jos on jo miettinyt muutaman vuoden niin...

… kai se on sit jo aika, vai. paskat, kyllähän se ottaa päästä, mut enemmän se ottaa päästä tämä käyttö. Koko ajan se lisääntyy, eikä loppua näy. Aina on jotain bileitä, juttuja tiedossa, ettei voi olla juomatta. Jos ei näy, niin kyllähän mää niitä sitten etsin ja löydän. Huolestuttaa ihan helvetisti tämä juominen. Myös se yksin kotona juominen, kun ei ole juhlimassa. Tekee aika onnettomaksi, kun ei oikein kehtaa myöntää kavereille kuin paljon sitä juo. Tai sit on kaveri, joka juo suht saman ja siinähän se taas löyty oikeutus juoda, kun muutkin juo saman verran!!! Aina löytyy ihminen, joka juo enemmän.
Oon tosi heikko alkoholin suhteen. Mietin vain onneksi, ettei läheiset tiedä tätä, mut mietin samalla, et mun täytyy lopettaa tää. Tää pilaa mun elämän, tää masentaa mua tosi paljon, tää ei anna mulle mitään muuta kun hetken iloa… tai sit hetken itsesääliä ja itseinhoa. Seuraavana aamuna paskaa oloa, mutta tiedon, et jos jaksan päivän töissä, kun saan oluen, tai siiderin, jos oon juonut olutta niin paljon ettei tee mieli (olut nimittäin maistuu). Tai sit saan sen helvetinmoisen krapulan v-loppuisin, jolloin pysyn seuraavan päivän kotona omissa oloissa ja murehdin omaa itseä henkisessä krapulassa. Ja siis jos sattuu oleen, niin tietty juon loippareita ihan humalaan asti, kun kuka sitä pariin jättää, kun sit on jo hyvä olla. Sittenhän se vasta paska olo onkin, kun on juono jo sunnuntainkin. Ma aamu onkin sit töissä suhteellisen arka, kun mietin, kuka näki mut baarissa v-loppuna, kun örvelsin ja jos näki, ni itse en välttämättä muista, mutta loppujen lopuksi toivon, etten tehny jotain tosi tyhmää. No, ei oo tullu paljoa sanomista, mut en halua kyllä sitä vähääkään, joka on tullut.
Viikolla juodessa tiedän että voin mennä töihin, joskus vähän arempana, kun en tiedä jos/kun haisee vanhaviina. Pakko kun on mennä, niin mennään. Tietty, joskus on migreeni pukannu päälle, kun on ihan lähteny käsistä. Harvemmin kuitenkaan silloin, kun on kotona kalsarikännejä vetäny, silloin kun miettii kuitenki seuraavaa päivää eikä kaverit ole yllyttämässä. Vaikka tosin en sitä kauheesti tarvitsekaan, jos löytyy kaveri, niin sit mennään kerran samalla asialla ollaan, eikä tunnu niin pahalta, kun toinenkin tekee saman. Voi v, kun näitä selityksiä on ja kuin ihminen voi olla niin heikko. Se ei oikeasti katso, keneen se iskee ja millon, se tekee sen noin vaan ja sit sitä seisoo tumput suorina.
Mut jos mää nyt nostaisin ne tumput ja vähentäisin tätä ettei mun olis niin v huono olla, eikä mun tarvis hävetä mun kavereiden kyselyjä mun juomisesta, eikä mun tarvis miettiä mun juomista mun sukulaisten seurassa peläten sanomisia, eikä mun tarvis miettiä et oon samanlainen kuin mun isä, eikä mun tarvis miettiä et pilaan ehkä tulevan suhteen mun juomisella. Olisko joku sillon mun tukena, kun varmasti tiedän ettei tästä yksin selviä?

Samassa junassa ollaan. Melkein ku oisin ite kirjottanu ton. Aika jännä että mullaki kavereistä on lähinnä hauskaa jos on ongelmia ton läträämisen kanssa…

Ok, nyt olen ollut 10 päivää ilman alkoholia, kerran on antabuskuuri päällä. Voin myöntää, etten ilman kuuria olisi pystynyt tähän. Uskomattoman monta kertaa mieli jo käväissyt juomisessa, mutta onneksi kuuri estää sen. Tässä sitä huomaa, kuin heikko sitä on alkoholille, kaikenmaailman suunnitelmia jo käynyt päässä, mutta yritän pysyä tiukkana.
Tavoite on tämän kuun 28. päivään asti täysin ilman, sitten on tiedossa hyvän ystävän synttärit. Hän jo suorastaan järkyttyneenä sanoi, että hänellä on synttärit, että meinaatko olla selvinpäin?! Hän lupasi siis siirtää niitä, joten voipi olla että olen vielä yhden viikon enemmän täysin ilman. Sen jälkeen täytyy taas tehdä suunnitelma, hyvä sellainen. Nyt ainakin olen tehnyt “hyviä” päätöksiä, joista en kyllä tiedä pitääkö vai ei, mutta yritän kyllä. Eli ei kotona yksin juomista, tarkoittaa siis sitä, ettei siellä ole yhtään alkoholia, ei viikolla yhtään alkoholia, eikä sunnuntaisin. Näillä ainakin aloitan, ja uskon, että tuntuu jo paremmalta. No, jäihän tuohon pe ja la, mutta mietin näille jotain rajoituksia, ehkäpä jotain kellonaikoja tms.
Juomattomuus näköjään vaikuttaa ruoan määrään, syön todella paljon, joten täytyy alkaa urheileen tai liikkumaan. Ma uin 30 min ja tiistaina jopa 45 min, vaikka suunnitelma oli 30 min. Tuli niin mahtava olo ja tyytyväisyys omaan itseen, että tästä lähtien se ilo on tultava liikunnasta, ei alkoholista.
Lueskelen näitä juttuja ja yritän saada niistä tsemppiä, että saan psyykattua itseäni tulevalle. Tsemppiä kaikille, ja myös minulle tietty :slight_smile:

Moros ja huomenta.
Mulla talvilomalaisella näköjään unirytmi vähän sekaisin,mutta mitäpä se haittaa,kun tässä kissataloudessa voi nukkua milloin nukuttaa.

Pientä ynnälaskua: pe-la kännissä/vk ja su krapulassa/vk. Se tekee 104pv kännissä/vuosi ja 52pv krapulassa/vuosi.
Yhteensä 156pv epänormaalia olotilaa/vuosi.

Viidessä vuodessa tuo tekee 520pv päissään ja 260pv krapulassa.Epänormaalia olotilaa 780pv/5 vuotta.
Ja sehän tekee about 2v 1kk 20pv.

Tylyjä ovat luvut.

Joo, itsepähän päätöksesi teet, mutta kaksi (jopa yksi) dokauskertaa viikossa on paljon. Sekin vaikuttaa omaan olotilaan ja jaksamiseen. Kannattaa ihan tosissaan miettiä, kannattaako antaa elämässään alkoholille niin paljon valtaa. Onnittelut kuitenkin jo juomattomasta jaksosta. Olotila sen kuin paranee, mitä kauemmin kokonaan ilman on.

Hienoa nainen 75 tuosta se lähtee! Älä turhaan lopeta ystäväsi synttäreihin, jos hän on hyvä ystävä niin katselee kyllä sua siellä selvinpäinkin. :slight_smile:

Itsellä on takana kohta vuosi antabuksella, painoa on lähtenyt 15 kiloa ja rahatilanne (pahasti velkainen) vähitellen parantumassa. Puhumattakaan kaikesta muusta hyvästä. Henkinen kapasiteetti ja suorituskyky on niin paljon parempi, ja näissä huomasi parantumista vielä monen kuukauden raittiuden jälkeen.

Olen vähän samoilla linjoilla Myrskylyhdyn ja Niiskuliinin kanssa, että ehkä kannattaisi pysytellä nollalinjalla. Jos laitat itsellesi päivä- ja määrärajoituksia alkoholin suhteen niin oletko varma että pystyt ne pitämään? Kokeile nyt ainakin pari kuukautta, kun kerran olet alkuun päässyt. Muista myös, että jos aiot juoda, lopeta antabukset hyvissä ajoin (ne saattavat vaikuttaa vielä 2 vko lopettamisen jälkeen). Jos meinaat 28. päivä juoda niin melkein sun pitäis ne jo lopettaa. Aika lyhyeksi siis jäisi kuuri.

Hei taas, on perjantai, siis pahin aika minulle viikosta. Alkoholi mielessä tosi paljon, ja todellakin joisin jos voisin, onneksi en voi. Tyhmää miettiäkin sitä, kerran se nyt ei ole mahdollista. Huomen aamulla on hyvä mieli, tiedän sen.
Kiitoksia Myrskylyhdylle matikan tunnista, pisti hieman miettimään… Ei h-vetti mää voi olla melkein puolet ajasta jossain myrkytystilassa, eihän se nyt voi niin mennä, enkä halua, että se menee niin. Kyllä mulla täytyy olla jotain muutakin elämässä.
Niiskuliinille ja Agalle myös kiitokset kannustuksesta. Olo on parempi henkisesti, en inhoa itseäni, kun olen juomatta. Pystyn katsomaan peiliin ja sanomaan itselleni, että olen ihana nainen. Oon huomattavasti onnellisempi ja tasapainoisempi selvinpäin kuin krapulassa. Iloinen en kyllä ole, mutta se nyt johtuu siitä, kun en voi olla rakastamani miehen kanssa. Samahan tässä on vetää matalalla, olla juomatta ja yrittää selvitä sydänsuruista, kerran ei muutakaan oo, kaikki samaan syssyyn niin pääsee niistä. Mutta, kyllä se ilo vielä palaa, ihan varmasti. Sitä paitsi mun pitää hoitaa itseni kuntoon ensin, jos/kun saan olla tämän miehen kanssa. Ei hän varmastikaan halua tällaista itselleen, jos tietäisi. Hyvä siis nyt parantaa itseäni.
Nuo rajoitukset on kyllä sellaisia, jotka ei välttämättä toimi, ainakaan jos otan yhdenkään. Liityin siis vähentäjät ryhmään, kun haluan pois tuosta viikolla ja su juomisesta ja mielellään vähentäisin kertaan viikossa näin aluksi. En tiedä onnistuuko se vai pitääkö se lopettaa kokonaan. Vähentäminen on ainakin pakko, sillä en pysty jatkamaan kuten aiemmin. Haluaisin jatkossa nauttia alkoholia kohtuudella, siis pari lasia ja se jäisi siihen, mutta en todellakaan tiedä pystynkö siihen.
Lueskelin muiden juttuja tuolta ja tietty huomasin samaistuvani moneen, mutta naurettavin syy juomiseen on tylsyys, johon myös minä syyllistyn. Miettikää, mulla on tylsää, eikä ole tekemistä, niin rupean juomaan yksin kotona, voi h-vetti! Ihan järjetöntä. Mun todellakin täytyy saada mun elämään sisältöä.

ok, tänään olen humalaisessa seurassa ja käynpä vielä baarissakin vähän, katsotaan siis kuinka kestän seuran ja kuinka paljon alkaa ottaan päästä, kun en itse voi juoda. No, sitten aikaisin kotiin, jos näin. Testi se on tämäkin. Suu nappaa aika paljon, mut kun ei voi, niin ei voi, onneksi/prkl.

Miten meni ? Itsekin käyn joskus baareissa mutta lähinnä laulamassa karaokea. jotenkin on parempi jos on muutakin ohjelmaa kuin pelkkä istuminen ja juominen. Huomasin muuten että sittarissa (ainakin tällä paikkakunnalla) on tosi laajat valikoimat alkottomia viinejä ja oluita jos niitä tekee mieli. Ja Lidlin alkoton olut on myös tosi hyvää ja edullista, juuri huomasin.

On se jännä, kun juoma-aikana viihdyin pubissa kevyttä iltapäivästä valomerkkiin, siis melkein 7 h putkeen. Nykyään kun samaisessa pubissa käyn niin se on melkein puoli tuntia ja sitten jo täytyy lähteä kotiin. Alkoholi vahvistaa istumalihaksia! :smiley:

Tsemppiä edelleen!

moikka, la ilta meni ihan hyvin. Katsoin vierestä, kun kamut otti taskumatista lämmikettä ja itse värjöttelin kylmissään myös sisäpuolelta, otti vähän aivoon. Nooh, sit baariin, jossa otin yhden alkoholittoman oluen. Olut oli hyvää, kuten aina. Olisin ottanut toisenkin, mutta kaverit halusivat lähteä muualle ja päätin silloin lähteä kotiin eli aikaisin kotona, mutta ei haitannut. Oon näköjään vähän tylsähköä seuraa selvinpäin, en tiedä olisinko jaksanut olla kovinkaan pitkään. Juu, on hieman eri asia istuskella olut edessä baarissa, aika kuluu siivillä, kun otetaan aina vielä yhdet.
Voisin kyllä käydä Lidlissä katsoon niitä oluita, toivottavasti ne on 0,0 %, koska en tiedä tuleeko parista 0.5 % oluesta reaktio, kun olen antubuskuurilla. Taidan varmuuden vuoksi tyytyä limukkaan, jota on mennyt suht kiitettävästi parina viikkona. 14 päivää siis ilman, alan olla jo ylpeä :slight_smile: Olo on hyvä, mieli matala (sydänsurut, vähän masis), mut urheilu toi tyytyväisyyttä. Kyllä se tästä.
Vähän mietin noita kamun synttäreitä kuun lopussa. Toisaalta en haluais juoda, toisaalta haluan. Vaikea juttu. Viikon päästä siitä on toiset bileet, joissa myös otetaan. En pääse ikinä eroon liikajuomisesta, jos mulla on joka viikko juhlia. Haluaisin nyt laihtua ja tervehtyä, johon olis otollinen aika. Nyt vaan täytyy pistää vaakakuppiin asioita. Vastauksen jo tiedänkin, mutta päätän myöhemmin. Ehkä heitän kolikkoa ;D

Kyllä ne oluet tais olla ihan 0,0 %.

Kyllä niitä bileitä tulee aina. Koita nyt ainakin se pari kuukautta. Nimittäin jos aiot kuun lopussa juoda, niin parempi lopettaa ne antabukset jo nyt.

Mulla on ainakin paha tapa dokata nälkääni, eli ei muuta ku hyvää ruokaa ja sopivasti liikuntaa.

Miten menee, nainen 75 ?

Hei
ajattelinpa liittyä kun niin on tutun kuulosta tää homma täällä. Viina maistuu ihan liian hyvin jne, oli reissussa pari viikkoo tammikuussa ja kyllähän sitä lähes joka päivä tuli otettua millon enempi millon vähempi. Nyt seitsämäs päivä ihan kuivilla. Kyllä oli kieltämättä aika pahat pari ensimmäistä päivää taas kerran, mutta nyt onneks jo ihan normaali olo.
Ja mikä huvittavinta, tänään on vapaapäivä, joten niin vaan hiipi mieleen, että joskoon sitä vähän vinkkua vois ottaa kummiski, vaikka oon päättänyt, että ei mitään tässä kuussa ainakaan. En sit ees uskaltanut kaupungille edes lähteä, kun oon niin hyvä itteni sinne viinakauppaan huijaamaan. Oon kotona, ja kotihommat hoituu ja tiedän että huomenna hyvä mieli.
Toivon, että kun ja jos saan tämän kuun mentyä ilman viinaa (olisikin eka kertaa piiiiiiiitkään aikaan), haluaisin jatkaa sitä myös maaliskuun puolelle. Mutta muuta en joteski pysty itelleni lupaamaan kun että edes kuukausi juomatta. Hooh.

Suosittelen taukoa, jos kokeilet ensin sen kuukauden, niin ehkäpä haluat jatkaakin, kun huomaat miten paljon nuppi selkenee. Itselläni tuli 4.2 vuosi täyteen alkotonta aikaa, voin sanoa että elämä on yksinkertaistunut aika paljon kun alkoholi on jäänyt pois.

Totta joka sana, ja kun järellä mietin, niin suunnilleen kaikki paha mikä mulla tällä hetkellä elämässä on johtuu kaikki viinasta. Pahat olot, ihmissuhdeongelmat, jaksamiset, morkkikset, “sairauspäivät” töistä, rahan meno…
Mutta mikä …kele siinä on niin hyvä, että säännöllisin väliajoin pitää pilata asiansa ja ihan turhan takia. No nyt on taas ihan hyvä olo, eikä tee mieli juoda. Kiva mennä huomenna töihin ku ei oo krapula.

Heippa pitkästä aikaa. Täytynee tunnustaa, että huonosti menee tämän asian suhteen. On tullut vähän otettua, entiseen malliin, itseasiassa nytkin ja melko varmasti huomennakin. Voi paska tän kans. Alan kallistua siihen suuntaan, että en voi ottaa yhtään, ja tämä ajatus on mun mielestä ihan perseestä, koska en millään haluaisi sitä. Ilman antabusta en varmasti siihen pysty, sen verran heikko olen. En tiedä, miten muut pärjää ilman??? No, mulla on niitä vielä, eli voin jatkaa kuuria.
Elämään on tulossa muutoksia ja olisi hyvä, jos en joisi, koska en pärjää silloin, joten… prkl! Olisi mahdollisesti tulossa myös mies mun elämään, jossain vaiheessa ja enhän mää voi ryypiskellä silloin näin, koska ei se sitä todellakaan katselis kauaa. Prioriteetit on selvät, mutta. Tää mutta on tää ongelma, iso mutta, ja se on hankaa vastaan näköjään. Kun sitä järjellä ajattelee, ei ole vaihtoehtoja. Mutta (vielä yksi mutta): kuinka kivaa se on uuden kumppanin kanssa rentoutua ja viettää iltaa syöden hyvää ruokaa ja juoden punkkua ja jatkaa lempimään?! Mää en ainakaan tiedä parempaa.
Onko se samanlai kuin muissakin asioissa, että jos tekee tai jättää tekemättä asian 20 kertaa, siitä tulee rutiini? Onko siis niin, että jos olen juomatta esim. 20 viikonloppua ja arjet, niin onko se sitten ohi? Vai onko tämä stanan vitsaus mulla loppuelämän? Voiko joku kertoa, jos tietää?
Tää niin ahdistaa taas.

Et tule pystymäänkään siihen ennen kuin sitä tarpeeksi haluat.

En kyllä tajua. Mä en olis ainakaan ikimaailmassa pystyny lopettamaan ilman antabusta. Oon syöny sitä nyt vuoden ja aion syödä vielä ainakin toisen vuoden. Valtava hatunnosto niille jotka siihen ilman pystyvät!

Mutta varovasti nyt. Sitten kun jatkat antabuskuuria, niin tee se pitempiaikaisesti. Ja muista, että teho säilyy vielä max. pari viikkoa käytön lopettamisen jälkeenkin…

Mikä tossa yhtälössä on sulle tärkeintä? Jos viini jäis pois niin olisko se hyvän ruuan syöminen ja lempiminen sitten ihan pilalla? :unamused:

Ainakin se olisi hyvä alku!! Jatka pohdintaa.

Joo meni tässä itelläänkin kaikista hyvistä päätöksistä huolimatta taas viikko röpötellessä. Ja taas vituttaa aika paljon. Nyt on taas pää hyviä lupauksia täynnä mutta tietää ettei ne kestä. Alotan antabukset. Ja täytyy joku tukiverkko hommata, AA on kokeiltu eikä ollut mun juttu. A-kiltalla näyttää olevan jotain mutta kunhan jonnekin menee. Pakko, yksin en jaksa.

Ja ai niin kiitos Agga ja ethän lopeta kirjoittamista tähän ketjuun taidat olla se järjen ääni.