Juhannus 2018 - Missä kuljet, plinkin tyyppi

On täällä turhempaakin ketjua. Olkoon tämä viimeisimmän plinkin uudistuksen jälkeinen eka koeketju. Ja sentaminenkin onnistui.

Jussinaika on tunnetusti keskikesän juhlaa, vaikka mun laskujen mukaan kesää on kulunut vasta kolme viikkoa !

Kyselyketjussakin on tämä hukkumajuhlan olemassaolo huomioitu, mutta tänne voi kertoa vaikka livenä jussintuskistaan.

Se on vain yksi pyhärypäs vuodessa, mutta tuo joulunaika on joka vuosi ja samaa olen havainnut muista vuoden pyhistä.

Holittomana ja lisäaineettomana taidan tämänkertaisenkin itse korkata.

Hyvää Juhannusta Lopettamon tyypeille !!

Minä muistan että nämä isot juhlat oli ens alkuun hieman hankalia. Sitä mukamas pelkäsi jäävänsä jostain paitsi. Sittemminhän tuo on kääntynyt oikeastaan ihan päälaelleen.

Heipsan!

Kiitos toivotuksista, sitää samaa seitenkympille ja kaikille muillekin.

Ihan tässä omassa pihapiirissä kuljen. Kierrän pihaa ja kastelen kesäkukkia. Täällä onkin yleensä hiljaista juhannuksena (ja jouluna) kun kaikki muut lähtevät jonnekin.
(Aikookohan kissa-naapurini olla juhannuksen täällä kun ei ole vielä kysynyt kissoja hoitamaan? Hep. Tuo on heti tarkistettava.)

Ajelen kaupunkipolkupyörällä pitkin kyliä ja laulelen “Sommartiden, hej hej!” polkiessani.
Kotosalla katselen jalkapalloa ja sitä potkivia salskeita miehiä, ajoittain piipahdan omatoimikirjastossa (kirjasto, johon pääsee sisään kirjastokortilla sen ollessa suljettunakin) naputtelemassa jotain juttujani tietokoneella, koska kirjastossa on paremmat laitteet ja ohjelmistot kuin omassa läppärissäni.

Juhannuspäivänä on muuten tuolla pallokentällä aikamoinen herkkupala, kun Ruotsi ottaa mittaa hallitsevasta mestarista Saksasta, joka on niin sanotusti pakkovoiton edessä. Eipä olis vissiin eka kerta, kun hallitsevan mestarin taival päättyy alkusarjaan.
Aattona jännään Islannin puolesta b[/b] ja sunnuntaina Englannin ja Harry Kanen <3. Hauska nimi siinä miekkosella, kun lausuttaessa kuulostaa vähän samalta kuin “hurricane”. Propsit vanhemmilleen.

Kliffa väliviikonloppu tama mittumaari, kun ei ole mitään rientoja joihin tarvitsisi osallistua.

Maaseudulla,siis enemmän kuin maaseutukaupungissa vanhempien ilona ja suruna.
Kolmistaan mahdetaan ollaja hyvä jos pystyy rauhoittumaan.
Siellä voi katsoa vaikka potkupalloottelunkin ellei levottomuus estä.

Suunnitelmissa rauhaa ja lepoa.Toivottavasti onnistuu.
Hyvää pyhien aikaa kaikille. :slight_smile:

ps. mikä ihme siinä on,että kun jotain uudistetaan, niin asiat hankaloituvat. esim tämä
plinkin vastaus menee monimutkaisen kautta…ennen oli sujuvampi???

Juhannus, viimeinen kantoni kaskessa ennen kokonaisen vuodenkierron täyttymistä.

Suomessa olis saattanu tuntua aika tyhjältä, meil tuskin olis ollu juur mitään ohjelmaa.

Nyt kuitenkin skipataan koko juhlailu, tääl ei juhannusta vietetä.

Yrittäkää viihtyä, plinkkiposse!

Kotona, itä-Suomessa, perheen parissa. Minulle varmaan ensimmäinen ihan raitis juhannus yli 20 vuoteen. Meillä ei sada, lämmintä plus 18, puolipilvistä. Näillä mennään.

Täällä Hesassa iltamissa. On karaoke, tansssia, lohisoppaa, telttasauna, nääs varsinainen on palanut, ihmisten tapaamisia. Ja tietysti kahvia, teetä, limsaa ja mineraalivettä on tarjolla. Mereen voi pulahtaa, mutta tuskin kuitenkaan minä. Kiva kun muutamat toverit ovat järjestämässä.

Hyvää juhannusta!

Tänään et ole yksin

Hyvää Juhannusta täältä sängyn pohjalta. Jalka kipsissä kärvistelen elämääni ja yritän himosta jalkoja sekä aivoja. On niin avuton olo perhe paikoilleen niinku ennenkin ja mä vaan mietin kuinka sauvojen kans hoidan arkiasiat viikon aikana on tullut itkettyä konkreettista kovaa kipua että mielen yksinäisyyttä sekä syyllisyyttä. Joka päivä vaan kun saan elää niin olen kiitollinen. Raitista Jussia teille.

Päivikselle tsemppiä raitistumiseen sekä kipsin kanssa käpyttelyyn.

Nyt kävi mun kohdallani kiva juttu, kun Jr:n juhannuskalaretket peruuntui, mä sain automobiilin käyttöön ja sitä myöden varavoimayksikön lataukseen. Sadetta piisaa ja tuuli on varmaan myrskylykemissa aina välillä. Näytti tuolla matkalla olleen koivuja juuret pystyssä. Juhannuksen kunniaksi matkalla pysähdyin hakemaan Subista täyspitkän leivän kaikilla mahdollisilla täytteillä, jotka vaan sisään mahtui. Takkapuita tars vielä hakea. - Joten otsikkoon viitaten en täältä torpasta liiku muualle kuin huussiin ja puuvarastoon.

Kiva, että olette kommentoineet tekemisiänne ja kertoilleet koordinaattejanne.

Täydet vuosikierrot haltuun, Tyräkki ! Päivikselle mielenlujuutta ja malttia toipua entisenlaiseksi, jos se oli parempi niin !

Metsien miehelle myös toipumisia ja Helistölle ja kaikille muillekin jussinaikaista minttumaarista hukkumattomuutta.

Juhannus voi tosiaan olla joillekin eka selväpäinen herran aikoihin ja onhan se vaihtelua, mutta siitä voipi myös siintää ajatus,

että sitenkin voi tosiaan elää ja päästää viunan perkeleen tuomista rapuloista for good, kun olokin on aivan toista luokkaa amusella :smiley:

:arrow_right:

Ensimmäinen juhannus vuosikymmeniin, jonka vietin selvin päin kesämökillä, jej! No, ehkei minun pitäisi vielä hehkuttaa, eilinen oli ensimmäinen päivä ikuisuuksiin selvin päin. Mutta hehkutan kuitenkin, sillä vaikka olo on fyysisesti vähän hutera niin olen iloinen ja ylpeä itsestäni. Oli ihanaa mennä nukkumaan ja todeta, että muistin koko illan jokaisen keskustelun ja mukavan tunnelman ilman yhtään muistikatkosta. Vielä ihanampaa oli herätä aamulla ilman krapulaa, katumusta, häpeää ja itseinhoa. Tiedän, ettei tämä raitistumisprosessi tule olemaan helppo vaikka juuri nyt naurattaakin. Tuleva pelottaa; koska apina-aivostani taas lähtee käsky juoda ja miten sen himon sitten siinä tilanteessa selätän. Sitä odotellessa, mukavaa juhannuspäivää kaikille!

Hyvää Juhannuspäivää!

Ilman ensimmäistä raitista päivää ei tule toistakaan, eli hyvässä alussa olet. Jokainen raitis päivä on alkoholistille täyden kiitoksen aihe.

Tänään et ole yksin

Hei, mieli on heikko ja ruumis vielä heikompi. Tarkotus on toipua mutta minkälaiseksi toivottavasti hyväksi ihmiseksi jota en oo ainakaan kännissä. Tosi hyvä tää kipsi siinä mielessä ettei pääse ostamaan kaljaa. Ja että kaikki pitää miettiä miten arkihommat saa tehtyä. Elämä ei oo itsestään selvyys enää tässä pikkupäässä. Raitista juhannusta edelleen toivottaen. Päivisin hope entinen häiris.