Josko nyt?

Eli taas kerran lopettelemassa…tällä kertaa oon ollu nyt melkein viikon ilman viinaa ja selvinnyt yhdestä illasta, jona homma meinas mennä plörinäksi taas kerran - tai ainakin aiemmin on mennyt vastaavassa tilanteessa. Tällä kertaa purin vaan hammasta yhteen, vaikka kuinka otti päähän. Nyt tuntuu, että olen aika vahvoilla tilanteen suhteen. Varsinki luettuani kännivittuiluja viime yönä tekstarina. Tuli tunne, että onneksi on itse tollasen yläpuolella…tietty ei saa nuolasta, ennenku tipahtaa, eli tarkkana pitää edelleen olla itsensä suhteen. Mut siinä mieles on menny ihan ok, että tän viikon aikana on jo ollut monta tilannetta, joihin aiemmin olisin reagoinut vähintään 24-packilla kaljaa. Huomannu itsekin, kuinka hepposella syyllä sitä on viinaa hakenut. Tai eihän siihen oikeestaan edes ole syytä kaivannut, jos rehellinen on itselleen. Mun tapauksessa kyse on aika pitkälti siitä, että on asioita, joita en ole halunnut käsitellä selvinpäin, enkä oikeestaan haluaisi nytkään, mutta pakko kummiskin, jollei halua vetää viinaa loppuelämäänsä.

Palaillaan!

tervetuloa mukaan

Mä olen kanssa tehnyt raittius päätöksen vajaa 2 viikkoa sitte kaks viikonloppua menny nyt ilman viinaa jotka tahtoo olla mulle ne hankalimmat.

kiitos! Joo, pari ekaa viikonloppua yleensä ne hankalimmat…hammasta purren vaan eteenpäin…eiköhän tää tästä…toivottavasti nyt ainakin. Viina kun ei koskaan ole ongelmia ratkaissut kellään, yleensä asia on niin, että koskaan mikään ei ole niin huonosti, ettei sitä voisi vielä viinalla pahentaa…nähty niin omalla kuin toistenkin kohdalla…

Tuhnus

Mun äiti sanoo aina mulla samaa ku jostain puhetta tulee että on ongelmia ja niitä oon viinan kanssa ratkonut.

Mut mä alan taas siivoon

Äitees taitaa olla oikeessa… :smiley: Mulla päivä menny silleen hyvin, tein testejä (jotka ei kylläkään onnanneet halutulla tavalla)liittyen mun duuniin…kädet sotkussa ja mieli kummiski ihan hyvä…sai ainaki ajatukset pois arjesta. Nyt taidan ihan vanhanaikasesti painua teeveen ääreen…tai jotain…katotaan ny ku pääsen sisälle täält konttorista… :wink:

toi ois kyllä kivaa istua tv:tä töllöttämässä mutta lapset ei anna yhdet nousi juuri päivä unilta nukkuivat 3 tuntia rattaissa ulkona ja ppitäis nyt ruokaa laittaa ja vaippoja vaihdella ja sitten vielä yks lenkki pihalle hakemaan iltapuurolle ruokahalua ja jos nyt ens yönä nukkuisivat kun on paljo ulkoiltu ja ulkona päivä unet nukuttu oli muutes viime yönä semmoista menoa että ei paljoo naurattanut ku koko ajan jompi kumpi temus tai kitis ja sai rampata maitoa hakemassa. tämmöinen sepustus on varmaan teistä muista tylsistyttävää

.

Toinen viikko ilman viinaa - ja meinas taas lipsahtaa. Onneks tuli sattuma mukaan ja auto oli sen verran pois, että sain itsehillinnän taas palaamaan. Viikko menny sen verran kivasti, että ei oikeen viitti katkastakaan tätä putkea… :wink: Tänään sain ihan kivasti aikaan sellastakin, mikä on jäänyt just ryyppäämisen takia vähä vaiheeseen. Nyt pitäis vaan saada kiinni siitä, et mikä tänään pisti himon päälle, et osais seuraavan kerran varautua…Ei siinä, selvänä nukkumaan.

Mulla on kans ollut tänään vaikea päivä teki niin hirveesti mieli viinaa ettei paljo enempää voi tehä mutta onneksi sain halut kuriin. kaipaan kyllä sen kylmän punaviinin makua :blush:
Kaikkien kannalta paremepi että olen selvinpäin ku kolme on saiaraana ja yksin niiden kanssa olen

Juu, lasten sairastamisen aikaan on hyvä olla selvinpäin…saattaa tulla jotain yllättävää vastaan…Niinku arvasin, nytten ihan ookoo olo siitä, etten eilen lopulta lähtenytkään hakemaan mitään. Heräsin jopa ennen kellon soittoa, niinkuin eilenkin. Saa näköjään taas kaikes rauhas laittaa kakruja kouluun. Täs ei näköjään auta, ku ottaa päivä kerrallaan ja kattoo, mitä tulee.

Tuhnus

Kyllä! En enää kattele ainuttakaan päihtynyttä tällä markilla - mukaan lukien itseni. meni eilen ilta sen verran pipariksi. Yksityiskohtiin en viitti mennä, mutta pari riehuvaa kaiffaria, poliisit ja putka kertonee kaiken. Itte en onnex sinne putkaan joutunu. Eli pohja on nyt nähty. Eli voi vaan mennä ylöspäin. Ilman viinaa. kuten jo jonkun aikaa sitten viisaana :smiling_imp: sanoin, mikään asia ei ole niin huonosti, ettei sitä voi viinalla pahentaa.

tuhnus

Moikka!

Alkoholi on huono kaveri, itse olen alkoholisti ja ollut nyt 8kk raittiina eikä harmita ollenkaan :slight_smile:
Vaikka elän raittiina niin olen holisti vaikka voissa paistais, keskushermostossa se viinareseptori vaan uinuu nyt ja heti herää jos juon, merkillistä. Mutt mun puolesta se saa nukkua, en halua palata siihen paskaan mistä olen nyt ylös noussut,elämä oli ihan hirveetä :cry: Viina vei 38w liikunnallisen ja iloisen naisen totaalisesti pohjalle, ei sitä todeksi ees usko kun nyt muistelee mutta kaikki on totisinta totta.
Aluksi vihasin viinapirua mutta nyt olen sen kanssa sinut, annan sen vaan olla koska vihaaminen sai juomisen himon vaan kasvamaan ja sitähän se piru halusikin, kiusanhenkihän se on.

Kun on tullut sellainen hetki ett tekis mieli mennä ja juoda niin oon pysähtyny miettimään mitä olen tekemässä, kannattaako mun pilata hyvää raittiuttani ja antaa sen pirun saada tahtonsa läpi?
Olen myös muistellut millaista elämä oli kun join, kirjoittanut jopa ylös kaikki tuntemukseni ja niitä lukemalla olen päässyt monen vaikean tilanteen ylitse,helppoahan se ei ole,itkukin on monesti tullut.
Taisteluahan tämä on joka päivä, toiset päivät ovat vaan helpompia kuin toiset ja itselläni on käytössä antabus joka on todella mainio este juomiselle,pitihän sekin kokeilla voiko sen kanssa juoda :open_mouth:
Juu ei voi,tulee aivan helvetillinen olo ja henki ei kulje ym ym… Ei kannata kokeilla.
Kivinen tie on mutta tasoittuu se ajan kanssa,päivä kerrallaan :slight_smile:
Woimia!

Päivä menny ihan kivasti, onnex. Siivoilin ja järjestelin paikkoja. Vasta nyt alkaa hahmottua asioiden tärkeysjärjestys. Parempi myöhään kun ei milloinkaan… :smiling_imp: Mutta nyt saunaan ja sit unta palloon…

Tuhnus

intruder800

Vähän kateellisena luin viestiäsi. Itsellä nyt vuosi takana selvää aikaa, mutta viinapiru yhä olkapäällä.

Miten sää hätistit sen pois vai annatko sen vaan istuskella siinä ?

Neuvoa kyselee

-Kannusaarinen 1 vuosi 7 vkoa 4 pvää

Ei multa kantsi neuvoa kysyä…Luultavasti tappelen pirun kanssa viel pitkään… :smiling_imp: Mut sain viikonloppuna vaan muistutuksen itselleni, mihin täs hommas kantsii keskittyä. Ja tämä piru ei ole mun listalla enää ensimmäisenä…sen enempää en viitsi tässäkään asiasta kertoa. Parhain päin jos asia menee, niin annan sen pirun vaan olla, mut voi olla - ja todennäkösesti onkin, että juttu ei ole aivan noin helppo.

Mut luulen kyllä, että yks mikä auttaa, on se, että kuuntelee itseään. Lueskellessani juttuja törmäsin eilen tohon HALT-periaatteeseen, eli ei päästä itseensä liian nälkäseksi (hungry), vihaiseksi (angry), yksinäiseksi (lonely) tai väsyneeksi (tired). Vois auttaa ainaki mua. Ja mun kohdalla myöskin jonkin asteinen järjestelmällisyys, koska mulla on elämässä aika paljon asioita, jotka on mun varassa ja yks syy alkoholin käyttöön on ollu se, etten mä oo saanut hommaa pyörimään haluamallani tavalla. Joka kyllä varmaankin aika pitkälle on sitten taas viinan syytä, eli jonkinlainen kierre ollu kyseessä. :unamused:

Mut tässä jotain, mitä sain kelailtua täs viikonlopun aikana…koskee nyt mua itteeni, mut jos joku saa jotain itselleen, niin vapaassa käytössä. Nyt pitää lähtee herättelee porukkaa, firman työmies tuloo kohta ja kakruista eka pitää saada kouluun…

Palaillaan! Tuhnus

Hyviä neuvoja täällä on annettu. Eräs näkökanta: Kun minulle tulee paskamainen olo, (niinkuin kaikille ihmisille välillä tulee, mikäli eivät ole täysin vaipuneet koomaan) niin vanhalla rutiinilla helposti ajattelee, että tämä on viinan puutetta. Vaikka syy todennäköisemmin on muu, esimerkiksi ylirasittuminen. Ja kannattaa pyrkiä tekemään jotakin sille syylle, esimerkiksi järjestää mahdollisuuksien mukaan lepopäiviä. Eikä ruveta tuskailemaan, että taas viinapiru kiusaa ja ruveta käymään hirveää henkistä taistelua sen voittamiseksi. Ja saada siitä taistelusta vielä lisää paineita.

Päihdepsykiatri Juha Kemppinen kirjoittaa netissä miten tuosta taistelusta pääsee eroon:
Antautuminen vai mukautuminen (raittiina vai kuivilla) - alkoholistin mielenrauhan saavuttaminen raittiudessa.
juhakemppinen.fi/index.php?id=ouvzcffq2wagpn

Aamu menny mukavasti…vähä vaan kiire ollu… :wink: Kohta pitää olla yhtä viemäs hammaslääkäriin…oiontahoitoo…mut palaillaan!

Juu, päivä mennyt siivoillessa ynnä muussa vastaavassa tavallisessa. Tällä hetkellä tavallinen tuntuu hyvältä - korvaavalta sille viinapirulle, joka on ennen mennyt sen tavallisen edelle…tuntu aiemmin, että se tavallinen on tylsää. No, onhan se, mutta sen “kivan” seuraukset ei välttämättä aina ole niin kivoja, tuli hyvin raskaasti koettua se viime viikonloppuna. Et taidanpa laittaa sen “tylsän ja tavallisen” etusijalle… :wink: Sitäpaitsi oon huomannut, että viinan otto tappaa myös tunteet, varsinkin hymyn.

.