Joko pohjalla.......??

En tiedä… toivottavasti, tai kohta mul ei oo enää mitään… lapset on lastenkodissa odottamassa pidempiaikaista sijoituspaikkaa, eli siis huostaanotto käynnissä… Laskut on taas kertyneet huomaamatta, vaikka juuri pari vuotta sitten sain luottotiedot takasin… syöksykierre on taas alkanu… mitä nyt?!?
Katkasuhoitoaseman viimeset laskut on maksamatta, joten en kuulemma pääse sinnekään, jollei sossu maksa…
Olen kuitenkin palkkatyössä… niinpä olen väliinputoaja pienellä palkallani!!! Kyllä tulottomille katkon maksut maksetaan!!! mut ku vielä joten kuten olet yhteiskuntakelponen veron maksaja, niin se siitä sitten… ilmeisesti tarvii olla siinä jamassa, ettei oo asuntoo eikä työpaikkaa… enneku tullaan vastaan maksuasioissa!!!
Missä on enneltaehkäisy??? Kysyn vaan?!

.

Sanoisin, että riittävän pohjalla olet. Saat kääntyä jo.

Tsemppiä tosi paljon, sinulla on vielä kaikki mahdollisuudet selvitä!!!

Kiitos Foottis… olet aivan oikeassa :slight_smile: tuntuu vaan jotenkin toivottomalta… olin n. pari vuotta sitten kankaanpään a-kodilla kuntoutuksessa reilu puol vuotta! Mikä helvetti mua vaivaa, kun ei mikään auta!!!
Mul on toki epävakaapersoonallisuushäiriö, ja jos saisin siihen sopivaa hoitoa, eli psykoterapiaa, niin voisin, ehkä paremmin myös toipua alkoholismista… Mutta kun meidän paikkakunnalla siihen ei saa asianmukaista hoitoa, ennekuin on täysraitis, vaikka nykytietämyksen mukaan kyseinen vaiva ilman hoitoa nimenomaan pahentaa alkoholismia… eli pitäisi hoitaa sekä syy, että seuraukset!!!

Alkoholisti ei toivu yhtään mistään ennenkuin juominen on lopetettu. Psykoterapian antaminen juovalle alkkikselle on yhtä hyödyllistä kun veden leikkaaminen veitsellä. Huomaatko inkivääri, että taas laitat ongelmasi muiden (tässä tapauksessa yhteiskunnan) syyksi :wink: . Itse sinun on apua haettava ja otettava vastuu omasta elämästäsi

Se on niin helppoa sanoa, ku ei itse ole ns. kaksoisdiagnoosipotilas… me ollaan väliinputoajia… ei koskaan hoideta molempia vaivoja yhtäaikaa, vaan jompaa kumpaa… vaikka niitä tarttis yhtäaikaa hoitaa!!! Olen ottanut apua vastaan ja hakenut… mut aina hoidetaan vaan jompaa kumpaa vaivaa… nyt en pääse edes katkolle, kun sossu ei ole auttanu mua laskujen kanssa… syöksykierre alaspäin on käynnistyny, jollen nyt jaksa taistella!!!

Mistä tiedät, ettei hän ole? Täällä on todella monia kaltaisiasi, jotka ovat selvinneet. Lueskelepa juttuja, niin huomaat, että vaikka pahassa jamassa oletkin nyt, niin et ole ainoa! Pyysit apua täältä, sinun on nyt oltava valmis ottamaan sitä vastaan. Siihen ei auta se, että suhtaudut apuun heti negaation kautta.

Paljon on nyt kiinni sinusta itsestäsi. Jos päätät, että kukaan ei voi auttaa, niin niinhän se on. Ongelmasi ovat nipussa, kuin lankakerä, jota pitää lähteä purkamaan jostain päästä. Olet ollut jo hoidossa, joten tiedät mitä kautta lähteä hakemaan apua. Sinulla on kaikki mahdollisuudet toipua, tärkeintä on se, että todella haluat!

Ja vielä kerran, me yritämme todellakin auttaa. Me tiedämme tuskan, jota käyt läpi nyt. Sinä päätät sen, haluatko ottaa apua vastaan.

Itse suosittelisin nyt ihan alkuun yhteydenottoa AA:n auttavaan puhelimeen tai A-klinikkaan.

.

Taas kerran Foo sanoi sen, mitä minäkin yritin…

Voimia sinulle Inkivääri!

He.i Inkivääri!
En ihmettele ,jos tilanteesi tuntuu toivottomalta. Läheiseni on vastaavassa tilanteessa ja sen sivusta seuraaminenkin on raskasta. Laskujen maksamattomuus vaikuttaa tuossa tilanteessa pienimmältä murheelta. Nopeaa ratkaisua noihin ongelmiin ei ole, eivätkä ne ole äkkiseltään syntyneetkään. Itsestäsi se kaikki alkaa! Ainakin se päihteettömyys on omissa käsissäsi. Se on vaikuttavin asia jolla voit itseäsi auttaa. Keskity nyt siihen kaikin mahdollisin keinoin. Pienin askelin eteenpäin !

Yritän keskittyä päihteettömyyteen… mutta nyt on niin pitkä putki takana, etten selviydy siitä yksinäni!! paniikki iskee päälle, plus muut oireet… haluan katkolle… siitä olis hyvä jatkaa, kun alotettas siellä taas antabus
lääkitys…

.

Olen ollut Turun katkolla aiemminkin… mut nyt haittaa noi maksaqmattomat laskut… en olisi uskonut että se on peruste, sille ettei pääse katkolle… soitin tänään kahteenotteeseen katkolle… huomenna sit sossulle… ellen sit tänään tee jotain ratkasevaa asian suhteen…

.

Moro

Ainakin Tampereella sai sossun maksusitoumuksen. Viimeisin kerta, kun olin katkolla, “jäin kiinni” siitä, että mulla oli osakkeita ja rahasto-osuuksia, joten jouduin maksamaan itse.

Pääsääntö on kumminkin se, että SoTe maksaa viikon katkon.

Tsemppiä ja onnea sossun kanssa,

-Kannusaarinen :stuck_out_tongue: