Juomisella auheutettujen tilojen kauhuskenaarioita?

Ei oma kokemus mutta aikas hardcorea olisi tämä tilanne… Oksennus lentää ja lentää samaan aikaan toisestakin päästä… PAKKO olisi koettaa saada viinaa pysymään sisällä… joka puolella ainoastaan tyhjiä tölkkejä… olet siis asunnossasi yksin jupotellut… ja lisäksi tilanteeseen kaiken huippu. JALAT EI TOIMI!

Tuosta päästään vieläkin kamalampaan skenaarioon kuvittelemalla, että ihminen voi olla oikeasti tuossa tilassa, mutta ei silti kykene näkemään elämälleen muuta suuntaa kuin juomisen jatkamisen.

–kh

Ehkä joku on koettanut lähteä hakemaan ryömimällä lisää… tyhjennettyään ensin toki useiden juotujen tölkkien pohjat

Olet juonut pari päivää ja heräät ihan vieraassa paikassa jonkun ihan tuntemattoman miehen vierestä, vatsassa velloo ja menet jääkaapille ja otat siellä olleen oluen ja juot sen ja sitten menet pakosta oksentamaan kun ei pysy sisällä,pakko päästä kotiin ja matkaa on 20km,rahat on juotu ja pakko lähteä kävelemään ja pääset liftaamalla kodin lähelle, avaimet onneksi tallessa ja kotiin,
oksentaminen jatkuu seuraavan vuorokauden puolelle… Ja kyllä on mahtava olo :cry:

Omasta tilanteesta eli ajokortin lähdöstä muutamaksi viikoksi seurannut ratkeaminen… Mahdollistahan olisi… ensimmäiset pari kolme päivää ajetaan taksilla… sitten viisi seuraavaa bussilla… seuraavat kymmenen päivää töpötelläämn ja köpötellään… Lopuksi sitten ei enää edes käveltäisi…

Niin, saattaahan sitä päästä vielä ambulanssillakin. Tai ruumisautolla.

Jostain syystä tämän ketjun pointti ei ole avautunut minulle vielä. Tällä alueella alkoholin vittumaisuus on varmasti meille kaikille tuttua kauraa eikä mitään sota-arpien esittelyä.

Sukulainen takoi päätään seinään yli vuoden mittaisen juomaputken päätteeksi krapulassa murtaen kallonsa. Kuolo korjasi parissa viikossa tehohoidosta riippumatta. Mutta eipä jonkun kalkkiksen kohtalo kiinnosta jotain nuorta viikonloppukäyttäjää, joka on pikkuhiljaa ajautumassa suurkuluttajaksi ja mahdollisesti alkoholistiksi.

Ehkä olen herännyt väärällä jalalla.

Niin se usein kyllä on.

Mun faija kuoli viinaan kun olin itse 17 v, eikä sen kohtalo kyllä sillä lailla mua kiinnostanutkaan, että se olisi mun vauhtia jarruttanut. Päin vastoin. :unamused:

Kerran elämässä. :mrgreen:

Sairaiskohtauksiin, jostka johtuvat liiallisesta alkoholinkäyöstä?

Kyllä siihen itseasiassa kuollaan aika usein, välillisesti tai välittömästi. Tokikaan yksi ihminen ei voi kuolla kuin kerran…

Alkoholilla on varmasti osuutensa aika useassa kuolemassa, tavalla tai toisella…
Alkoholihan lisää tapaturmariskiä ja aiheuttaa erilaisia sairauksia, itsetuhoisuus lisääntyy humalassa jos on masennukseen taipuvainen, on rattijuoppojen aiheuttamia onnettomuuksia ym…
Ja jos on tarpeeksi impulsiivinen niin voi humalassa vahingoittaa toista ihmistä ja tehdä asioita joita ei selvänä tekisi :open_mouth:

Joo ei mun faijakaan siihen usein kuollut. Yhden kerran vaan.

Alkoholi on edelleen työikäisten yleisin kuolinsyy.
uusisuomi.fi/kotimaa/3819-al … -kuudennen

Alkoholikuolemien tilastot näyttäisivät vielä paljon karummilta kuin nyt, jos kaikki alkoholivaikutteiset kuolemat laskettaisiin mukaan, siis välittömästi ja välillisesti juomisesta aiheutuvat. Mitenkäs se menikään se nyrkkisääntö, monenko muun ihmisen elämään yhden ongelmakäyttäjän juominen vaikuttaa? 10 ihmisen? 20? Jos Suomessa on arviolta puoli miljoonaa suurkuluttajaa, ja maassa on vähän yli viisi miljoonaa ihmistä, niin…?

Kuvitellaanpa vaikka tilanne, jossa rattijuoppo kolaroi hengiltä kokonaisen perheen, ja menehtyy itsekin. Meneekö ainoan päihtyneen eli rattijuopon kuolema eri tilastoon kuin selväpäisten perheenjäsenten kuolemat?

–kh