Jotta ei totuus unohtuisi..

Tämä palsta tuntuu niin siistiltä että pakko laittaa tähän linkki todellisesta alkoholistista youtube.com/watch?v=uGcRNRqPmD8 . Miten oikeasti voi joku ‘rakastaa’ tällaisia päihteitten käyttäjiä? Linkissä tulee muutenkin hyvin esiin tuo baarielämän ‘hienous’. Onneksi itse kestin alkoholistia vain puoli vuotta.

Tuollaista “rakastaa” sellainen, joka tarvii rakastettavan, hoidettavan tai pelastettavan elämäänsä. Lapsuuden traumat saavat balsamia haavoihin, kun “saa” kyseisenlaista rakastaa…

Hienoa, että selvisit vain puolella vuodella. :smiley:

• pyykkipoika -

Mun on pakko videon silmäiltyäni todeta, että kyllä kai tuo nyt ymmärtäisi oman järjettömyytensä, kunhan sille vaan puhuisi JÄRKEÄ. Pakkohan sen olisi ymmärtää!

Ja jollei se nyt tajua tuossa tilassa, niin vähän lämpöä ja hellyyttä, kyllä se tajuaa että mä olen niin hyvä että se jää mulle elämänsä velkaa. Tuolla jossain sisällä on se ihana ihminen, josta välillä näkyy vilauksia. Ja ei sen elämä ole helppoa, pitää ymmärtää.

Ongelma on vaan siinä, että sanat on vaan sanoja. Alkoholisti suoltaa niitä ja uskoo omiin puheisiinsa. Läheisen puheet on vaan puhetta, eikä niille tarvitse mitään tehdä. Puhetta, lupauksia, joo-joo-joo. Kyllä joo, mutta ei nyt tänään.

Mutta minä ymmärrän kyllä, miksi. Toisen ongelmat ovat niin selkeitä ja niihin olisi niin helppo ratkaisu, että voidaan keskittyä tähän juomisen tuomiin ongelmiin ja vatvoa niitä loputtomiin eikä tarvitse vilkaistakaan että oman pään sisällä olisi jotain korjattavaa.

Hyi hel… kun tuli oksettava olo tuosta videosta. Tuohan on hyvä terapiavideo kaikille, jotka yrittää irrottautua baarielämästä. Miten ihmeessä sitä on itse joskus viihtynyt tuollaisessa ympäristössä. Lähtee oksentaan.

Olen katsellut näitä tämän tapaisia videoita useita jo loppukesästä, kun Tuksulla alkoi keikoilla mennä liian lujaa.
Itse en ole alkoholisti, vain omainen, mutta en ole baariin mennyt “tanssimaan ja kännäämään” näiden videoiden jälkeen.
Sivistyneesti pari siideriä otan mielummin terassilla;)