Jos haluaa niin onnistuu!

Olin vielä kaksi vuotta sitten täysi ihmisraunio, kaikki kaverisuhteeni olivat piloilla aineiden käytön vuoksi, lähinnä subuteksin IV käytön.
Nyt, ollut toista vuotta korvaushoidossa, annos 16mg/vrk.
Täysin puhtaana viimeiset 6kk ja huomenna saan ekat kotilääkkeet klinikalta messiin. Olen lopettanut kaikken aineiden käytön.
Olen ollu melkein vuoden työssä josta pidän todella, olen saanut uusia ystäviä. Periaatteessa uuden elämän!
Olen todella onnellinen vaikka diapamiakin on lähdetty laskemaan pois.

Tämä olkoon toivoksi ja tsempiksi niille, jotka pyrkivät tosissaan huumekierteestään eroon.
Kyllä sitä onnistuu jos motivaatioo vaan riittää.
Tsemiä kaikille!

Hienoa Tebusux!

Mäkii voisin laittaa tähän et mä oon kesäst ast ollu kans korvaushoidossa, annosta tosin haettiin useampi kk ennenku löydettiin “oikea”. Iteasias täl annoksel jonka olin päättän et enempää en ota, koska tahdon lapsia mahd. nopeest ku hoito ohi, joten siin viäl 2kk:tta kärvistelin ja nyt kolmisen vkoa sit alko tuntua et elämä on todella hyvin verrattuna entiseen.

Oon pudottan lääkkeet pois aika hyvin, enää 3/4 osaa 5mg:n pamista beneist riippuvainen (ennen oli 3mg santtuja ja 30mg pamia päiväs+unilääkkeet); pahimpiin ahdistuksiin ja unettomuuteen menee reilu 1mg santtuja ja 2 15mg:n Halcionii/vko. Tipatonta oon viettän ja siinä oon nyt kolmena päivänä ottan alkoholia, viimeks toissapäivän porukoil ku ne jo toistamiseen tyrkytti viini-lasillista ruuan kans, mut en siitäkään juonu ku kolmasosan ja sanoin et tulee morkkis ja annoin sen iskälle juotavaks. Röökin lopetin laastareiden avul 6pv sit ja toivon todellakin et onnistuu.

2 kertaa oon vetän pillerikännit koko aikana oikeastaan ja joku 5 eri kertaa pilveä, joista pisin oli 3pv ja toinen 2pv, muuten yksittäistapauksia ja niihinkin kysyny klinikalt luvan (meil se on sallittua), tänä vuonna en oo lainkaa ottan. Oon ollu yli 2kk:tta ilman iv-käyttöä joka on vuoden 2003 jälkeen pisin aika sen jälkeen ku aloitin piikittämään. Ja just Maanantaina pyysin lääkärilt 2mg:n pamit (3-4/pv) et ois helpompi pudottaa annostust ku ei noit oikein saa neljäosiin tasaisesti ja helpompi se, kuin ostaa leikkuri siihen.

Muita aineita en ole käyttäny hoidon aikana ja alkoholi jää myös harvinaisuudeks. Mul ei viäl ole töitä, mut oon hakenut ja jos en töihin pääse ni ihan lähipäivinä pitäis tulla soitto työtoiminnasta. Vaik oon ollu jo ilman laitont piriä (menee ADHD:seen Dexet 3*5mg/pv, ennen 4 ja oon kokeillu olla 1:l per pv jo yli 3vkoa), kontteja, dexmiä, essoja ja herskaa yli 4 vuotta, ni en ole edes sieniä joita aiemmin otin, ottanut hoidon aikana. Puhumattakaan et ottaisin sit mitään uusia aineita tai koskisin esim. gammaan tai lappuihin. Tänä vuonna en oo suostunu ottamaa lainkaan pilveä vaik on tarjottu ja ihme kyl vaik oon sellaset 3-4 vuotta etsiny selviä ystäviä, ni nyt on tullu joko entisiä tai uusia ystäviä ja sukulaisia ketkä ei käytä esiin tosi paljon. On päivittäin tekemistä ja koti on siisti & on harrastuksia kuten liikunta ja askartelu.

Mulla tuo et mä saan sen lääkkeen klinikalt eikä tarvi käyttää voimia sen säätämiseen on myös auttanu aivan älyttömäst eteenpäin elämäs ku takana on kuitenkin 10v lähestulkoon päivittäistä käyttöä jollakin aineella tai useammalla samaan aikaan. Meilläpäin erittäin moni korvauksessa oleva on silti koukus piikittämiseen ja käyttää muita aineita joten heistä olen suurimmaks osin pysynyt erossa. Samoin et mun ei enää tarvi käydä kauppaa omil lääkkeillä saadakseni bubrea auttaa, koska niis seurois piikitetään nenän al vaik ite ei piikitä enää!

Mä tiedän et tähän ketjuun tulee varmasti monia muitakin ilmoittautumaan, koska täälläkin on monia kellä korvaushoito on muuttanut elämän. Mä en ole vielä päässyt ihan noin pitkälle ku sä Tebusux, mut tuun pääsemään aivan varmasti. Kuitenkin vasta 3kk:tta annos ollut oikea ja suunta on oikea, ja vaikka kuinka mä odotin et tulee veto-unia tai himoja vetää pää sekasin, ni ei ole tullut. Koen et siihen vanhaan elämään mul ei ole paluuta! Tsemppiä elämään!! :slight_smile: :smiley:

Hienoa tekstiä vaan laitat päivästä toiseen,en voi muuta ku kunnioittaa tollasia tekstejä,kokemuksia,elämää yleensä!

meikällä 6 vuotta sekoilua takana, 4 niistä täysin buprekoukussa.
Piikkiä en muista edes nähneeni kädessäni kun joskus viime keväänä, vedin sillon kh lääkkeitä hihaan, joita varastelin hoidon alkupuolella.
nykyään liukenee kiltisti suussa vaikka 10min liuotuksen jälkeen saa lähee dallaan himaa kohti.

Kamaunnet vainoaa mua joka yö vieläkin, subuteksiä ei unissa ikinä ole, mulla on kädet täynnä contteja ja aina tulee joku ‘este’ etten pääse vetämään niitä ennenkuin uni loppuu. Johtunee siitä että ennen hoitoa sain aivan törkeän halvalla 10, 20, 40mg contteja, tyyliin [Poistettu hintatietoja -Päihdelinkin toimitus] levy. ja niitä tulikin sit vedettyä kahdella kädellä :slight_smile:
mulla nous tolet niin pahasti oksikodoniin, jos olin niitä pari viikkoa kiskonu ja yritin vaihtaa takas subuun ni 4mg subutöpselit vaan heitti reflat päälle.

Mulle ei jumala ole mitään antanu tai tuonu, itse ole päättäny itseni hoitaa ja tokihan tuosta hoidosta on sikana apua, kun ei tartte lääkkeitään metskaa.

Vaan omapa oli vikani alunalkaen, kun luin 2001-2002 nimim. Nallin ja Junkien tekstejä täältä, halusin tulla narkomaaniksi, kait siinä joku rappioromantiikka kiehtoi. Narkiksi tulin, nyt tervehtymässä.

Huumeet oon jääneet täysin pois, en liiku enää “piireissä” vältän vanhoja kontakteja…
Bentsot multa nyt lasketaan vuoden ajan 30mg/vrk → 0mg/vrk. pitkä ohjelma mutta tiedän että se toimii…
Eksää malibu oo mun meselistalla MQ?

kiva kuulla että sullekin elämä hymyilee. Tänään juhlin, on olutta ja hirvenlihapiffejä, parasta lihaa!

^Jep nyt ku sanoit ni tiedänkii kuka mese-tutuist oot ja mistä. Tosi hienoa et sullakii menee noin hyvin :smiley: … Mä näin silloin ku sain dexet concertan tilalle ihan sikanaa piri-unia et just en saanu vedettyä koska aina tuli joku este jolloin ei voinu vetää! ITE en rekan niit piriks mut aivot rekkas. Mut ku oon lopettan tosiaa vuosikaudet ennen korvausta muut (paitsi savut, sienet ja ennen tuli just happoa, gammaa ja lakkaa mm. kiskottua baaris), paitsi sit opparit. Mä ku käytin osittain respalta tai ilman arttuja tai tramboja viemään bubre-viekkarit pois ku kuvittelin et sit en oo koukus… Tai siit bubrest ei vaa päässy eroo kuten pirist pääs… :confused: Mut mulle on ainakin täysin uutta elää ihan selvänä omas asunnos, koska oon muuttan omaa asuntoo vähä vajaa 18v vaa et voin syödä niin vähän ku tahdon ja et voin sekoilla koska tahdon, joten tää elämä kyl maistuu vaik välil on vaikeeta. Mut sekin johtuu enemmän pers. häiriöist ja just työttömyydest eikä siit et en käytä enää. Just taas yks puoltuttu kuol ja kaikki paikan käyttäjät suree sitä; onneks mä vaa muutaman kerran puhuin hlön kans, mukavalt vaikutti, mut than God en tunne häntä! Yks syy tuon vanhan elämän lopettamisee oli just se et tahdoin mielummin nähdä elämää ku kuolemaa; siinä oli vain se yksi este; opiaattiriippuvuus… Mut nyt sekin on hoidos. :slight_smile:

Kaikki mun entiset tutut on sitä mieltä kans että bupresta ei vaan pääse eroon niinku piristä.
Piristä tulee niin paha olo kun sitä jatkaa ja jatkaa, mutta bupre laittaa sulle semmosen “hunnun” ylles.
Ei tarvi välittää mistään mitään, ei kenestäkään, niin kauan kuin itsellä on kamaa.

Siis kyllä mä tiedän ettei tuo bupre ole mitää herssiin verrattuna(jota en ole ikinä edes nähnyt) mutta on se vaan niin saatanan hyvää, tosi riskisti rasvaliuokoista. Ei poistu elimistöstä nopeasti, kuten pörri. Siks koukahtaa…

Mut elekää skidit ja vanhemmat lähtekö siihen bupreralliin, sille tielle on moni jääny. 21v kaveri delas bupren ja bentsojen ÖD:hen, ei ollu puoleen vuoteen vetän. ja sit 4mg nasal. ja isi löysi seuraavana päivänä…
Yks ampu itteeään päähän, luoti vieläki auivolohkojen välissä, ei oo mies enää entisensä.

Paljon nuorempii tuttuja just menossa tuohon bupreeen, ei ollenkaan hyvä asia. Se on lääke herranjumala.
Oon yrittäny valistaa ja välittää heistä, vaan ei nuo prkl usko ennenku tulee se päivä kun ei olekaan subuteksiä, ahistaa, särkee, pelottaa, kylmä hiki valuu ja paskoo huousuihinsa.

Olishan toi bubrehoito kiva juttu, jos mulla toimis, ei toimin metadonikaan, vaik sain 3 annosta päivässä. Vaik otin 3 kasipalloo kielen alle… 6 h ja reflanen olo jo… ei vaan toimi, ei…

En tiedä, sanovat että mun maksa hajottaa noi aineet supernopeesti, tai sitten vaan olen vetän liikaa oikeit opiaattei, tyyliin morfiini ja heroiini.

Onneks on edes jonkinlainen korvaushoito nyt… 8 panacodii päiväs… ei riitä kyl…

:open_mouth: Hmmm, kun esim. täällä keskustellaan hitaista, niin kertokaahan hyvät immeiset miksi se on lähes aina bubrenorfiini? Monella se ainoa ‘hidas’, jota on käyttänyt ja sen jälkeen korvaushoitoon…??? Te keitä en tarkoita tällä, tiedätte sen itse… :wink:

Johtuisko tuo sit siitä et bubre on monest “kovin” jota helpost saa?? Monet pitää tramboja ja kodeiinia liian lievänä, sit taas kontteja tai mopoa on jo vaikeampi saada ainakin niiden, kellä ei ole kontakteja kovinkaan paljon. Puhumattakaan herskasta… Sit jää se bubre jota on helppo saada…

Mut pakko sanoa et nykyään on sentään valistusta bubresta, ku mä sitä kokeilin ja käytin aluks ni käytin siks ettei näkyny lainkaa testeis ku olin töissä ja piri näky. En tienny todellakaa et viekkarit alkaa 3 päivän pääst yms. Nykyää sen porukka tietää mut silti ei usko ennenku näkee… Ite en kyl tienny et bubren viekkarit kestää NIIN kauan ja vaik käytin samallalail ku muutakin (piriä, essoja, herskaa, jyviä jne.) et korvasin toisen toisel ni muussa se onnistu paitsi bubres… Ja ku lopetin kontit ja herskan liian “vahvoina” etten jää koukkuu ja bubrea pidin noihin verrattuna taas lievänä, jota nyt tiedän et pahin koukuttaja (tai pisimmät viekkarit) aiheuttaa…

Mut ois kiva tietää kyl myös et miks just bubre? Helpoin saatavuus? Siis niiltä ketkä “viihdekäyttää” tai sit niiltä ketkä on koukus mut tietää näin jälkikätee sen et miks just se kaikist oppareist??

Minä asun täällä pohjoisemmassa Suomessa jossa harvemmin heroiiniä on. (lue never)
Oksikodoni on toki tuttua, samoin fentanyyli ja morfiini, niitä on vain aika harvoin liikenteessä joten subu on D.O.C.
Lisäksi bupre on turvallista, kun ei sotke viinan ja/tai bentojen kans.

Niin, mä oon korvaamassa subuteksiä suboxonella… weird. mut en vaan pystyny lopettaan, vaikka halusin ja yritin, se subu oli vaan mussa ja pysyi.
Helpompaa ja normaalimpaa nykyään, kun ei tartte viluissaan ootella että saako joku säädettyä vai ei…
Käyn hoidon tässä loppuun, ehkä opiskelen samalla kun työt loppuu kohtapuoliin, tai haen uusia atk-alan töitä.

^Mä epäilen Tebusux et Alexandra tarkotti just meitä ketkä ollaa hoidossa ja hoidetaa se kunnolla, et “Te keitä en tarkoita” kommentilla :wink: … Mut me sit selitettiin… :laughing: Mut ku täällä näkyy koko saunas NIIN selkeest et kaikkia melkein tuntuu subu kiehtovan ja vaikka kuka sanois mitä, ni tietty sitä otetaan, MINÄ en jää koukkuun ja mistään en saa lisää jne. jne. Ku mä epäilen et kaikki ketkä on koukus on just noin ajatellu itestään; mäkin lopetin v. 2003 kunnon kylmään kalkkunaan, ku en tienny et viekkarit tulee niin jälessä ja oisin jo silloin päässy korvauksee, mut sanoin et ku ite hankin ni ite kärsin… Sitäpaitsi oli töitä tuolloin joten… Mut ku eipä se sit siihen jää et vaik olis kk:denkin ilman, olin mäkii viime Joulu-Tammikuus just kk:den ilman bubrea, päällekin, mut trambo-annokset oli sit 300-1500mg päiväs. No mut nukkumaa et huomen pääsee aamul kattomaa siskon-poitsua, siinä aina tulee hyvälle mielelle ku oppii uutta niin nopeest ja muutenkii tuollanen just reilu 7 kuinen on niin viaton vielä :smiley: :wink:

Heipä hei kaikille!

Päivitystä hieman tilanteeseeni: Olen nyt ollut hieman yli vuoden ilman muita aineita kuin korvaushoito xoneja joita edelleen imeskelen sen 16mg/vrk. Viimeksi 12.7.2009 meni Oxya muutama kymmentä milligrammaa.
Hyvä minä!

Thisnuty: koetahan jättää ne oheiskäytöt nytten pois, taas olit lirpakkaa ottanut, kyllä mullakin aluksi hieman repeili.
Kyllä se siitä, vaikka vistottaakin lukea sun juttuja. Been there, done that.

Kiitos Magus.

Motivaatio korvaushoitoon oli jo alussa kunnossa, muutenkin suht kivuttomasti olen päässyt tähän tilanteeseen.
Kaveripiirin vaihdos/poisjättö, aineiden lopetus, piikin unohtaminen, kaikki sujui ihan hyvin.
En sano etteikö välillä tekisi mieli päihtyä, mutta kummasti kannustaa tuo että saa ne kotilääkkeet ja voi imailla tabut siihen aikaa kun itse haluaa.
Meillä kun ei saa mitään näkyä seuloissa, toisin kuin Malibun kunnassa(sai muistaakseni näkyä kannabis), jos näkyy jotain niin lähtee kotilääkkeet veke.
Meilläpäin saa kotilääkkeen yhdeksi päiväksi kun on 6kk ollut seulat puhtaana ja tästä kuukauden välein aina yksi päivä lisää.
Siinä siis on todella hyvä motivaattori. Joskus kaiholla muistelee niitä aikoja kun sai vielä oloja ja kunnon nuokkuja oppareista, mutta eihän niitä enää saa. Paitsi jos jättäisi lääkkeensä ottamatta niin kauaksi aikaa että tulee reflat, mutta sitten on ne viikottaiset seulat jos xone pitää näkyä.

TK:ssa multa kysyttiin että onko kukaan kysellyt minulta noita hima xoneja, sanoi hoitaja että jopa 200€ on napista maksettu, tieto poliisilta tullut. En kyllä usko tuota, aika hauska ajatus, kotilääkkeiden arvo olisi 14 x 200€ / viikko. :slight_smile:
(En ole myymässä)

Mukavasti on myös tullut kirkkautta lisää päähän kun diapamit on pudotettu 30mg/vrk → 10mg/vrk ja kuun vaihteessa sitten 5mg/vrk. Aika iso pudotus tulossa, mutta ei pelota, vointi vain parantuu kun noita bentsoja heivaa veke.

Ja olenhan mä kohta ollut 18kk töissäkin, asiakaspalvelualalla, et sekin jarruttaa päihdehimoja.

All and all, sanoisin että pullat on uunissa erittäin hyvin.

Mitenkä Malibulla?

Edit: Ainiin, mitä tuossa nyt vanhoja kavereita on käynyt kylässä niin ihan hyvin voin katsoa vierestä kun lykkivät subua tai amfea hihaan. Ei tee niin paljon mieli että pilais hoidon.

Mä kans liuotan kiltist oman annokseni; en oo ihmisten seuras ketkä käyttää, en piikitä, pamit on kaks millisiä :laughing: ja mikä parasta; oon pudottanu xone-annosta jo kuudesosan alkuperäisestä… :smiley: Masennuslääkkeetkin lopetin, koska lääkäri sanoi niistä(kin), et joudun syömää lopun ikää; myös trambois ja santuis olis ollut aikoinaan valmis jättämään ylläpitoannoksen :astonished: … ADHD-lääkkeet lisänä mene, mut niihin en oo koukus enkä käytä niitäkään väärin… :slight_smile:

Aloitin koulun viime viikolla eikä todellakaan tee edes mieli käyttää mitään, harmittaa et 10v hukannu elämäst; ylikin, mut pääasia et pääsee edes nyt eteenpäin. Henkisestikin kasvan melko paljon ja löyty vihdoin tuo oma alakin. Parisuhteessa aivan eri luottamus ku ei vedä ja oomme alkaneet mm. matkailemaan (tai 1 matka tehty mut seuraava jo suunnitteil); vuoden päästä about olemme suunnitelleet oman asunnon ostoa… :slight_smile: :smiley:

Nyt syksyl pudotan viideosan annoksesta pois ja opiskelen; salille aion lähteä kans, erilaisia harrastuksia piisaa ja sit ku ammatti on luettu (on erittäin paljon hyväksiluettavaa et saattaa 2 vuodes onnistua) ni työpaikka ois tarkotus etsiä ja jos lääkkeet nollis ni pari lasta tahdottais jos luoja vain suo :smiley: … Sen jälkeen joko opiskelen korkeamman tutkinnon tai töitä… Tää on siis suunnitelma ja elämähän ei koskaan mee suunnitelmien mukaan mut nykyään unelmoin aivan tavallisesta, tylsästä arjesta :smiley:

Kiitos Magus, sun kirjoittamana tuo oli todella iso kunnianosoitus vaik kysymysmerkki suluis olikin, mut ku netis ollaa ni silloin tietää vain sen mitä muut kirjoittaa ja siitäkään ei oo varmuutta… :unamused: Kyllähän korvauksessakin joitakin erikoistapauksia ketkä ei käytä systeemiä väärin mut niitä on niin harvassa et mä en ole yhdenkään kanssa tekemisissä :unamused:

Monet mun entiset tai nykyiset tutut on sanoneet et ei uskois samaks ihmiseks ja oon ollu n. vuoden korvaukses; alle 9kk:tta oikeal annoksel. Parasta on kyl se, et on päässy eroon siitä porukasta ja kyllä sitä oppii selviämään elämästä ilman päihteitäkin (ku tuo bubre ei korvaukses ollessa päihdytä lainkaan mikä on tosi hyvä asia), vaikka alku onkin opettelua… :slight_smile:

Tähän täytyy vielä hieman puuttua.
Kiitos tosiaankin moisesta tunnustuksesta, on kyllä useammat selväpäiset ja vähemmän selväpäiset tutut/kaverit sanoneet että olen todella hyvä esimerkki siitä, miten hyvin korvaushoito voi parhaimmillaan toimia. (olen tästä myös aika ylpeä)
Saapas nähdä milloin annosta aletaan tiputtamaan, asia selvinnee tuossa syyskuun alussa.
Tuskin ainakaan yhtäaikaa bentsovieroituksen kanssa, joka on nyt siis päällä.

On se mahdollista, piikistä erossa jo yli 3 vuotta, en alusta alkaenkaan pystynyt laskemaan monesko päivä kuivilla oli menossa kun alkoi ahdistamaan se aina niin helvetisti…
käytin siis 8vuotta i.v vauhtia lähes päivittäin, lähes kaikki tuli kokeiltua matkan varrella ja texi oli vahvasti kuvioissa vauhdin lisänä viimeiset 4 vuotta. Ite tuudittauduin siihen ajatukseen tässä on mun elämä, en mä pysty koskaan lopettamaan ynnä muuta (rappioromanttista) paskaa. Lopetusyritystä kesti varmaan siitä toisesta käyttövuodesta eteenpäin johon kuului monia katkoja ja jatkohoitoja, ja lopulta lopetus onnistui ilman mitään kontakteja klinikoille tai muihin… Mut se onkin taas asia erikseen. Mut kyllä se lopetus oikeesti onnistuu, kun vaan on oikeasti valmis siihen…