Itse kuin isä

Kysymys kuului kasvoitko sinä alkoholistiperheessä?

Minä kasvoin ja kärsin siitä nyt oman päihdekäyttöni merkeissä. Eikä siitä kärsi vain minä vaan myös lapseni ja mieheni.

Miten tällaisen kierteen saa katkeamaan? Miten ne geenit ja sukurasitukset saadaan käännettyä toipumiseksi ja pelastumiseksi rappiolta?

Kulissit on kunnossa ja kun minua katsoo ei kukaan usko mihinkään käyttöön. Niin vaikea on lähteä asiasta puhumaan yhtään mihinkään.

Hei!

Olen elänyt lapsuuteni alkoholisti isäpuolen kanssa ja äitini alkoholisoitui rankasti myöhemmin.
Itse olen saanut valtavasti apua vertaistuesta. Olen käynyt vajaa 6 vuotta AAL-ryhmässä ja oppinut paljon itsestäni, perheestäni ja alkoholismista.

Ainoa kuka voi tilanteeseesi mitään muutosta tuoda olet sinä itse. Puhuminen voi olla vaikeaa mutta AAL-ryhmässä voi käydä myös kuuntelemassa ja päättää itse onko se juuri sinulle sopiva väylä toipumiseen.
aal.fi sivuilta löydät lisää tietoa asiasta.

Toivon sinulle rohkeutta kohdata asiat jotka vaikuttavat sinuun tänään.
-Vilppu- :sunglasses:

Kiitos vilppu :slight_smile: Mulla on isän alkoholismin takia vaikea tausta. Pidin isästä huolta kun olin vain 12-14v. eikä äiti oikein puuttunut asiaan vaikka oli pääasiallinen huoltaja. Eikä huoli isästä mihinkään ole kadonnut sen jälkeenkään… Hän elää yhä ja sitä päivää kauhulla odottaa kunnes aika hänestä jättää… Olin aina isän tyttö pienenä ja tää asia on mulle erityisen vaikea. Muut sisarukset ei niinkään ole isän perään olleetkaan. Isä oli mulle maailman keskiö, se miten hän leikki aina meidän lasten kanssa ja hassutteli. Kaipaan sitä aikaa niin paljon. Nyt on omat pienet lapset ja pitäis jaksaa.

Itse juon myös paljon, lähes päivittäin aina kun mies on poissa omissa töissään, muuten vain viikonloppuisin. Alkoholin voimalla jaksan arjen rutiinitja kestän ahdistuksen.

hei soflin,
käy kurkkaamassa tuolla lopettajien puolella ja kysy sieltä, osaavat varmaan neuvoa paremmin.