Ja taas teholla... Lyricoiden takia.

Muutama päivä takaperin heräsin teho-osastolta. Ensimmäinen lause minkä muista oli “hengitä -------”. Olin koneissa kiinni ja hengenlähtö oli ollut jälleen todella lähellä. Nyt olin ottanut päivittäisen metadoni-annoksen, 16kpl 300mg Lyricaa ja kasan Xanoreita.

Pointti tässä on se, että varokaa niitä helvetin Lyricoita! Viimeisen vuoden aikana on tapahtunut monta kuolemaa joihin on liittynyt Lyricoita. Varsinkin opiaattien kanssa ne moninkertaistavat opiaattien vaikutuksen. Minullakin oli hengitys jo lamaantunut ja koneessa olin kiinni.

Jos niitä Lyricoita syötte, niin nollatoleranssilla 300mg on jo maksimiannos. Siihen kun vähänkin lisää voi jo henki lähteä, riippuen siitä mitä muuta olette ottaneet.

Jos vedät noin jäätävän määrän lyricoita, niin et voi syyttää siitä sitä. Ihan sama mikä lääke on kyseessä, jos vetää tollasia annoksia.

no voi vittu, pitääkö tämä piirtää että tajuat?

juuri sitä tarkoitinkin että ei tuollaisia määriä pidä vetää ja tiedän että itse tässä se idiootti olin kun tuollaiseen kuntoon itseni sain.

Vittu ymmärrätkö?

no kyllähän tollasen nyt tajuaa jo lapsikin ettei tollaisia määriä kenenkään keho kestä mutta sitä en ainakaan minä tajua että jos ei tossa ole tarkoituksella yritetty itsaria niin minkä helvetin takia muuten? :open_mouth:

Joo aikamoinen määrä.Lyricoiden kanssa kannattaa olla kyllä varovainen.Onneksi selvisit hengissä!

Anteeksi. Nyt ymmärrän. En ollut ihan varsinaisesti selvinpäin silloin. Meitsin ymmärrys siis nolla.

:confused: Kuinkas mones kerta tämä oli jo kun sairaalasta heräilet tai hengenlähtö on ollut tosi liki? Ei millään pahalla, mutta miksi otat tuollaisia annoksia ylipäätänsä? Kyllä varmaan itse tiesit sen, että buustailee helvetisti ennekuin otit sen määrän. Eikös ne ole jo pikkuhiljaa alkaneet rajoittaakin tuota lyrskaa kun kombotellaan vähän kaikkien kanssa… sais tehdä saman lepteille, että rajoittaa niitä, tosin ne ei ole nyt ihan noin vaarallisia, ei ainakaan nuo miedoimmat eli ketiapiinit, mutta ei ne hyväksikään ole.
Toivottavasti herätteli taas hieman tuo tapaus sinua ja antaisit arvostusta elämällesi ja vähentäisit aineiden/lääkkeiden suurkulutuksen.
Onneksi kuitenkin olet hengissä! Miten olit päässyt sairaalaan, ilmeisesti et kuitenkaan yksin ollut kotona vedellyt, eli joku fiksu oli saanut soitettua lanssin sinulle?

Edit: Mulle meinattiin vuos sitten joku puoskari kenellä kävin kerran juttelemassa niin määrätä 300mg lyricoita buustaamaan oxycontteja! näin siis tolettomalle ei lyricoita syöneelle… Totesin ei kiitos, nostan mieluummin oxyjä kun tarve vaatii… Ja totta turiset, moni puoltuttu on täälläkin lähtenyt bentso,opiaatti,alko+ lyrica kombolla… saattaa tosin ihan riittää se opiaatti + lyricakin / alko + lyrica…
Eräs veti ihan varman päälle, opiaatteja, lyricaa helvetisti, xanoreita ja rankka baari ilta takana, syötyään lääkkeet, molemmat ranteet auki varmuuden vuoksi… Eräs erittäin läheinen ihminen, oli juuri hänen tykönään kuolinyönään, oli niin sekaisin itsekin / ei ymmärtänyt lääkkeiden päälle mitään, eikä ollut huomannut että ne ranteet on vedetty auki, oli ollut vierellä vain kunnes oli tämä “nukahtanut” ja lähtenyt kotiin… Seuraava aamu olikin sitten aika järkytys kun oli mennyt käymään tämän X henkilön luona, aikaa nyt melkein vuosi ja jätti melkoiset traumat… tosin ei siinä olisi auttanut lanssikaan vaikka olisi ymmärtänyt heti soittaa yöllä.

Mäkään en oikein tajunnut, mikä idea tuossa Lyrica-yliannostuksessa oli, ellei ollut tarkoitus tappaa itseään. Kai ne olot, siis nimenomaan hyvät olot, mitä tuolla lääkkeellä haetaan(siis ne hakevat, joilla se siihen toimii) nyt saa paljon pienemmälläkin annoksella. Harvemmin kai kukaan siitä teholla heräilystä niin kovasti pitää. Luulisi sinun, Maago, tietävän nuo rajasi edes suunnilleen, kun et mikään noviisi näissä asioissa ole, ja vaikka joku olisikin noviisi, niin sen verran pitäisi olla järkeä päässä, että ottaa edes vähän selvää asioista ennen kun alkaa minkään lääkkeen kanssa pelleilemään. Lieneekö tässä taustalla kuitenkin jotain alitajuista itsetuhoisuutta ja toivetta kaiken paskan loppumisesta :confused: . Olen mä itsekin ottanut yliannostuksia ja leikkinyt vaarallisten kombojen kanssa, mutta niissä kyseessä oli juuri se masennus, täysi välinpitämättömyys itsestäni tai ympäröivästä maailmasta, itsesääli jne., vaikka en mitenkään vakaalla tarkoituksella ja harkinnalla ollutkaan itseäni tappamassa. Ajatuksena vain se, että pitää päästä edes hetkeksi pakoon pahaa maailmaa keinolla millä hyvänsä, eikä sillä nyt sitten niin suurta väliä ole, jos siihen sattuu kuolemaan.

^Itsellä ollut sama juttu… Eipä ole ikinä herätessä haitannut kun korkeintaan se, että on hengissä…

Mikäli lääkkeitä ei osaa olla syömättä kaikkea saman illan aikana, kannattaa ostaa vähemmän jos haluaa hengissä pysyä. Aikoinani tuo asia on ollut kaikista asioista vähin, joka olisi voinut kiinnostaa… Kyllä se on helvetin paljon vaikeampaa yrittää elää kaikkien traumojen kanssa kuin yrittää kuolla… Puolet elämästäni olen tiennyt, että olisi helpompaa kuolleena… Välillä vituttaa että pitää kitua täällä, mutta mikäli vedän annoksia josta saattaisi seurata kuolema, olen asian kanssa ollut sinut jo kauemmin kuin puolet elämästä… Kuitenkin on parempi olla rehellinen itselleen. Jokainen täällä varmasti tietää mitä ei kannata vetää tai miten ei kannata elää… Ei sun tarvitse uhrautua asian tähden… :neutral_face: Itsetuhoisuus on vittumainen asia, etenkin jos ei muuta osaa. Helpompaa se on ilman päihteitä, on ainakin päihteet joilla saa ymmärrettyä mitä ei halua elää… On helpompaa vetää kamaa kuin ranteet auki… Aineissa on helppoa vetää överit, eipä se oma hyvinvointi paina taustalla paljoakaan, jos ei osaa pitää itsestään huolta… Helpompi itselläkin elää itsetuhoisesti (voi tehdä myös ilman päihteitä), kun ajatellen omaa hyvinvointia… :confused:

Kaiken lisäksi kaksoisdiagnoosit ovat edelleen aivan liikaa päihteisiin keskittyvää toimintaa. Jää se perusongelma hoitamatta, ei ole tarpeeksi yksilöllistä tukea ja yhdelle hlölle räätälöityä hoitoa… Mitä Maago ajattelit tämän jälkeen? NA, laitos, avohoito vai putki?? Monta elämää sulla on jäljellä?? :unamused: :frowning:

Winston ja Malibu, olette oikeassa.

Tuollaisten määrien käyttö on juuri sitä että katsotaan mitä kroppa kestää ja jos ei kestä, niin ei se mitään, kuolla halusin kuitenkin. Mulla on nyt tässä parin vuoden aikana ollut helvetisti läheltäpiti-tilanteita kun en vaan ole välittänyt enää ja ryynejä on riittänyt. Neuropsykologin testien mukaan olen taipuvainen vakavaan krooniseen masennukseen joka nyt jo piilee ja sitä kautta vakava taipumus suicidaalisuuteen. En siis oikeastaan välitä, välillä vain haen niin maksimioloja kuin mahdollista. Nytkin, pari päivää sitten minut vietiin putkasta päivystykseen kun puhalsin nollat ja taskussa oli melkein tyhjä 100kpl 1mg Xanor-paketti. Ja siinäkin oli niitä helvetin Lyricoita alla. Jos eivät olisi älynneet viedä päivystykseen niin olisi ehkä henki mennyt. Ja tämä meidän korvaushoito tässä kylässä. He ovat kyllä tietoisia kaikista mun sekoiluista ja övereistä mutta en ole edes lääkärin vastaanotolle päässyt vaikka sinne olen pyytänyt. Mutta elämä jatkuu, toivottavasti…