Juoppo naapurissa

Naapurin juoppo laskeutui taas pihallemme autolla kaaatokännissä.Isäntä kaveeraa.Kielsi soittamasta poliisille.Soitin silti,mutta pitäisi ryhtyä todistajaksi,jotta asialle voisi tehdä jotain.Isäntä ei suostu ja kieltää minuakin “ylireagoimasta” naapurisovun nimissä.

Talossamme on meidän lisäksi 2 pientä lasta,koira ja kissa.Olen täysin kyllästynyt tilanteeseen,lapsemmei eivät ole edes omalla pihalla leikkiessään turvassa,puhumattakaan koulumatkoista.

Tällä hetkellä meillä on kotona asian vuoksi neljäs maailmansota pystyssä.Mieheni mielestä hänessä ja naapurin juopossa ei ole mitään vikaa,vika on minussa!Vika on minussa,koska haluan hänenkin ilmoittavan tälle retkulle,että tänne ei kännissä tulla ja autolla/moottoripyörällä ei kännissä ajella!Minä ole kyllä asiasta tälle juopolle sanonut,mutta isäntä kaveeraa,ei halua puuttua.

Mietin jo pois muuttamista.Hyvää joulua vaan meidän perheelle ja kiitos naapurin Petterille!

Tervehdys,onpa hankala tilanne.Olet ilmoittanut jo poliisille ja todistajaksi on
mentävä jos haluat tilanteeseen jotain “kapulaa rattaisiin”.Olisin myös itse huolissani
lapsista tilanteessasi koska juopolle ei järki sano mitään. Jos mies kaveeraa juopon kanssa
sille et hirveästi mitään voi.Tietää ainakin mitä mieltä olet juopon toiminnasta.Entä jos kysyisit neuvoa
vaikka sosiaalineuvonnasta tai sossu puolelta?Toivon että naapurin juoppo saadaan kampoihin,tsemppiä ja koita jaksaa. :slight_smile:

Kumpi nyt on sinulle tärkeämpää, omat lapset vai naapurisopu? Kysyt samalla mieheltäsi samaa asiaa. Kyllähän tommoiset rattarit täytyy ilmoittaa ja todistaa. Itse en kahta kertaa miettisi, jos tietäisn että naapuri ajelee kännissä.

Olet oikeassa.Toista kertaa ei tule.Olemme keskustelleet puolisoni kanssa juuri tuosta,mitä sanoit,lapsien turvallisuus on asia nro 1.

Mulla oikein pimenee silmissä,kun näänkin sen naapurin…