Josko nyt?

Juuri näin.

Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa :smiley:

Näin justiinsa. Mikähä siinäki on, kun sen haluaa peittää jonkun viinan t. muun huumeen alle? ja yleensä sen turruttamisen seuraukset on todella paljon ikävämpiä kuin se, jos vain olisi mennyt sillä, mitä eteen tulee. Ei kylläkään välttämättä aina…

Olen itsekin miettinyt sitä, mihin on kadonnut ilo sellaisisista asioista, joista ennen nautti: Silloinkin, kun jo joi liikaa. Pyöräily kesäisin maantiellä ja metsässä, talvellakin metsässä, muukin urheilu. Voi olla tosiaan niin, että pitkityksessä alkoholi vie kyvyn nauttia niistä asioista, joista ennen nautti ihan selvänä ja sen kyvyn saaminen takaisin vaatii pitkää kuivaa putkea. Ja silti voi olla vaikea päästä juomishalusta eroon ja uudestaan löytää se ilo ilman viinaa. Ja tämäkin kaikki voi riippua ihmisen luonteesta.

Huomenia

Kun olin paikallisessa A-Klinikan katkaisu- ja kuntoutumislaitoksessa 28 vrk:n kuntoutushoidossa, siellä kyseltiin, mikä on tulevaisuuden haave tai pyrkimys.

Yhtä vajaa kaikilla oli sama: asunto, työ, mielekästä tekemistä.

Yksi nuori kaksikymppinen sanoi haaveekseen ison omakotitalon keskellä kaupunkia ja vaimoksi isotissisen blondin :mrgreen: .

Nyt multa puuttuu enää vakituinen työ ja mielekästä tekemistä. Päivät menee telkkaria katsellen, lueskellen ja tupakkia poltellen. Ottaisin mielelläni vastaan ehdotuksia siitä, mitä vois alkaaa tehdä :unamused: .

-Kannusaarinen 1 vuosi 7 vkoa 5 pvää

Mulla ei tekemisen puutetta ole…onneksi…mulla on vaan ollut ongelma se, että sitä tekemistä on vähä liikaaki. :wink: Eli pitänyt kelata, mihin sitä itsensä repis. :unamused: Mut mä ainakin oon aina ajatellut, että se, mistä on ennen juomista tykännyt, on ihan ok alku…ja jos on jotain aina halunnut, siitä jatkoa listaan. Ja lisäks sit positiivista asennetta, muuten homma kaatuu niskaan… :open_mouth:

Tuhnus

Paskaa viime viikonloppua koskien tuli tänään lisää niskaan. Eipä silti, viinaa en ole hakenut, koska tilanne vaan pahenee siitä. Eikä tässä oikeesti mitään suurta hätää ole, tupakkia vaan palaa ku asiat vituttaa ihan suomeksi sanottuna. Tulipahan toiki sitten sanottua “ääneen.” Viinaa ei tee edes mieli. Ehkä ihan hyvä niin tässä tilanteessa, saanu suursiivoja tehtyä purkaessaan vitutusta. Jopa siis jotain positiivista. :slight_smile: Vaikkei muu niin positiiviselta tunnukaan… :unamused:

Huomenia

tuhnus kirjoitti, ettei edes tee mieli viinaa.

Voi kun pääsis siihen. Itseni tekee mieli viinaa koko ajan, mutten halua juoda. Te kanssaveljet ja -sisaret ymmästänette tämän kaksijakoisen fiiliksen. Sitä oon koittanut selitellä A-Klinikalla, sielläkin on hankala selittää, mitä sillä tarkoiran.

Mutta nyt on taas Antabus otettu ja tämä päivä pelastettu.

Tämä tällä erää täältä.

-Kannusaarinen 1 vuosi 7 vkoa 6 pv :laughing:

Mul on sellanen tilanne, että kertapohjakosketus riitti. Liian paljon menetettävää, jos alan pelleillä vielä viinan kanssa. Ehkä siinä on sitäkin, että oli jo paljon aiemmin halua päästä koko paskasta eroon. Ja sit sitä, et oikeesti tykkää siitä, että saa aikaan, kun ei tarvi olla joka ilta pää sekasin ja kanttuvei. Joten mulle paras vaihtoehto on se, että jätän viinat kauppaan ja kattelen selvinpäin, mitä tuleman pitää.

Hetkellinen lipsahdus ajatuksissa äsken…Luulen kummiski pääseväni ylitte…ei muuta ku siivoomaan taas, suursiivoviikko käynnis… :wink:

Allekirjoitan täysin. Minulta on hymy myöskin kadonnut. Ei tietenkään se väkinäinen tai pakollinen vaan spontaani hymy. Spontaanista naurusta en vielä edes puhu. Se tulee myöhemmin. :slight_smile:

Mulla nää on löytynyt aika pian selvänä olon alettua…johtusko lapsista?

Viime yö meni totaalisen sekooksissa…Ei kännissä, vaan tuntu, että olisin saanu nuijanukutuksen - oliskohan ollu tavallista syvempää unta tai jotain? Positiivinen juttu sinänsä. Tiedä sitten, mistä johtuu. Mutta nyt taas uuteen päivään uusin kujein… :wink: sisältäen pyykinpesua ja siivousta edelleen…Ps: älkää vaan kertoko kellekään, mutta oon oppinu jopa tykkäämään siitä… :laughing:

Pahalla mallilla jo mennään ku siivomisesta tykkää :laughing: :laughing: :laughing: meillekin sais tulla siivoon jos virtaa riittää olis verhojen vaihtoa

Mä en vaan millään opi tykkäämään siivoamisesta toi kaupassa käynti on mun alaa mutta sitte ku tulee kotia niin onkin kamala siivo odottamassa.

joo…mulle kyl riittää kuuden hengen pyykinpesu ja kohtuu-ison omakotitalon siistinäpito… :wink: varsini ku on kolme suht viriiliä kakrua ja pari rapasta koiraa - jossei rapasta, ni lumista…ai niin, ja viel kisumisu…et kiitos vaan Pikinen kutsusta, mutta ei kiitos. :smiley:

Isäntä ja työmies lähti just hakee firman puolelle viel lisää töitä, joten kiitettävää kiirettä pitää… :wink:
Ps: siihen siivoon pitää vaan käydä käsiks…

Jotenki ollu takkupäivä…vähä niinku tehot kateissa. Siivoillu kyllä, mut totesin, että nyt saa riittää - ainaki tänään. Pitäs vaan kexiä jotain piristävää…siis kofeiinin lisäksi. Ilman alkoholia. Hmmm… :unamused:

Parahin tuhnus

Noita päiviä tulee kaikille lopettajille; mikään ei natsais ja niin poispäin…

Mulla on just toisenlainen ongelma: ei oo tekemistä, kun en ole löytänyt töitä, vaikka ahkerasti olen hakenutkin. Nyt sain TE-Keskukselta (ent. työkkäri) lähetteen/maksusitoimuksen yksityiselle firmalle, jossa käydään läpi mun vahvuuksia, kattellaan mimmosia hakemuksia mää oon lähetellyt jne.

Oon tosi optimistinen sen suhtee.

-Kannusaarinen 1 vuosi 8 vkoa 1 pvä :laughing:

Juu, kannu, noita tuloo, vaikkei ois ikuna viinaa ottanutkaan…ainaki sellasille, jotka ei yritä hipoo täydellisyyttä. Mut ei siinä, lopulta katoin teeveestä osan tosi hyvän olosta leffaa ja vedettiin sipsii yms. , joten ihan ok päivä lopulta. Ja sain mä sentään hanttihommiaki pois… :wink:

Kiroolin tänä aamuna omia unenlahjojani - tai oikeammin niiden olemattomuutta. Olis sitä mielummin vähä pitempäänki nukkunu… :unamused: Toinen koira oli vaan eri mieltä ja tuli vikisemään sängyn viereen. Sit iltasin simahan jo yhdeksältä… :blush:

Eilen meinas tulla sellanen “tapasortuminen”. Eli sortuminen tilanteessa, joka on aina johtanut alkoon. Se oli yllättävän helppo selättää. Eli edelleen alkottomalla mennään.

Eipä sen suurempia. Tuhnus

Otti taas tänään ottalohkoon oikeen kunnolla…yks tyyppi, jonka ei edes olis tarvinnu tietää viime viikonlopusta, tuli esittämään moraalisaarnaa… :blush: niinku ei olis oma mokailu häirinny jo muutenkin…oli vaan yks menny sille mainaasemaan…

Mut ei siinä. Mennään sit näil korteilla. Viinatta eteenpäin. Alan jo omata jonkunlaista suunnitelmaa tulevaisuudelle, siihen ei liity viina eikä rööki millään lailla. viimeksmainittu vasta kyl lopettamisvaiheessa… :unamused: taitaa olla paree lopettaa molemmat, ennen ku iskee pahemmat seuraukset…

“Maanantai-aamu, krapula ja vapina, tuijotan pitkin seinää…” Ei ny sentään, selvillä vesillä meni viikonloppu. :laughing: Kävin eilen autoo tankatessani siivouspäivän illan ratoks hakee vuokraleffan, kattottiin perheen kans leffa ja vähän toista limsalinjalla. Ihan kiva näin, kun jopa muistaa mitä on kattonu… :smiley: Lisäks se, et ei nytkään tarvi ottaa painetta, kun pitää aamusta olla autolla matkassa. Eilen kanssa kiittelin viikonlopun selvää linjaa, jouduin yhtäkkiä puolitapäivin auton rattiin. Paljon mukavampi lähtiä, kun tietää, ettei ongelmia tule. Yhden kerran oon joutunu aamukrapuloissa puhaltamaan :blush: onneks oli sillonki alle rajan.

Lauantaina kattoin kaupassa käydessäni, että joku pariskunta jäi kiinni kaupan pihassa ratista humalassa. Polisit oli hakemassa. Tuli vaan mieleen, että kuinkahan monta kertaa mut olisi saanut pidättää…Kyllä sitä tuli sekoiltua, vaikka tiesi, ettei ollut kovinkaan viisasta.

Mut ei siinä, kohti uutta viikkoa uusin kujein!

Tuhnus