Järvenpään sosiaalisairaalan puolesta

Hyvä päihdelinkin käyttäjä,

Järvenpään sosiaalisairaala on valtakunnallinen erityisosaamisen yksikkö, jossa hoidetaan päihdeongelmaisia ihmisiä.

Kunnat ovat viime vuosina vähentäneet hoitoon pääsevien määrää ja maksusitoumuksia on nyt lähes mahdoton saada. Seurauksena sairaala joutuu supistamaan potilaspaikkoja ja irtisanomaan henkilökuntaa. Päihdeongelmiinsa apua tarvitsevat eivät ole Suomesta hävinneet!

Mikäli koet sosiaalisairaalan toiminnan jatkumisen tärkeänä, etkä halua sossarille Reumasairaalan kohtaloa, voit käydä allekirjoittamassa adressin osoitteessa

adressit.com/sosiaalisairaalan_puolesta

Toimita tietoa adressista myös eteen päin!

Tsemppiä Järvenpäälle!

Toivottavasti paikka saa jatkaa toimintaansa. Siellä lähes jokainen motivoitunut pystyy
lopettamaan päihteiden käytön ja keskeytykset ovat paljon harvinaisempia, kuin
muissa vieroituspaikoissa. Jos haluat pitää vaikka viiden viikon tauon huumeiden
käytössä tai kenties lopettaa, niin Järvenpää on siihen oikea paikka. Mitä sitten
tapahtuu Järvenpään jälkeen on sinusta itsestäsi kiinni. Hoitoni ovat muissa
paikoissa aina keskeytyneet, mutta Järvenpäässä oli helppo olla tuo viisi viikkoa
ilman huumeita. Joka päivä järvenpäässä oli niin paljon ohjelmaa, että aika ei
tule pitkäksi, kuten yleensä vieroituslaitoksissa käy.

VH

Kiitos paljon tsempistä VH.

Mahtavaa kuulla tällaista palautetta.

Kaikkea hyvää,

JonnaL

ite viettänyt kaksi viikkoa katko aikaan sosiaalisairaalassa ja verrattuna hvo:hon sosiaalisairaala oli oikeesti motivoitunut kuntouttamaan ja tsemppaamaan potilasta, mun katko reissu sielä tosin loppu kahden viikon jälkeen joka tosin johtui ihan minusta itsestäni ja ylitsepääsemättömästä vetohalusta joten allekirjoitin, jos sosiaalisairaala suljetaan niin kohta katkolla käydään vaan pyörähtämässä nukkumassa, lepäämässä, saamassa ravintoa ja laillisesti vetämässä erinäköiset napit huiviin, jonka jälkeen on aivan kuutamolla ja pää jäässä, sit kun on nukuttua pois porelaskut ja saanut muutaman päivän/viikon ravintoa ja energiaa koneistoonsa niin sit otetaan ja jätetään katko kesken jonka jälkeen palataan radalle taas energisenä ja hyvin nukkuneena, ja henkilökunta ei edes jaksa tai niitä ei huvita oikeesti istua alas ja jutella potilaan kanssa miksi haluaa lähteä ja antaa laukkujen pakkaamisen sijaan uusia näkökulmia asiasta ja pohtia yhdessä potilaan kanssa mikä saisi hänet jatkamaan hoitoa…ei tosiaan ei ainakaan hvo:lla jos potilaat kehtaavat mainita asiasta että mikä siinä on että teitä ei näy potilaiden keskellä juttelemassa maailman menosta ja jos kanslia oven takana koputtelee puoli tuntia herättääkseen jonkun hoitajan huomion ja sit kun sen huomion saa ja pyytää päästä juttelemaan jos esim. jokin ahdistaa ym. niin sitten joko just on alkamassa raportti joka kestää 4 kertaa päivässä tunnin, tai sitten jon just jotain muuta uusien tulijoiden tuloseulojen ottamista tai jotain erittäin epämääräisesti selitettyjä “töitä” et just sillon ei kerkee juttelemaan ja pyydetään myöhemmin tulla uudestaan kysymään asiaa ja sitten kun menet vaikka seuraavana päivänä taas pyytämään päästä’ juttelemaan asiasta niin sama kuvio toistuu, joten en ihmettele että hvo:n osastolal on karmea tulijoiden ja meniöiden rallia, joka päivä lähtee 1-4 tyyppiä joskus toi 4hlökään ei riitä vaan koko osasto tyhjenee kun potilailla palaa käpy ja kärsivällisyys varsinkin hoitajiin ja siihen että osastolla ei todellakaan ole muuta tekemistä kun polttaa tupakkaa, kattoo telkkaria ja jauhaa paskaa muiden potilaiden kanssa, päivän kohokohta on aina lääkkeiden jako aika jollon parhaimmillaan jo puolituntia ennen kun lääkkeitä aletaan jakaa jono alkaa muodostumaan oven taakse, ruoka aikana potilaat näkee yleensä toisensa jos muuten eivät nää jos esim. lojuvat päivät pitkät peiton alla omassa huoneessa sängyssä ja nukkuu päivät pitkät joka ei ainakaan edes auta pääsemään edes lähelle säännöllistä ja suht koht normaalia päivärytmiä joka on minun mielestä ainoa lähtökohta ja perusta sille että alkaa kuntoutumaan ja palaamaan elävien kirjoihin pitkän radalla olo jakson jälkeen… sosiaalisairaalan meno oli AIVAN kuin toiselta planeetalta ja sielä oli oikeesti selkee päivä rytmi jota piti noudattaa ja joka päivä oli jotain tekemistä, joko ulkoilua, käsitöitä, liikuntaa ym. ja joka päivä keräännyttiin potilaiden ja hoitajien kanssa käsittelemään asioita päihdeongelmasta, siinä sai vertaistukea muilta potilailta ja asian tuntevia kommentteja ja mielipiteitä hoitajilta, joten jos tosiaan tossa käy samalla tavalla kuin reumasairaalan kanssa niin suomen päihdehuolto alkaa horjumaan kuiville päässeiden ja sielä kuntoutuneiden määrä lähtee laskemaan erittäin rajusti, joka näkyy sitten taas muualla kuten häiriökäyttäytymisen, rikoksien tekojen ym. saralla, valitettavasti… jonka jälkeen sitten taas ihmetellään ja kummastellaan maamme hallituksen johdolla että mistähän moinen nyt johtuu ja kun mukamas ei hallituksella ole rahaa pistää yhteen tärkeimmistä maamme hyvinvoinnin säilymiseen liittyvään tahoon kun on taas kiire nostamaan omia palkkoja, sit ihmetellään kun näpistysten ja muidenkin erialojen rikollisuus on lisääntynyt räjähdysmäisesti joiden takana on myös päihderiippuvaiset joiden on saatava jostain raavittua rahaa kasaan että saa itsensä pidettyä toimintakykyisenä, tuolla saralla on ollut jo jonkin aikaa tikittävä aikapommi kun kaikesta mikä kohdistuu huumeiden käyttäjien hoitoon ja kuntouttamiseen pikku hiljaa rapistuu, nipistetään määrärahoista ja lakaistaan ongelma maton alle piiloon… Suomi häpee kun suomen kansasta on yksi euroopan suurimmista huumeiden käyttö maista ja täällä on valta osa piikittäjiä. Suomi ei myönnä sitä että sillä on ongelma nimeltä huumeiden käyttäjät joiden määrä on viime vuosina ollut hurjassa nousussa ja Suomi ei myönnä myäskään sitä että on aivan ulapalla mitä maan johto pitäisi tehdä jotta asialle, sitten uutisoidaan että huumeiden käyttökokeilut ovat laskeneet lievästi, mutta kun katsoo kyselyn ikä haitaria niin sieltä löytyy syy, suomella on ollut jo helvetin pitkään vääristynyt kuva miten päihdekierre alkaa, minkä ikäisenä ja miten se elää ja muuttuu kun kierre jatkuu, kun joka testi ja paneliikyselyt huumeistä on tehty 14-17(18)(19)(20)v. ikäisille, eli vääristymä on siinä että oletetaan päihdekierteen alkavan teini-iässä tai viimeistään juuri aikuisuuden ja täysi-ikäisyyden kynnyksellä, niinpä, onhan toki heitäkin jotka on tolla kaavalla akoittaneet narkkaamisen mutta kuinka paljon oikeesti on esim. 23-28v välisinä ikävuosina narkkaamisen aloittaneita?joista osa ovat ennen narkaamisen ja päihdekierteen alkamista perheellisiä isiä ja äitejä, korkeastikin koulutettuja, ahkerasti työssä käyviä tai vastaavia?tai kuinka paljon on vielä vanhemipina narkkamisen aloittaneita, hämmästys olis suuri jos joku viitsisi selvittääa asiaa, ja syitä miten huumeiden maailmaan ovat joutuneet ja sitä kautta kierteeseen joka pitää otteessaan joitakin koko loppuelämän, ilman loppullista ja todellista ulos pääsyä.
Melkeimpä kaikki asiaan liittyvä kirjallisuuskin on keskittynyt teini-iässä syntyneeseen huumeriippuvuuteen ja sen kehitys kulkua potilaan tullessa vanhemmaksi vuosi vuodelta, mikä siinä on niin vaikea tajuta että kaikki narkomaanit eivät ole aloittaneet huumeiden käyttöä alaikäisinä vaan jo reilusti täysi-ikäisyyden ylittäneinä, jo mahdollisesti perheen perustaneina ja/tai rehdisti työssä käyvinä, mutta tätä ehkäpä suomi juuri häpeää että eihän normaalissa elämän kolmio mallissa koti - kauppa - työ voi olla mitään sellaista joka esim.työssä käyvän kolmen lapsen äidin tarttumaan piikkiin, joka tuo sitten tarttujalleen tuottaa ns.pakopaikan ulkomaailman luomille paineille ja painostuksella suorittaa koko ajan paremmin ja nopeammin, olla ns.super ihminen joka jaksaa alituisen paineen alaisena hoitamaan lapset ja koti, joka pitää olla tip top ja lasten vähintään harrastettava kahta tai kolmea asiaa, kuten jotakin liikunta muotoa ja pitää jaksaa kuskata jälkikasvua harrastuksesta toiseen, koska yhteiskunta ruokii ja pelottelee sillä että lapset eivät kehity ja kasva normaalisti ja normaaleiksi jos he eivät harrasta jotakin liikuntaa ja jotakin luovaa, lämmin ruokahan pitää vielä olla aina tehtynä ja vähintään puoli tehtynä pitää olla jo seuraavien päivien ruuat jotta, koko ajan ulkoa tuleva painostus pitää olematonta kiirettä ja stressiä yllä, millonkaan ei saisi poiketa ns.normaalista elämästä ja jos yhtään olet persoonallinen luonne/ulkomuodolta tai muuten poikkeat valtavirrasta olet silmätikku, pilkan kohde, arvostelun kohteena ja sinua pidetään jonain hörhönä… ei perkele sentään… ei tää maailma vaan toimi näin enään kovin pitkään, ei vaan voi, ääretön sisäinen raivo ja vitutus kasvaa ihmisten sisällä kun he erehtyvät luulemaan että valtavirran luomien normien mukaan pitää ehdottomasti elää että saavutat tässä maailmassa jotakin ja yrittävät sitten kynsin ja hampain, kaikin keinoin sopia normeihin, osalla se menee luontevasti ja heidät ovat ns.luotuja siihen, mutta sitten on läjäpäin populaa jotka hampaat irvessä, poskihampaita yhteenpurren väkisin yrittävät pitää erheellisen kuplan ja “täydellisen” elämän kasassa, mutta näistä valtaosalla mitta täytyy ja sillon yleensä asiasta saa lukea iltapäivä lehtien lööpeistä kun joku on taas tappanut puolisonsa, naapurinsa, ystävänsä tai kauppakeskuksessa summa mutikassa porukkaa kun mielenterveys ei vaan enään pystynyt pitämään niin sanotun täydellisen elämän lankoja käsistä, kaikki eivät tuossa tilanteessa tartu aseseen vaan he eksyvät kama maailmaan josta löytyy niin kipuun kuin jaksamiseenkin “rohto”… jos joku sais oikeesti taottua kansanedustajiin ja maamme johtoon järkeä, ja herättää tajumaan että huumeidenkäyttäjien määrä on räjähtämässä jo nyt käsiin ja jos vielä yksi kuntoutusliatos suljetaan on helvetti irti… sen kun Suomen valtion edustajat, johtajat ja kansanedustajat ymmärtäväisit vihdoin nostaa kissan pöydälle ja lopettaa päihderiippuvaisten määrän piilottelu muuilta euroopanmailta ja myöntää että suomella on ongelma nimeltä huumeet ja niiden käyttäjät.

Tuli turhan pitkä ja hieman asian vierstäkin avauduttua kyseissä topicissa mutta tämä asia sai uskomattomia tunteita heräämään ja äärettömän vitutuksen kun viimeiden parin vuoden aikana suomessa ei ole juuri yhtään edesauttavia ja ongelmien ratkaisemiseen auttavia päätöksiä tehty, hallitus mokaa mokan perään, kohauttelevat vaan olkapäitään ruotivat pääministerin naisseikkailuja lehtien palstoilla, nauttiavat perkeeleen moisia etuja ja palkkoja sitten vielä ryssivät kaikki mitkä koskee köyhiä, toimeentulon turvaamista ja päihdeongelmaisia, mut jumalauta maahanmuuttajiin on saatu ja saadaan upotettua rahaa ihan helvetin paljon, heitä paijataan päähän ja voivotellaan, annetaan kaikki mitä heille ikinä juolahtaa ja kun tajuavat kuinka suomen sosiaalihuolto toimii ja kuinka sitä voi kusettaa niin eihän tässä tarvii opetella uuden maan kieltä kuin ehkä jotenkin ja sinne päin ja ei tässä nyt ainakaan töihin tarvii mennä kun saa sen rahan helpomminkin… ja kun suomalainen yrittää tehä saman kusettaa sossua niin se ei vaan juuri koskaan onnistu ja sitten uhkaillaan jo toimeentulotuen eväämistä kokonaan… voi vittu…

mutta nyt loppu taa jaarittelu… eipä varmaan juuri kukaan jaksa lukea koko jaaritteluani kun on paikka paikoin aihe käy hyvin kaukana alkuperäisestä…

pahoittelen tekstistä taatusti löytyy kirjoitusvirheitä joita en nyt jaksanut korjata…

Mä nostan tän ylös koska oon ollu elämäni aikana 3 kertaa katkol ja 2 kertaa muualla hoitopaikas kaman takia Järvenpään lisäks. Noist kahdest muusta paikasta lähdin 3 päivän kuluessa ja katkollakaan en pitkään viihtynyt; selvänä ainakaan. Jo toisessa paikassa motivaatio oli kohdillaan, mut lääkäri joka väitti ettei bentsoista tule viekkareita ja tiputti Xanoria jopa 1-2mg/vko ja anto Concerta 18mg sijaan, pelotti mut viimeistään pois. Mä lähdin tuolta siks, koska ei tarvinnut mennä syömään; talo oli suljettu tekemiseltä ainoa tekeminen oli röökinpoltto…

Järvenpäässä ne oli mun historian ja mun sinne mennes miettiny, et mä en tuol kauaa vanhene. Mul on asenne-ongelmaa auktoriteetteihin ja mä en siedä et mut viedään pois kotoa pitkäks aikaa ilman vapauksia. Tuolla mun hoitajan kans (Kiitos Mika) sovittii aina et oon vaik 2pv lisää ja mut painostettiin puhumaan ongelmistani. Joutui syömään, samoin muihin askareisiin ja oikeasti oli tekemistä koko päivän. Vähän tuli mun puolelta ongelmia, mut johtui parista mulle kertomattomast muutoksest ja mun omahoitajan “katoaminen”, mut mä oikeasti olin tuolla sen koko ajan eli n. 4vkoa :open_mouth: Todella positiivinen kuva jäi, ainoa ongelma et ku katkon pomon suututin, ni jouduin kärsimään yli 2 ja ½kk:tta liian pienel kh-annoksel. Henkilökunta on todella ammattitaitoinen ja panee itsensä likoon; ainoa ongelma on jatkuvat siirrot ja lyhyet virat (yllätys!), henkilökunta vaihtuu solkenaan ja pelkää jääkö työttömäksi! Mut ainakaan mun aikana se ei näkynyt työnteossa mitä muutama istui liikaa kahvihuoneessa, mut mulle ja muille valittiin sellaiset omahoitajat ketkä sopii persoonaan ja mun hoitaja vihas auktoriteettejä itsekin, joten me oltii tasavertasia :wink: . Ja toinen mun omahoitsu oli mua nuorempi hevari-likka, terkkuja jos luet…

Tuolla ei kaupattu pahemmin pillereitä, ku kaikki tarkastettiin tosi hyvin. Vain mansikkapamia annetaa, santtuja tai kumeja ei oo lainkaan jne. Lääkkeit saa ihan hyvin (=lääkäri on ymmärtäväinen oikeasti ja antaa niin et kestät jotenkin vaik viekuis olet) ja tuolla on aivan huimat prossat et kuinka moni elää sen jälkeen selvänä! Tai “huimat ja huimat”, huimat muihi korvaushoitoloihin verrattuna, mut ku kyse on narkomaaneista ni… Korvaushoidon arviointia tehdään erikseen vain tuolla klinikkojen lisäksi ja jos saat tuolla paperit et tarvit korvausta, ni pääsee suoraan jonon ohi korvaushoitoon, eli paikkoja tulee lisää! Mä oon tuon jälkeen vain satunnaisest retkahtan muutaman kerran ja elämä on täysin erilaista ku oon korvaushoidossa ja en käytä sitä hyväkseni millään lailla eli oon käyttämättä mitään ylimääräistä, tai ainakaan mitää sellaista etten vois klinikal kertoa menettämättä lomiani :wink:

Järvenpään on vain OLTAVA olemassa, koska narkomaaneja on aivan älyttömäst nykyään; poliisien arviot on oikeest tässäkii kaupungis NIIN alakanttii… :frowning: :angry: :cry: :confused: :imp:

PS. Just ystävä raskaana ja käyttää nokittamal bubrea + satunnaisest muuta. Ei voi täs elämäntilantees (ei korvaushoidossa ole) muuta ku keskeyttää abortin vaik on kihlois ja menee muuten hyvin… :frowning: Ehdotin et hakis Järvenpäähän mut ei tahdo korvauksee vaan eiköhän tahdo hetken jatkaa noin tai lopettaa ilman et joutuu “kirjoille virallisesti narkomaaniks”…

Pitäkää ihmiset puolenne! Pitäkää ääntä itsestänne!

Käykää allekirjoittamassa adressi

Varmasti fiksu paikka,ite aikanaan olisin päässyt sinne hoitoon. Mut kun ja kun oon vain alkoholimaniaan tykästyny,eihän tuttujenkaan avustuksella päässyt/joutunut? Miten sen nyt sit mieltää.

Järvenpään sosiaalisairaalan yt-neuvottelut ovat päättyneet.

17 vakinaista työntekijää irtisanotaan ja koko henkilöstö lomautetaan syksyn aikana 3 viikoksi. Sairaalan paikkamäärä vähenee entisestä 90:stä jopa 53:een.

Onko oikein? :imp: No ei ole, sanovat ne yli 1100 henkilöä, jotka ovat ottaneet kantaa.

Allekirjoita sinäkin adressi osoitteessa

Alkaa jo 35 tulemaan täynnä. On sittem sian oma vastuu Vaihtoehdot? Kannattaa jostakin ensin selvittämää. Liian viinassa alkoa. Don``t try thow 32-33 numeronäppäisimst

Mu sitä mä en kyllä ymmärrä et hinta katkolla per päivä on lähes 600€ :open_mouth: … Mitä katselin aikoinani noiden hoito-paikkojen hintoja ni Järvenpää suunnilleen tuplaa muiden hoito-paikkojen hinnat! Itelleni ei olis tullu mieleekään jäädä jatko-hoitoon noilla hinnoilla! Eipä sitä ite tullu maksettua mut ei paljoa huvita kuntalaisillakaan ylimääräistä maksuttaa ja ku yritin kysellä hintaa (mulla veny hoito 6pv koska hoitaja “sairastui” eli Tuija varmaa potkas pellolle eikä korvaushoito-arviota saatu ajoissa tehtyä eikä myöskään mulle muistettua asiasta ilmoittaa :imp: ) ni ei kerrota yhtään mitään; tietenkään! Sen jälkeen ei osattu katsoa työvuoro-listoista onko kakkos-hoitaja iltavuorossa ja taas siirretään arviota ja kaikenlisäks kakkoshoitaja kun on saitsulla kuten myös ykköshoitaja; joudun kuuntelemaan arvion korvaushoidon tarpeesta yksin ilman mitään suunvuoroa! Tämän jälkeen määrätään annos 4mg joka väitetään “tutkituksi” mun kaupungille ja mä oon yli 1½kk:tta sillä annoksella hoidossa ennenkuin mun ihana lääkäri vihdoin uskoo mua ja mut määrätään 120€:n verikokeisiin vain huomataksemme että veren bubre-pitoisuus on 0 sen 0,7-1,4 sijaan :imp: .

Kaikenlisäks mä vaikka itse pyysin uutta hoitajaa, koska mulla ei yhteen aikaan ollut yhtään hoitajaa normin kahden sijaan; mä en sitä saanut! Eikös tuossa tapauksessa pitäis aika paljon vähentää tuota hintaa, koska mä jouduin olemaan täysin ilman syytä sen viimeisen viikon jos olisi osattu vähän vain tarkistaa työvuoroja tai antaa kakkos-hoitaja uusiksi? Mä toivon et katkon pomo on yks irti-sanotuista suklaariippuvuuksineen… Tää pomo kehtas vielä väittää että mun omahoitaja ajo 300km per suunta turhaan, koska sovittua tapaamist ei oltu kirjotettu tietokoneelle; ois vaa pistän ajamaan takasinpäin ja kaikkea muuta mukavaa! Kaikenlisäks tää pomo hoiti erittäin epä-ammattimaisest määrätyt asiat asiakkaiden kesken. Ite otin yhteyttä sekä puhelimitse että sähköpostitse saadakseni epikriisin lääkärilleni ja kun se saapui, kirjoittaja ei ollutkaan katkon lääkäri vaan itse päälääkäri ja koko epikriisi oli aivan päinvastainen jota he tuolla sanoivat! Kaikenlisäks ku söin kokoajan adhd-lääkkeitä ni kehdattiin väittää, että mul ei ole adhd:ta; miten se voidaan arvioida kun siihen on lääkitys?!?

Syy miks mä puollan tätä sairaalaa on se, että muualla ei älytä tuota ajankäyttöä ja hoitajilla ei riitä kiinnostusta potilaisiin! Mä olisin lähtenyt monta kertaa ilman tätä mun ykköshoitajaa, joka sit vain “katosi” eikä tänä päivänäkään vielä kukaan ole nähnyt häntä töissä tuolla; saitsulla kuulemma ollu reilust yli ½v putkeen :unamused: . Sen jälkeen tietty tukeudeuduin kakkos-hoitsuuni, mut sit ku sillä oli vapaa tai se oli saitsulla ni mä sain taistelemalla taistella ettei tuo katkon pomo jyräis mua; se ku jaksoi ihan puhumisesta alkaen kommentoida kaikkea kahdestaa hänen huoneessaan aivan ku joku ala-asteen rehtori! Mukavat hoitsut (paria lukuunottamatta; toinen pomon pikku vasikka ja sitä ei saanu vaihtaa vaik kukaa potilaista siitä tykän) ja tekeminen + korvaushoito-arvio ainoana paikkana Suomessa, oli ne syyt jotka mut sai siellä pysymään, mut kumpakaan näistä työntekijöistä ei enää ole siellä! Vaikea sanoa sit ketä sinne jääny et onko enää niin mukava paikka! Ja katkon puolella oli aivan älytöntä et mikäli lääkäri ei määrää jotain mt-testiä ni asiaa ei saa tutkia. Ku tää ykköshoitsuni “katosi” ni kysyin testistä jonka hän ois tahtonu tehdä; vastaus oli et “se on häröilly jotain omiaan, ei lääkäri oo sellasta testiä määränny ja sitä ei tehdä” ja hoitsu oli kuitenkin psykiatri aikasemmalta ammatiltaan; pomon mukaan tietenkin tuolla paikassa se on vain sairaanhoitaja! Katkon pomon voi lykätä pihalle kaikin mokomin mun puolest! Mulla on edelleen lomakkeet kotona mikäli teen valituksen hänestä; ainoa asia jonka takia olin useamman kerran lähdössä ennen aikojaan ja jonka käytöstä monet hoitajatkin kritisoi!

Minkä helvetin takia aikuisille ihmisille pitää valehdella ja puhua kuin lapsille ja minkä helvetin takia kaikki eivät saa kahta hoitajaa, joutuvat olemaan yli 5pv ilman bubrea (korvaushoidon arviossa asiakkaat ovat sen 5pv ilman, mä olin sil minimi-annoksel jonka säälist sain 8pv virheen vuoksi!) ja maksavat silti täyden hinnan ilman omaa syytään? Mä esitin tuonnepäin jo oman mielipiteeni; RAHA! Ku ei muuten tarpeeks massia saada ni sit pidetään potilaita pidempään ja lykätään päätöksiä. En ihmettele etteivät kaupungit anna sitoumuksia jos sitoomuksen alkuperäinen pituus on 3vkoa ja suurin osa ihmisistä joutuu katkon jälkeen jo 3vkoksi katkolle, vaikka normisti aika on 2vkoa! Siihen kuntoutus ja keskimääräinen aika joka vietetään hoidossa onkin sit jo yli 2kk:tta. Mä olisin päässyt pois 3 viikossa mikäli mun hoito olis mennyt suunnitelman mukaan; ihan jopa ilman saitsuja! Näitä “vääriä työvuoroja” sattui nimittäin alle 4 viikossa 3kpl:tta mikä on mun mielstä aivan uskomatonta! Eikö pomo osaa katsoa potilaan kansioista molemmat omahoitajat sekä palaverin muut osallistuja ja sovittaa työvuorot samaan aikaan? Sympatiat niille ketkä pois joutuneet mut toivon todella et Tuija olis yks niistä ilman minkäänlaista sympatiaa!

Malibu:

Sulla on jokin asenneongelma. Tuija on erittäin pätevä henkilö ja Tuijalla on hurjan tarkka psykologinen silmä. Hän näkee ja huomaa paljon asioita potilaistaan. Tietysti suljetulla osastolla olo on rankkaa ja siellä kiehahtaa helposti johonkin henkilöön, joka ei ole mielestään oikeudenmukainen. Noihin sinun kohtaamiin ongelmiin löytyy varmasti hyvä selitys. Tuskinpa he kovasta rahapulasta huolimatta pitävät ketään potilasta turhaan osastolla. :question:

Minun tilanteesta Tuija sanoi eräälle henkilölle, että todennäköisesti sorrun Subutexiin kahden viikon kuluttua lähdettyäni Järvenpäästä. Hän oli täysin väärässä. Pääsin pois Järvenpäästä klo 12:00 ja klo 19:00 vedin jo ensimmäiset Subutex-vedot viiden raittiin viikon jälkeen… :sunglasses:

Terveisin,
VH

Mä ihmettelin malibun viestissä lähinnä sitä, että mitä kukaan voi sairaslomille? Ei niihin voi täysin varautua, yleensä kun ihmiset joutuvat sairaslomalle yllättäen. Inhimillisiä erehdyksiä sattuu kaikille ihmisille, ja siksi mikään tai kenenkään toiminta ei oo täydellistä. Ei millään pahalla, mut kuulostit vähän siltä eräältä, joka siitä kodeiinista vuodatti telkkarissa = kaikki on aina kaikkien muiden vika, omaa vastuuta ei oo mihinkään eikä oman maalaisjärjen käyttö ole tarpeellista. Ei todellakaan pahalla, kun oon pitänyt sua järkevänä ihmisenä. Peace!

^Pointti tuossa oli et ykköshoitaja ei ole saitsulla vaan irtisanottu ja siitä valehdellaan mulle ja muille! Kyl mun mielestä jos 2 hoitajaa luvataan ni vähintään 1 pitää olla paikalla! VH:lle mitää viitti kommentoida ku on pelkkä trolli!

ihan vitun paska laitos siellä ei ole potilaalla mitään oikeuksia lääkejaossa nöyryytetään ihmistä ja puhelimet kielletty tekosyyllä että potilaat soittelevat toisille osastoille ja diilaavat nappeja no vittu sitähän siellä tekivät eräät kokoajan tupakkapaikalla muunmuassa.

aivan säälittävää lastentarhatasoa, ihmis arvo se on potilaallakin vaikka tuntuu että suomessa pähdepotilaalta ne vähätkin oikeudet viedään pois. Eristetään ulkomaailmasta eikä voi pitää lähimmäisiin yhteyttä vaikka en ees ollu suljetulla, no sai sentään käydä kaupassa ja tehdä ruokaa jokos ne siitä sätkyn sai ku ostin sinne veitsen sipulinpilkkomista varten ku voiveitsellä on aika vaikee pilkoo sipulii :smiley: pääosin siellä on vankilasta päässeitä/ajokortin menettäneitä jonkin tahon painostamana joutunut hoitoon siis mitä vittua eiks sen pitäis lähtee itsestä et haluu irti jostain.

olin siellä josku 5vuotta sitte pari kertaa kuukauden jakson ja kerran intervallilla viikon täyttä paskaa en enää ikinä mee yhteenkään laitokseen mun laitos on kotini.

Sossusta ja sairaaloista pääsee mukavasti eroon kun vähentää omaa käyttöään. Sitten ei tarvitse kitistä kun yhteiskunta ei runno tissiä suuhun ja pakota päikkäreille lääkepäiväunille vaipat märkänä huumeittensa hajoamistuotteista! :wink:

On se kyllä jännä, miten te (juovat) alkkikset jaksatte tulla vittuilemaan tälle puolelle, sullakin on se dokaamisen vähentyminen postauksistasi päätellen onnistunut aivan loistavasti :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: Jatka ihmeessä samaa rataa! :wink: :wink: :wink:

Voi sentään, me koirat nyt mentiin älähtämään kun raskas kalikka meihin kalahti! :laughing:

Adressin kävin allekirjoittamassa.

Surullista ,että nämä parhaat paikat ovat leikkauksien alla.

Olen täysin samaa mieltä esim. Hvo.n tapaisesta paikasta,hlö.kunnasta ja muusta,joukko UK ,valitettavasti hyvin yleistä,mitäköhän ne viisaat päättäjät kelannut,kun esim.2vko.n maksusitoumuksia hoitoon tyrkytetään ,kaltaiseni benzo,bubre riippuvainen ,kun ei terveeksi tule ,moisessa ajassa ollenkaan ,nimen julkiseen terveydenhuollon kirjoihin ,saa kyllä pilattua ,sisäänkirjautumalla.

Välillä on vaikea olla älähtämättä spedeilyn äärellä. Toimii mulle paremmin kuin piilovittuilu hymiöiden takaa :wink: