireet helpottavat, kyky tehdä päätösiä, tasapainoinen ihminen, jne…jne.

Perhe-elämä/ihmissuhteet:
-Luottamus parisuhteessa palautuu, ei turhaa huolta läheisille, rehellinen itsella ja sitä myöten muille, huostaanotto uhka poistuu, rakastuu puolisoonsa uudestaan ensikertaa aidoilla tunteilla, läsnä lapsille, jne…jne.

Elämän arvot/hengellisyys:
-Rehellinen, kunnioittaa itseä ja muita, hengellisyys arvomaailma kohdallaan (raittius/minä, perhe/hengellisyys, opiskelu/työ), jne…jne.

Harrastukset/vapaa-aika:
-Aikaa lapsille ja perheelle, ajankäyttö todella tehokasta, perhe, AA, opiskelu, kaikki tasapainossa, harrastukset löytyvät uudestaan, itsestä huolehtiminen, jne…jne.

Tämä on siis nykyinen tilanteeni. Tilanne, jossa olen oppinut elämään elämää, päivän kerrallaan. Hyväksymään itseni ja vallitsevat olosuhteet, sellaisena, kuin ne kukin päivä annetaan. Olen kirjaimellisesti saanut toisen mahdollisuuden, josta edelleen kirjoittelen osoitteessa toinen-mahdollisuus.blogspot.com

Aurinkoista kevättä kaikille…

Niin noin mullakin meni, mut ukko retkahti. Tuli melkeen puun takaa. Sehän siinä sattuu, kun menin rakastumaan aidolla tunteella siihen. Auts!

Olen iloinen puolestasi. Muutoin mullekin on elämä näyttänyt kauneutensa.

Kiitos samoin ja raittiita päiviä myös :stuck_out_tongue:

Mun tänhetkinen elämäntilanne( ihan vertailuksi) :slight_smile:

Työelämä/ura:
Opiskelua amk:ssa, opinnot puolivälissä, opiskelijaduunia iltaisin ja oman alan keikkatöitä viikonloppuisin aina marraskuusta alkaen kuukausittain ja niistä vieläpä otti ja poiki vieläpä oman alan hommia koko kesäksi! :slight_smile: :slight_smile: Tästä olen jopa hiukan ylpeä, entiseen duuniin ei tarvi edes vilkuilla, sen verta komeassa kaaressa ulos lensin ja kahta kertaa ei tarvitse arvata miksi :blush:

Talous/raha-asiat:
Jäöjessä omaa ikäluokkaa vielä -ja paljon, mutta pienet tulot ja pienet menot. Rahaa ei ole summina paljon, mutta juomattomuus säästää. Ei laskuja perinnässä eikä turhia muistutuskuluja. Kämppä edelleen kerrostalossa vuokralla, eikä omistusasuntoa hankita vielä ihan vähään aikaan, mutta asunto on uudempi, viihtyisämpi ja kuivemmassa lähiössä.

Lainrikkomukset:
Ei turhia kännirähinöitä tai sekoiluja. Ei tarvi maksaa vahingontekoja tai hampaita.

Terveys, fyysinen ja psyykkinen:
Ei masennusta ja vain juomiseen keskimättömyyttä.Kuva maailmasta terveempi ja omanarvontunto parempi. Kuntoilun myötä kroppa laihempi ja timmimpi, eikä enää kaljan ja pikaruuan pöhöttämä. Mieli ei tee enää juoda jatkuvasti ja putkeen, mutta rehellisyyden nimissä myönnän: joskus kaljahyllyn ohimentäessä ohimenevä himo iskee, mutta miedopana ja lyhyemmän aikaa kuin alussa.

Järki voittaa, jos juon se lopu noihin pariin kaljaan vaan jatkuu ja vie terveyden ja kaiken hyvän ehkä lopullisesti. Kokonaisuudessaan arvo ja ajatusmaailma on terveemmällä pohjalla, tärkeysjärjestys on kokenut kuperkeikan. Parisuhde joka ihmeenkaupalla on kestänyt voi paremmin ja tuttavapiirikin vaihtunut pois entisestä pummi/ dokausjengistä, normaaleihin työssäkäyviin ihmisiin.
Harrastukset/vapaa-aika:
Tasapainoisempi elämä, ajan käyttö ei koostu vain juomisesta ja opiskelusta töiden lomassa. Uutena, enempi tai vähempi säännöllisenä on tullut liikunta ja se onkin tuonut sivussa paljon hyvää, mm. uusi tutttavuuksia, joiden kanssa ei tarvi pelätä milloin pyytää kaljalle.

Iloista ja aurinkoista kevään odotusta kaikille, vähän samat fiilikset kuin edelliselläkin kirjoittajalla, tuntuu, kuin olisi tulut risukasasta ulos-aurinkoon.