Hei.
Olen uusi täällä. Olen yli 50 nainen ja juonut vaikka kuinka kauan. En aio lopettaa, mutta olis kiva vähentää. Haluaisiko joku keskustella elämän merkityksellisyyden löytämisestä? Tiedän, että jos lopetan juomisen, en saa töitä enkä nuorene. En näytä kovin paljon paremmalta - valitettavasti - eikä puolisokaan varmaan muutu mukavammaksi.
Olisi mukava jutella siitä, miksi elämä olis mukavaa vähän vähemmälläkin viinillä.
Vp
4 tykkäystä
Hei ja tervetuloa palstalle. Olen samoin yli 50 vuotias ja juonut aivan tarpeeksi - siksi haluan lopettaa. Oletko itse miettinyt miksi haluat vähentää etkä lopettaa? Itse tein listan niistä asioista, jotka ovat paremmin jos lopetan ja ne liittyivät kaikki omaan fyysiseen ja ennen kaikkea henkiseen hyvinvointiin. Todellakin on liuta asioita, jotka eivät parane sillä, että en enää juo, mutta ne voivat olla ehkä siedettävämpiä ja helpommin hallittavissa. Tähän ainakin uskon ja kun olen lukenut täällä lopettaneiden kommetteja ne tukevat ajatuksiani.
Toki se, että pysytyt vähentämään juomista on sekin kunnioitettavaa ja hyvä asia. Aika harvalle se vain onnistuu, varsinkaan jos tuota juomista on pidempi aika - vuosikymmeniä takana. Täällä kannattaa seurailla aktiivisesti keskusteluja ja vinkkejä. Sori, jos vaikutin heti ensi alkuun tyrmäävältä omien vähentämisajatustesi kanssa - se ei ollut tarkoitukseni - toivon, että se toimii Sinulla.
4 tykkäystä
Minä myös yli 50v ja juon liikaa. Koitan vähentää, joskus paremmalla joskus huonommalla menestyksellä. Tarkoitus olisi saada viikottainen kulutus alle riskirajan, tai käyttökerrat enintään kahteen/kuukausi eli parin viikon välein. Onhan tämä taistelua, mutta jospa onnistuisi ja terveys kohenisi. Se huolettaa, keskivartalolihavuus ja monen päivän väsymys juomisen jälkeen.
4 tykkäystä