Jooga,meditointi,Mindfullness,Hiljaisuuden Retriitit + muut?

Kun AA:sta on niin paljon keskusteltu, heitetään sekaan ikään kuin AA:n kylkiäiset joista saattaa ryhmissä kuulla, ja joita olen kuullut monien käyttäneen AA-ryhmien lisäksi… Joogaa voisin kokeilla ja vetäistä tiukat trikoot ja hihaton paita päälä ainakin Hamuma ja Samako -asanat… eli Spagatit :laughing: :laughing: :laughing: :laughing: koska olen aikas venyvä mies :smiley:

Nuorena yks mun miesystävä harrasti joogaa. Mua hän sit pyyteli mukaansaa jooghaamaan ja kerran sit mänin mukhaan. Touhu vaikutti jo heti alusta asti lievästi sanottuna huvittavalta, yritin kuitenkin vakavissani tehdä homman kunnolla. Sit jossain vaiheessa aukaisin silmäni ja rupesin tsiikaileen ympärilleni ja voi kiasus mun pokka petti täysin ja mun tartti paeta ulos huoneesta. Ja kyllä mä hirnuin katketakseni siellä ulkopuolella. - Mikähän prkele toi hiljaisuuden retriittikin mahatanee olla.

Ihan kamalaa kaikki tuollanen.
Mutta onneksi on perinteiset jumalanpalvelukset ja jessen verellä ja ruumiilla mässäily,röyh.
Päälle sitten kunnon jenkat, aaaahhh,ihanaa,

youtube.com/watch?v=5XyEk-g … -g9rW0&t=5

ja vois kans hankkia sulosen koiran ja alkaa agipthyriykjjkdndjhgdsf tyä…tai jotain sellasta…

who,who,who,whooo- että on ihan parasihqua kun saa kaikille nauraa muille noiin ei tarvi ite tehä mitään ja arvostella
kaikkee ja olla joku vitun mukaparempi…
tai no,olin minäkin kerran nuorena jotain,nyt oon vaan ihan tyhjä paska…moi.

No jopa on herkkä hipiä edellisellä kirjoittajalla!

Vittu mä ketään arvostellut siellä joohgaamassakaan, musta se homma oli jotenkin vain niin äärettömän huvittavaa. Et sää pöljä ole koskaan törmännyt ilmiöön tilannekomiikka, et varmaankaan, sun mielestä kaikki muille nauraminen on jotenkin pilkkaavaa tai herjaavaa. Varmaan on raskasta sellasen ihmisen elämä, ei varmaan osaa nauraa edes itselleen.

Googlaappa huvikses Joogakoulu Shanti ja joogan opettaja Kylli Kukk. Saattasit hyvinkin innostuaa jookaamaan kanssaan. Minä olen muuten kerran jo sen tehnyt.

Mindfulnes on kyllä sitten ollut viimesintä huutoa päihde- ja mielenterveyspalveluissa tämän vuosikymmenen.
Olen minäkin niitä harjotteita tehnyt, ja ihan kivojahan ne on. Joskus meinaa nukahtaakin niihin. Toivottavasti joku saa niistä isompaakin hyötyä, koska sen verran mind fulnesiinkin panoksia ja resursseja päihdehuollossa pistetty.

Kannattaako tällaista tyyppiä yllyttää, jonka wikipedia määrittelee näin:

Trolli on internet-slangisana, jolla tarkoitetaan viestiä tai henkilöä, jonka ensisijainen tarkoitus on ärsyttää ihmisiä, aiheuttaa ristiriitoja, turhien viestien kirjoittamista ja saada vastaukseksi fleimejä tai ennalta-arvattavia viestejä taikka peittää kirjoittajan puutteet käsiteltävänä olevan asian tuntemuksessa.[1]

Käytännössä trollausta voi olla äärimmäisen vaikea erottaa pelkästä syvästä tietämättömyydestä tai tyhmyydestä, joskin säännölliset trollaajat yleensä oppii tunnistamaan

^ Joo, mutta joskus trollin avauksestakin voi alkaa ihan asiallinen keskutelu. Ja mina oikeasti halusin mainita tuon Joogakoulun, kun olen siinä itse kerran käynyt (työpaikkani tyhy-päivänä, heh)

Jotkut trollit ovat harmittomampia kuin toiset. Vaarallisia ne on sitten, jos niiden takana on jokin oikea propagandakoneisto tai vihamielisiä vaikuttimia, ja tarkoituksena on vihan, pelon, rasismin tai hämmennyksen lietsominen. Tällaisestahan ei tällä kertaa ole onneksi kyse.

Joogan kokeilustani en enää paljon muista, ei siinä voimistelussa sen kummempaa ollut. Ne filosofiset jutut sitten olivat toki jänniä ja tuntuivat nuoresta miehestä hienoilta, jotenkin syvällisemmältä tiedolta kuin tämä tavallinen maallinen tieto.
Jotain muitakin olen ehtinyt kokeilemaan…ja jättämään sitten kun aika on tullut.

Erilaisista rentoutumisharjoituksista olen havainnut olevan selvää hyötyä, ja niitä olen käyttänyt paljonkin.

Niitäkin kun voi käyttää hurahtamatta mihinkään suuntaukseen joka on kytkenyt ne hengellisyyksiin ja eksoottisiin filosofioihin.

Ihanaa MUnkkiseni taas <3<3<3<3<3<3 Sä se tiedät mistä minä pidän :astonished:P:oP Kristillisen vakaumuksen vuoksi en voi Joogaan täysin antautua, mutta muutamat kivat Asanat voisin tuon Kylin kans vetäst:oP:oP nams… Voisitko sä kenties tulla joskus Joogaamaan kanssani? :smiley: :smiley: lupaan etten vonkaa seksiä, joogaisimme ja puhuisimme hyvien asanoiden vaikutuksen alaisena vaikka tästä Plinkistä ;o=)