Ryyppään noin kaksi kertaa viikossa, aina tarkoituksena päästä mukavaan nousuhumalaan. Kännipäiviksi on vakiintunut keskiviikko ja perjantai. Muina päivinä saatan juoda 2-3 annosta sosiaalisista syistä, mutta kotiin en koskaan osta vain yhtä tai kahta kaljaa, koska ne juotuaan rupeaa vain vituttamaan ja tekemään mieli lisää.
Kertakulutukseni pysyy kuitenkin n. 8-10 annoksessa. Olen kuitenkin hintelä kaveri vaikka mies olenkin, joten tuo määrä jo todella tuntuu päässä. Viikkotasolla alkoholia menee ehkä 20-25 annosta, mikä on ainakin reippaasti henkilökohtaisen riskirajani yli. Krapulapäivinä ei saa aikaseksi mitään ja velvollisuudet jää hoitamatta. Sitä vitutusta onkin sitten helppo korjailla alkoholilla.
En pysty olemaan viikkoa pidempään ilman alkoholia, ja viikkokin on jo yleensä aivan liian pitkä aika. Jokaisen ryyppykerran jälkeen ajattelen että nyt juominen saa loppua, mutta ei se sitten lopu kuitenkaan.
Nyt kun olen suurin piirtein onnistunut kartoittamaan kulutukseni määrän ja herännyt alkoholinkäytön haittoihin, on mielessä vähentäminen. Ei kuitenkaan hajuakan miten se pitäisi tehdä. Känni on minulle ehdoton alkoholinkäytön tavoite, joten olen suunnitellut jotain sellaista, että en vähentäisi kertakulutusta, mutta vähentäisin juomiskertoja. Miten se tapahtuu, en tiedä.
Vaihtoehtoja poistolistalle kertynee mainitut kolme:
a) Keskiviikko
b) Perjantai
c) Sosiaaliset
Itse alkaisin treenaamaan tuota satunnaisen sosiaalisen juomisen lopettamista, koska:
- Siitä ei tule kuitenkaan känniin, ja
- Viikkoon saisi lisättyä täysin raittiita päiviä.
Pysytytkö yhdistämään kaiken sosiaalisen juomisen joko keskiviikkoon tai perjantaihin? Sanot vaan kavereille että juot vain ke/pe, ja muina aikoina sulla on muuta tekemistä (vaikkei oikeasti välttämättä olisikaan).
Suosittelisin jopa että keskiviikkoisin juotaisiin (sosiaalisesti) max 5 annosta ja perjantaisin sitten normi-10. Näillä eväillä saatettaisiin päästä 15 annokseen viikossa, mikä olisi jo kelpo vähennys.
Nähtävästi taustalla vaikuttaa myös muitakin huimaavia, joten toivottavasti niiden määrä pysyy viikkotasolla vakaana, vaikka juominen hieman vähenisikin. Kyllä se siitä! 
Kiitos vastauksesta. Kokeilen nyt ensin lopettaa tuon sosiaalisen juomisen, jotta saisin viikkotasolla vähennettyä annokset tuohon kahdenkymmenen paikkeille. Viikkotasolla annokset tuppaavat välillä karkaamaan, koska tosiaan on nuo kaksi ryyppykertaa ja siihen vielä päivittäiset sosiaaliset annokset. Tällä viikolla olen pidättäytyny sosiaalisesta juomisesta, mutta varsinainen tulikoe tulee vasta ensi viikolla.
Kuis Muumilaakson tulikokeelle kävi?
Piriä ja Subua enää vaan. 
Hyvä vaan että nuoriso pitäytyy noissa miedommissa, jotka ei sentään koidu kuolemaksi jos niiden käytön lopettaa seinään! 
Olen vissiin helvetin tyhmä, mutta en ymmärrä miten helvetissä voi olla “sosiaalista” juomista monta kertaa viikossa? Minä juon kun tekee mieli vaihtaa universumia ja kerran pari vuodessa on sellainen tilanne, että juominen on “sosiaalista” kun näkee pitkästä aikaa tyyppejä, joita ei muuten näe ja joiden kanssa on ehdollistunut juomaan. Tosin eipä sellaisissakaan tilanteissa ole mikään pakko juoda. Ja jos on yhtä juoppo kuin minä, alkaa seurakin karttamaan ja suorastaan suosittelemaan raittiutta. 
Pitääkö töissä juopotella vai hä?
Tsemppiä vähentämisyrityksille joka tapauksessa! Muista kuka niitä juomia ensikädessä kurkkuun kaataa.