Itsetutkiskelun ohjeet!

jatkoimme itsetutkiskelua ja kun olimme väärässä, myönsimme sen heti!!!

Eli jos mielipiteemme jostain asiasta poikkesi AA-Totuuden linjasta, NÖYRRYIMME ja myönsimme NÖYRÄSTI olevamme väärässä ja AA-Totuus oikeassa! Jos hengellinen AA-Johtaja on kanssasi tulokas toista mieltä! Sinun ON NÖYRRYTTÄVÄ Vanhemman AA-Johtajan mielipiteeseen ja HYLÄTTÄVÄ oma mielipiteesi asiasta!!! Jos sinua askarruttaa joku elämäsi ratkaisu niin katso vastaus Sinisestä Kirjasta. Jollei vastausta löydy sieltä suoraan. Soita Hengelliselle Johtajallesi jonka opetuslapseuteen olet 100% alistunut. Itselle tuli askarruttava asia siitä että olenko liikaa töissä…olin itse sitä mieltä että en. Mutta Hengellinen Johtajani sanoi minun käyvän liian vähän Aa-kokouksissa. siispä TOTTELIN MUKISEMATTA Hengellistä Johtajaani ja HYLKÄSIN oman mielipiteeni ja NÖYRÄSTI tottelin!!! MITÄÄN MUUTA tietä ei ole… 100% alistuminen AA:n ja sen Kokeneiden Valaistuneiden Johtoon!!! PISTE!!!

Voi jessus mitä soopaa! Kai ihminen voi raitistua ajattelemalla omilla aivoillaan ! Toivon totisesti, että noin pahasti en sekoa. Hanki apua.

Omilla aivoilla ajattelu on sallittua mikäli se ei ole ristiriidassa Aa-Totuuden kanssa. Mikäli ajatus poikkeaa AA-linjasta se ajatus on alistettava kuuliaiseksi AA-Totuudelle. Moni on lähtenyt juomaan koska on sallinut AA-kriittistä ajattelua päähänsä. Se alkaa yhdestä AA-kriittisestä ajatuksesta ja johtaa myöhemmin ensimmäiseen ja sitä kautta 56:teen ryyppyyn! 100% alistuminen AA-Totuudelle on vuosien Hengellisen Harjoituksen tulos…sen saavuttaa antamalla koko elämänsä AA-Totuuden johdettavaksi…

Mielenkintoista lukea tällaisia kirjoituksia. Itselläni on jakaa vain oma kokemukseni tuosta AA:n “totuudesta”. Olen saanut rakentaa elämäni pienistä palasista uudelleen kasaan, AA:n ohjelman avulla ja tullut siinä samalla huomaamaannsen, kuinka monenlaisia ihmisiä ja ajatuksia maalimaan mahtuu. Itse olen onnistuneesti tehnyt myös tuota itsetutkiskelua ja osaan myöntää jo hetkittäin sen, etten tiedä kaikkea. Siitä syystä en ala tähän sen enempää suoltamaan kuin sen, että mikäli minusta, vaimostani sekä lapsistani puhutaan, meille AA on ollut pelastus, tuoden kauan kaivatun järjenvalon, synkkään pimeyteen. Eikä se ole vaatinut muuta, kuin sen, että ymmärtää, et alkoholistin ei kannata juoda, jos aikoo pysyä raittiina. Kaikki muu tulee sitten kylkiäisinä, jos käyttää hieman maalaisjärkeä, jonka käyttöä ei ainakaan minulta ole koskaan kielletty. :slight_smile:

Parempaa tätä päivää sinulle ystäväiseni, ei tämä elämä ole noin vakavaa.

AA-kummioppaan kirjoitti aikoinaan Clarense S. Hänen ohjeensa ovat lyhyitä ja selkeitä läpi koko ohjelman.
Suosittelen.

AA-kummioppaan kirjoittaja kertoo 10. askeleesta seuraavasti:
“”"Nyt olemme ottaneet 9 ensimmäistä Askelta!!! Me olemme selvittäneet 3 vaihetta ohjelmastamme. Kun nämä on nyt tehty – UNOHDA NE!!! Niiden tekeminen on vaatinut toimintaa ja olet toiminut, joten ei ole mitään tarvetta toistaa niitä! On vain kaksi tapausta, jolloin yhdeksään ensimmäiseen Askeleeseen joutuu palaamaan. 1) Jos joutuu juomaan, retkahtaa, silloin on tietysti aloitettava kokonaan alusta! 2) Toinen tapaus on silloin, kun joudumme kertomaan Askelista uudelle ja ohjelmaa aloittavalle jäsenelle ja autamme heitä niiden ymmärtämisessä. No nyt meillä on edessämme viimeinen vaihe – Rakentaminen - 10. 11. ja 12. Askel. Näiden Askelten avulla rakennamme elämäämme, nämä ovat elämisen Askeleemme. Meidän ei tarvitse enää olla huolissamme 12 Askeleesta – AINOASTAAN KOLMESTA ASKELEESTA!! Näin yksinkertaista, näin mukavaa!!

1. Askel – ”Jatkoimme (henkilökohtaista) itsetutkistelua ja kun olimme väärässä, myönsimme sen heti.”
    Tällä Askeleella ei ehdottomasti ole mitään yhteyttä 4. Askeleeseen. Huomaa, että 4. Askeleessa pyydetään tekemään perusteellinen ja rehellinen Moraalinen itsetutkistelu. Mutta tässä Askeleessa tarkoitetaan henkilökohtaista itsetutkistelua. Tämä Askel on päivittäinen itsemme tarkastelu. Tässä tarkkailemme omia pieniä ja suuria asioitamme ja elämämme yksityiskohtia TÄNÄÄN. Oma tapani käsitellä 10. Askelta saattaa auttaa joitakin, kun huomasin riittäväksi minulle pitää asiat yksinkertaisina ja vähemmän monimutkaisina. Olen huomannut että ilta, kun olen sängyssä ja päivä on päättynyt, on yksi tärkeimmistä rukousajoistani. Tällöin ajattelen kulunutta päivääni, mitä olen tehnyt, keitä olen tavannut ja mitä ajatuksia minussa on liikkunut. Joskus huomaan, että en voi olla kovin ylpeä joistakin teoistani ja olen ehkä jollekin anteeksipyynnön velkaa, en anna näiden asioiden livahtaa ohitseni kiinnittämättä niihin huomiotani. Olen huomannut, että alkoholistia eivät vahingoita vakavasti uudessa elämässään niin kutsutut ”isot asiat”, vaan ne ”pienet asiat”. Ne voivat hiljalleen jatkua ja kasaantua niiden kasvaessa sitten vähitellen todelliseksi taakaksi, jolla ennen pitkää voi olla äärimmäisiä vaikutuksia uuteen elämääsi. Tämä on 10. Askeleen tarkoitus; ’pidä asiat kunnossa ja tiesi puhtaana.’ Säilytä terveellinen hyvä elämän asenne.“”"

Tuosta olen samaa mieltä, Back to Basics!

Aloita tästä; aatieto.info/dokut/aloittaja.pdf

Kiitos Samwais!
Tätä ohjetta olen kaivannut. Piti juuri perua huominen hammaslääkäri tämän saakelin flunssan takia.