Jäähyväiset Päihdelinkkille

Mää lähren kohti uusia seikkailuja.

Vuosi ja kolme kuukautta olen täällä plinkissä ollut mukana. Alussa takavasemmalla, sitten jo kirjoittelinkin jotain.
Kun tulin tänne alkoholi oli aikamoinen ongelma. Välillä oli kuukausia raittiutta, välillä juopottelua pahaan oloon.

Nyt alkaa olla sen verran selviä viikkoja, kuukausia takana, että ajattelin siirtyä eteen päin. Yritän sellaista, että en palauttaisi alkoholia mieleeni joka päivä tätä plinkkiä lukemalla. On tullut sellainen paha tapa, että päivittäin tätä selailen.
Tuli järkivähään, että aika outoa palata kirjallisten alkoholijuttujen pariin, kun muuten meinaa unohtua koko aine.
Alkoholin juominen ei ole tulossa elämään, enkä ole lähdössä ‘kentälle’, kuten olen kuullut repsahtavasta juoposta sanottavan.

Olen huomannut, että en oikein saa enää mitään raittiutta tukevaa täältä irti. Kunnia heille, jotka jaksavat palstalla toisia tukea. Minä en ole oikein hyvä sellaisessa. Enemmän ehkä hyvä huonona esimerkkinä :slight_smile:

Kiitos niille, jotka jaksoivat tsempata. Kun oikeassa elämässä ei ollut ystäviä, oli täällä plinkissä virtuaalikavereita.
Lopetin muuten tupakanpolton viime vuoden lopulla ilman mitään hokkuspokkusta. Se vain jäi. Nyt on sitten rauhoittavat menossa lujaa alas. Marraskuisesta määrästä ollaan jo päästy puoleen ilman viekkareita. Lääkäri kehui. (hyvä minä).

Olen myös addiktoitunut kuntoiluun. Tammikuu meni siten, että 21 päivää tunti-puolitoista aerobista ja anaerobista liikuntaa joka päivä. Hullu unelma… juosta vielä maraton :blush: … Saa nyt nähdä miten papan käy.

Pitkät liirum laarumit. En poista nimimerkkiäni, enkä viestejäni, kuten jotkut ovat lähtiessään tehneet. Tai jos kehtaan niitä käydä lukemassa, saatan jonkin nolomman poistaakin… Saa ny nährä.

Voikaa hyvin valitsemallanne tiellä. Ja olkaa kilttejä toisillenne erilaisista mielipiteistä huolimatta. Samaa tulipaloa kai täällä kaikki sammuttaa. Menetelmistä vähän kiistaa välillä.

Tosi juttu, että minua vähän masentaa tuo AA vastaan toisin ajattelijat -keskustelu. Siinä mennään äkkiä niin tunteisiin, että satunnaiset lueskelijat saattavat pelästyä. Yritin pysyä pois sota-alueelta. Jäi parempi mieli. Enkä aihetta oikein muutaman käynnin perusteella edes niin tunne, että voisin olla jyrkästi jotain mieltä.

Mutta nyt tää lähtee. Soon moro, nääs.

Kiitos.

Hei hei.

Hyvää jatkoa elömääsi.

Eihän sitä alkoholia tarvitse alituiseen pohtia mutta kyllä elämän peruutuspeiliin on silloin tällöin syytä vilkaista. Jos on tehnyt oivalluksen että alkoholi ei sovi missään muodossa koska ei ole samanlainen alkoholinkäyttäjä kuin suurin osa muista ihmisistä niin syytä aina silloin tällöin muistuttaa itseään asiasta. Muuten tuo muiden ihmisten luoma sosiaalinen paine ns. kohtuukäytästä voi vain vaivihkaa napata mukaansa.

Hyvät tarkoitukset. Aina ne kieroon kasvavat, jollei niitä joka päivä tarkista

Et ole ensimmäinen etkä viimeinen. Luonnollista että raitistuminen on välivaihe, muutosvaihe elämässä ja siirrytään kokonaan muihin asioihin. Lopettaneiden osasto voisi olla enemmän jo lopettaneiden eikä vasta harkitsevien osasto silloin se antaisi jotain myös jo selvillä vesillä seilaaville. Ei vetäisi ajatuksia taaksepäin. Mutta jos ei ole tilaa sille niin tärkeämpää voi olla pitää tällaista akuuttivaiheen osastoa.
Hyvää uutta elämää sinulle!

Ymmärrän ketjun aloittajaa jos haluaa mennä elämässään eteenpäin ja karkottaa allkoholin elämästään muistamattomuuden avulla, sehän on hyvä keino jos vain toimii ja uskon että joillakin myös toimii. Tuo aloittaneiden ja lopettajien erottotelu ei ole kovin hyvin perusteltua varsinaiset lopettajat löytyvät Hesarin tai muiden lehtien kuolinilmoituksista, he ovat vasta todella lopettaneet. Itsekkin luulin lopettaneeni kun olin 14 vuotta raitis mutta niin vain kävi että pikkuhiljaa alkoi uudelleen ja kiihtyi pahemmaksi kuin koskaan vieden lähes kaiken mennessään.
Uuden alku on ollut sitten lopettamista ja aloittamista ja lopettamista, olen nyt ollet 8 kk lopettajissa, toivottavasti minä voin kirjata itseni tänne jatkossakin lopettajana.

Hyvää elämänjatkoa toivottelen!

Aivan oikein olet ajatellut asian.
Ei juomisen lopettamisesta kannata itselleen elinikäistä harrastusta tehdä. Elämä kun on kuitenkin rajallinen niin kannattaa siirtyä eteenpäin ja uusiin asioihin.
Päihdeasioista keskusteleminen silloinkin kun ne jo omalta osalta ovat menneisyyttä, on tietysti ihan ok, mutta jos esimerkiksi plinkki tuntuu vetävän omiakin ajatuksia sinne vanhaan , jo korjattuun ongelmaan , niin parasta onkin jättää se kokonaan väliin.

Kyllä niitä riippakiviä elämässä piisaa ilman että niitä tahallaan itseensä sitoo.

Hyvää jatkoa!

Huomenta. Melkein joka päivä nyt talvella olen täällä käynyt. Olen siitä jo huolissaan, että kuinka riippuvaiseksi olen tullutkaan. Ärsytti kun piti taistella ja sanoa itselle, ettei tänään plinkkiin. Mutta en sitten kyennyt, tänäänkään.
Sen tiedän, että pitää saada jotain muuta tilalle, kun jostain irtaantuu. Joten odotan kevättä ja hiihtokelejä niin en sitten täällä roiku lukemassa ja kirjoittelemassa. Kirjoittamiseen menee liikaa aikaa, kun mietin miten asian esitän.
Eihän minusta ole tullut sen kummempi, kuin olen tainnut vain vaihtaa toisen riippuvuuden toisella. Ja onkohan se kaikilla alkoholistilla sama juttu.
Mutta tämä on ollut hyvää aikaa. Sain kriisin keskellä muuta ajateltavaa kun tänne kirjoitin, ja se varmaan oli paras puoli, että tajusin, että joskus asiat oli vielä pahemmin.
varmaan minunkin kirjoittelu täällä vähenee, mutten lähde suuttumuksen tai muun syyn takia. Samoin erkaannuin aikoinaan AA-ryhmästäkin, piti opetella elämään ilman ryhmääkin, ja se oli hyvä juttu. Mutta Aa.sta saamani ystävät ovat edelleen ystäviä ja joskus harvakseltaan ryhmässäkin käyn.
Hyvää lauantaipäivää kaikille!

Niin ja hyvää jatkoa lähtijälle! raittiita päiviä ja elämän iloa.

Mukava että kävit, onnea tulevaisuuteen.
Pidä korkki kiinni. Jos on tarpeen, käy taas “kylässä”.
JuuliaS

Ymmärrän. :slight_smile: Hyvää jatkoa Kapteenikoukku! Tee hyviä valintoja, niin minäkin.