Mää lähren kohti uusia seikkailuja.
Vuosi ja kolme kuukautta olen täällä plinkissä ollut mukana. Alussa takavasemmalla, sitten jo kirjoittelinkin jotain.
Kun tulin tänne alkoholi oli aikamoinen ongelma. Välillä oli kuukausia raittiutta, välillä juopottelua pahaan oloon.
Nyt alkaa olla sen verran selviä viikkoja, kuukausia takana, että ajattelin siirtyä eteen päin. Yritän sellaista, että en palauttaisi alkoholia mieleeni joka päivä tätä plinkkiä lukemalla. On tullut sellainen paha tapa, että päivittäin tätä selailen.
Tuli järkivähään, että aika outoa palata kirjallisten alkoholijuttujen pariin, kun muuten meinaa unohtua koko aine.
Alkoholin juominen ei ole tulossa elämään, enkä ole lähdössä ‘kentälle’, kuten olen kuullut repsahtavasta juoposta sanottavan.
Olen huomannut, että en oikein saa enää mitään raittiutta tukevaa täältä irti. Kunnia heille, jotka jaksavat palstalla toisia tukea. Minä en ole oikein hyvä sellaisessa. Enemmän ehkä hyvä huonona esimerkkinä ![]()
Kiitos niille, jotka jaksoivat tsempata. Kun oikeassa elämässä ei ollut ystäviä, oli täällä plinkissä virtuaalikavereita.
Lopetin muuten tupakanpolton viime vuoden lopulla ilman mitään hokkuspokkusta. Se vain jäi. Nyt on sitten rauhoittavat menossa lujaa alas. Marraskuisesta määrästä ollaan jo päästy puoleen ilman viekkareita. Lääkäri kehui. (hyvä minä).
Olen myös addiktoitunut kuntoiluun. Tammikuu meni siten, että 21 päivää tunti-puolitoista aerobista ja anaerobista liikuntaa joka päivä. Hullu unelma… juosta vielä maraton
… Saa nyt nähdä miten papan käy.
Pitkät liirum laarumit. En poista nimimerkkiäni, enkä viestejäni, kuten jotkut ovat lähtiessään tehneet. Tai jos kehtaan niitä käydä lukemassa, saatan jonkin nolomman poistaakin… Saa ny nährä.
Voikaa hyvin valitsemallanne tiellä. Ja olkaa kilttejä toisillenne erilaisista mielipiteistä huolimatta. Samaa tulipaloa kai täällä kaikki sammuttaa. Menetelmistä vähän kiistaa välillä.
Tosi juttu, että minua vähän masentaa tuo AA vastaan toisin ajattelijat -keskustelu. Siinä mennään äkkiä niin tunteisiin, että satunnaiset lueskelijat saattavat pelästyä. Yritin pysyä pois sota-alueelta. Jäi parempi mieli. Enkä aihetta oikein muutaman käynnin perusteella edes niin tunne, että voisin olla jyrkästi jotain mieltä.
Mutta nyt tää lähtee. Soon moro, nääs.