Jatkuva epäonnistuminen

En tiedä mitä haen tällä, varmaan jotain vertaistukea… Tilanteeni on se, että juon lähes päivittäin keskimäärin 7 olutta. Joskus on välipäiviä ja joskus lähtee käsistä ja voin juoda jopa 13. Olen suht pienikokoinen nainen. Kuitenkin seuraavana aamuna mietin aina, että nyt se loppuu. Silti jostain syystä kauppareissun yhteydessä tulee napattua se päkki mukaan. Tiedän, että minulla ei olisi edes periaatteessa varaa juoda niin paljon, mutta jostain sitä rahaa on aina löytynyt juomiseen. Nyt kuitenkin tilanne on se, että sain työn, josta todella nautin, haluan jatkaa sitä ja olla luotettava työntekijä, mutta nyt olen nukkunut kahtena peräkkäisenä päivänä pommiin sen takia, että juominen on mennyt yli (eksän sekoilujen takia, ja tottakai se on myös oma vikani). En edes kuullut herätyskelloa aamulla, mikä on outoa, koska sitä ei ole koskaan ennen tapahtunut. Hävettää vaan, kun piti taas keksiä joku syy miksi tulen myöhemmin töihin. Nämä ylilyönnit saavat aina ajattelemaan, että nyt todellakin haluan lopettaa ja sitten olenkin pari päivää juomatta, mutta jostain syystä se aina alkaa uudestaan. Tiedän, että minulla olisi niin paljon parempi elämä ilman alkoholia, mutta toisaalta se tunne mitä alkoholi antaa, saa usein unohtamaan tämän unelman selvästä elämästä.

4 tykkäystä

Tervetuloa palstalle @Neliapila.

Samaistun osaan vahvasti, paitsi itse olen sairauslomalla. Tuli mieleen, että oletko harkinnut avokatkoa? Minä kävin sen elämäni ensimmäisen kerran viime viikolla ja olin 5 päivää juomatta. Kohdallani juominen kuitenkin jatkui, kun en saanut päihdeklinikalta mitään jatkoja ja psykan polin tapaamiseen oli monta päivää. En osannut suunnitella katkon jälkeistä aikaa, joten vahva suositus kunnon suunnitelmalle (kannattaa kirjoittaa se ihan ylös paperille), jos päädyt kokeilemaan. Juot kuitenkin sen verran paljon, että sinulla olisi hyvä mahdollisuus saada se avokatko. Kovasti tsemppiä ja lämpimiä ajatuksia❣️

2 tykkäystä

@Neliapila tuo joku syy…se on jännä, kun se on aika monella meistä sama. Se joku syy tekee juurikin noita ylilyöntejä ja juomista silloin kun ei varsinkaan pitäisi. Se on se riippuvuus alkoholista, joka sen tekee. Nyt olet selvästi saanut jotakin mistä olet ylpeä ja minkä haluat pitää - tuo uusi työ. Josko siitä saisit tarpeeksi motivaatiota olla ilman? Sanat luotettava ja alkoholisti harvoin mahtuvat samaan lauseeseen, koska aine vie mukanaan jollei sille päämäärätietoisesti pistä kampohin, päätä olla juomatta ja keksi mitä tahansa keinoja, jotta pääsee mielihalusta eroon. Viisaat sanovat että pitää sanoa ei sille ensimmäiselle ryypylle. Se on se taika. Pitää paikkaansa. Ainakin minulla. Kovasti tsemppiä. Kirjoittele tänne ja lue ketjuja. Ne ovat auttaneet minulla.

4 tykkäystä

Päihderiippuvaisuus on siitä ikävä sairaus, että se vain pahenee kunnes juominen loppuu.

On erinomaisen hyvä, että aloitit ketjun, onnittelut siitä. Meitä on täällä monta, jotka ovat juoneet haitoista välittämättä ja luisusta huolimatta.

Oma kokemuspohjainen neuvoni on: hae apua. Soita heti maanantaina päihdehuoltoon ja kerro ongelmastasi. Tai soita työterveyshoitajalle. Ihan mitä vain, mutta älä jää yksin tai edes Plinkin varaan.

Tärkeintä on, ettet juo tänään. Ja huomenna voit sitten tehdä saman päätöksen.

3 tykkäystä

Aaah, @Neliapila sinuna tekisin nyt kaikkeni että mukava työpaikka säilyisi! Älä pilaa sitä. Työnantaja voi pahimmillaan epäillä aika nopeasti työ- ja toimintakykyäsi. En sano näin kovin usein mutta nyt sanon: ota itseäsi niskasta kiinni ja ryhdistäydy. Hae apua. Jo se että kirjoitit tänne on hyvä merkki. Tsemppiä kovasti!

4 tykkäystä

@Neliapila Allekirjoitan täysin Temen puheet. Apua kannattaa hakea. Itse käännyin lopulta työterveyden puoleen viime joulukuussa enkä ole sitä katunut. Jos tuo työterveys sinua askarruttaa niin apua löytyy myös kunnalliselta puolelta. Tämä päihdeklinikka, jossa nyt käyn säännöllisesti on juuri kunnallinen. Mutta apua ehdottomasti. Yksin rämpiminen ei ole kunniaksi tässäkään sairaudessa.

3 tykkäystä