Moi kaikki
Oon lueskellut täällä jo pidemmän aikaa, ja nyt aattelin itsekin osallistua keskusteluun. En voi sietää mitään ryhmähommia, niin tällainen vertaistuki tuntuu omalla kohdalla luontevalta.
Niin, tänä vuonna on alkanut salakavalasti hiipimään ton otsikon mukainen olotila. Aluksi koitin tipatonta tammikuuta, paitsi että mun kk kesti kaksi viikkoa… Keväällä sitten muutaman kerran alle viikon mittaisia yrityksiä, ja kesällä kahden vkon raitistelu. Lokakuussa olinkin jo sitten kokonaista neljä viikkoa ilman viinaa, joka olikin pisin jakso sitten vuoden 2007
Hieno alku kuitenkin lipsahti parin vkon juopotteluksi, ja nyt on menossa selvä päivä nro 2. Pahimmat krapulaoireet on selätetty, ja motivaatio on hyvä.
Historiastani sen verran, että ikää on 34 ja alkoholia on tullut käytettyä 18 vuotta: Aluksi harvemmin, ehkä kännit kerran kuussa tms. Sitten joka perjantai, sitten pe ja la. Pikkuhiljaa tahtia kasvattaen tuloksena se, että viimeiset viisi vuotta oon juonut käytännössä päivittäin siten, että joka päivä pientä tissuttelua eli 8-12 koffia, ja siihen päälle 2-3 kertaa viikossa isommat kännit, jolloin viinaa tai viiniä myös. Kannabistuotteita on myös tullut käytettyä todella paljon aikoinaan, mutta nykyään melko harvoin, ei vissiin oo kerennyt kun kaikki vapaa-aika on mennyt ryyppäämiseen…
Vähän sellanen olo, että nyt tosiaan tekee mieli ottaa itteensä niskasta kiinni: Krapulat on muuttuneet sietämättömiksi, kaikki rahat menee, entiseen atleettiseen kroppaan tullut 20 kg ylipainoa, opiskelen + käyn töissä ja niiden hommien hoitelu on käynyt ns. vaikeaksi, sosiaaliset tilanteet sietämättömiä, ahdistus, pää käy kierroksilla täysin turhista asioista, kunto on todella huono, kuten myös ruokavalio eli terveyskin menee tällä menolla, oon poikamies → kiinnostuuko täysjärkiset naiset verkkareissa laahustavasta kaljasieposta… jne.
Tuossa yllä nyt alkuun muutama syy miksi juominen olis hyvä lopettaa
Tuossa kun mainitsin olleeni 4 vkoa juomatta, niin kyllä olotilan muutoksen myötä jo sinä aikana kävi harvinaisen selväksi, että kannattaa koittaa pysytellä vesilinjalla.