Jäin koukkuun AA-palavereihin...

Olen viettänyt tässä selvinpäin kesälomaa ja nyt huomaan olevani koukussa AA-palavereihin. Täällä on mahdollista istua 3-4:ssä palaverissa päivittäin ja niin moni muukin tuntuu tekevän. Nyt tunnen oloni orvoksi piruksi aina kotona istuessani, odotan vain seuraavaa palaveria… Ensviikolla joudun töihin ja ajattelen että pinnaisiko töistä että voisi istua päiväaikaankin palavereissa… Aivan kuin ennen tuli pinnattua viinan vuoksi… Mitä sanovat AA-valtiomiehet tästä? Pinnaaminen on sallittua jos on tarpeeksi korkea päämäärä…

Ota lopputili töistä ja avaa postilokero ryhmätiloihin, niin sinun ei tarvitse koskaan poistua kerhotiloista, kyllä korpulla ja kahvilla elää. Huom, en ole AA valtioelinylipäääasiamies, mutta kuitenkin.

Sitä se on, hillitöntä menoa viinan kanssa tai ilman viinaa. Jossain on tietysti raja ja ihminen voi olla hyödyllinen muuallakin, kuin AA penkillä.

AA huuma on tietysti yhdenlainen ongelma, jos se alkaa haittaamaan muuta elämää, mutta siitäkin toipuu ajallaan, kunhan nyt vaikka tekee suunnitelman itselleen.

R

Tässä maassa on vietetty AA:n penkeillä niin monta miljoona joutilasta tuntia että samalla työmäärällä olisi saatu aikaan ihmeitä tuolla ulkona jos sen perseen olisi saanut nostettua penkistä ylös. Täytyy näemmä AA:laisillekkin keksiä jotain ihan oikeasti hyödyllistä tekemistä. Vartoikaa ensimmäiseksi vaikka tota Kaisaniemen puistoa 5 metrin välein niin että sen läpi on turvallista kävellä pe/la klo 18-09. Kyllä teitä alkoholisteja on enemmän kuin häirikköjä. Vetäkää jokaista iholle pyrkivää spedeä nekkuun, ja todistakaa että suomalainen alkoholisti ei ole huono ihminen, vaan voi niin halutessaan olla yksi yhteiskuntamme tukipilareista!

Ketjun aloittajalle voisi kai suositella jonkinlaista asteittaista vähentämistä, osittaista vierottumista palavereista. Jos nyt tulee käytyä 3 palaveria päivässä, niin ensi viikolla voisi pudottaa kahteen päivässä, sitten yhteen ja niin edelleen. Kunnes pärjää enää vaikkapa yhdellä palaverilla joka toinen päivä.
Mutta sitten jos tulee retkahdus alkoholiin, niin täytyy palata takaisin 3-4 palaveriin päivässä.

Voi myös suosia jotain sellaista palaveria, jossa tuntuu kuin ei palaverissa olisikaan, vaan enemmänkin seuraamassa jotain konferenssia. Niinkuin esim. Vuoriryhmä, johon itse aion mennä ensi torstaina “itsekkäistä syistä”. Minulla on siellä nimittäin henk.koht. tapaaminen. :blush:
Tuleeko joku mukaan? :smiley:

Lupaan olla pitämättä puheenvuoroa kohtuukäytön oppimisen mahdollisuudesta. Vaikka voisihan olla mielenkiintoista nähdä, missä kohtaa minua alettaisiin heitellä kahvkupeilla ja pullansiivuilla.

:laughing:

Millainen mahta ollakaan tämä maankuulu Vuori-Ryhmä?. etsin myös tietoa erilaisista AA-legendoista, joiden puheenvuoroa odotetaan kuin kuuta nousevaksi.

Vuori-ryhmä on melko iso avoryhmä, jonka erikoisuutena on se, että puheenvuorot joutuu pyytämään ja ne mennään pitämään korokkeelle puhujapönttöön jossa oikein mikrofonikin.

Todelliseen valtiomies -vaikutelmaan siis pääsee siellä. :slight_smile:

Vuoriryhmän keski-ikä taitaa olla hulppeasti vanhuuseläkeiän tienoilla.

Minä tein niin, että ilmoitin työantajalleni, että minulla on viinan juonti lähtenyt käsistä ja olen varannut itselleni hoitopaikan Kalliolasta. Johtaja vastasi, että sitä hänkin olisi ehdottanut. Niinpä olin kuukauden sairaslomalla ja olin sen ajan Kalliolassa. Siellähän on AA-palaveri joka ilta ja päivät askeltyöskentelyä. Olen siitä asti ollut raittiina. Olin siis retkahtanut 7 vuoden raittiudesta.