Itkettää...

Mä ikävöin sekoilua, oon siis entinen sekakäyttäjä, pääpaino amfetamiinilla. Nyt oon “päihteetön”, masentunut ja yksinäinen. Vaihdoin kaveripiiriä, kellään ei oo enää mun numeroa. Mulla ei oo yksinkertasesti mitään tekemistä. Nykyään mä vaan shoppailen ja juon lonkeroa, suruuni. Olen nykyään myös hyvin vainoharhanen, epäilin tässä vähänaikaa sitten että mut oli huumattu. Niin, ja näen painajaisia huumeista… Koville otti, olla kuivilla, pari vakavaa itsemurhayritystäkin mahtu tähän vuoteen. Nyt kun mietin, en tiedä itsekään edes mikä tän viestin pointti oli. Mutta hyvää jatkoo kaikille!

Sun viestis pointi oli ,että sä oot hommaamassa itelles elämää. En tarkota sitä ,että elämän tarkoitus on yksinäisenä itkeminen lonkerolasiin vaan sulla on sota käynnissä. Sinä käyt nyt sotaa elämästäs.

V#ttu pidä pintas siellä eläkä anna periks. Luovuttamainen ei ole vaihtoehto.

KIITOS!!! : ) tuli melkeimpä hyvä mieli, että tässä olis joku tarkotuskin tällä tuskalla. VUODEN melkeimpä olen ollut kuivilla, paria retkahdusta lukuunottamatta! Kyllä mä lupaan yrittää!! Mutta alkoholia en jätä, toivon että siitä ei koidu mulle ongelmia. Muuten mä yritän kaikkeni !! =) Ja voin melkeimpä sanoa, etten piriin enää koske! Voi sitä oloa piriputken jälkeen, sitä en ikävöi!

meni teksi liian sekavaksi niin parempi kait muokata.
mul aika lailla sama tilanne vuoden nyt melkeen ollut kuivilla. eikä tämä selväpäisyys aina niin hirveän mahtavaa ole. sekoilua tulee väkisillä ikävä jossain vaiheessa. välillä minulla on mennyt viikkokin etten etes ajattele päihteitä. mut sit välillä ne tahtoo pyörittää tota päätä ihan liikaa. itsekkin aika plajon yksikseni olen omassa kämpässä. mut olen koittanut saada jokaiselle päivälle etes jonkin pienen asian mitä tekee.
tääsä streittailussa itsellä tulee se ongelma kun tuntuu et vastuuta keräänty ihan liika ja pitää vastata omista tekemisistä ihmisille. ja kun tekee jotain niin alan aina miettimään mitähän toikin ajattelee. kun ennen olin melko tunnevammainen ihmisistä piittamaton kusipää.

hei,
mulla on IHAN sama tilanne! mut olin täällä pyörimässä vaan ilmottaakseni että oon iloinen siitä, niin kuin sunkin pitäis koittaa olla. :wink:
kyllä me muuta tekemistä keksitään, vaik ajoittain tekeekin mieli tosi pahasti palata entiseen sekoiluun. siis tosi pahasti…mut mä en niin aio tehdä.
muutenkin kaikille nyt tiedoksi, technobride has left the building - mua ei tuu näkymään täällä enää (ja aikaisemmista kirjotteluistani huolimatta en siis oo tappanut itteäni) koska mulla menee paremmin:)

tsemppiä, haleja ja hyvää kesää kusipää ja kaikki muut! :heart:

toi oli hyvä että joka päivälle jotain. Onnea muuten teille molemmille! :slight_smile: yritetään olla ylpeitä itestämme vaikka välillä koville ottaaki…

Mun kummituttö pelkäs miehiä vuoden ku oli yhden mukavan kaverin kanssa joka luuli ettei tarvi enään lääkkeitä ja rupes dokaamaan ja pani kämpän remonttiin niin tänää tuli esittelemääm uutta miestä joka ei painanut katsetta eikä ottanut ees olutta ku ei kuulemma maistu, ensikesänä suunnittelevat häitä ja poika mukavaakin mukava. Pyysin käymään mun leikkihuoneessa josas yli 70 asetta ja sanoin että jos teet pahaa niin kolmas askel menee tyhjyyteen että sen muistat mutta muuten olet tervetullut sukuun, mukava ja hyvä duuni. Kummitytölle sanoin että se rakas vaan tulee kohdalle ja nyt näyttää osuneen. Mehän odotetaan taas lapsia lainaan et vanhemmat saa vähän rentoutua ja jos se on poika teen siitä merimiehen ja tytöstä prinsessan. Kun lähtivät niin silmiä piti pyyhkiä mutta ilon kyyneleitä, elän vaikka väkisin nyt vuoden vaikka olen ajtellut heittää lusikan nurkkaan. Voi kait onnestakin itkeä.

no sehän on vissiin hyvä uutinen, en ihan koko tarinaa tajunnu mutta pointti oli että kummityttös on löytäny miehen! :slight_smile: mutta ei nyt ehkä aseilla kannattais uhkailla lähtee pia mies karkuu:Dei sitälusikkaa nurkkaa kannata heittää ilosiiki asioit tääl tapahtuu vaik välil vaikee uskoo…

Ei missään nimessä mitään uhkailua vaan lyhyt selitys et pahanteosta tulee rangaistus, kummitytöllä meni vuosi että uskalsi edes katsoa miestä silmiin ja edellinen vainosi pitkään ja ukot piti vaihtaa joten kävimme kummipojan kanssa kertomassa mitä tapahtuu josei jätä rauhaan ja heti loppu. Samallahan eno esitteli mimmonen kummisetä on suvussa ja tulimme hyvin toimeen kun hänenki kiinnostukset samansuuntaisia. Ikinä en uhkaa ketään ja nyt sain hyvän syyn elää kipeänä ja tulen kykyjeni mukaan auttamaan uutta onnea.

Mukavaa kuulla NK, että olet saanut yhden asian lisää sinnitellä täällä maapallolla, onneksi niitä hyviäkin asioita tapahtuu vaikka ei edes suoranaisesti itseen liittyisi vaan voi olla jopa itse onnellinen toisen puolesta, sekin on jo hyvä syy pysyä täällä. Itellä on nuo omat lapset minkä takia jaksan palloilla täällä.
Tosin itsellä ei huumaustaustaa kuin parilla muulla ketä tänne on kirjoittanut ja onnea jatkossakin, ettei niitä retkahduksia tulisi :slight_smile:

Meinasit varmaan mua ja Kiitos, kannustusta tarvitaan ja yksin tästä ei selvitä. n varmaa että lyhennän elämääni kun lopetin sydänlääkkeet ja kolstrooli ja muutenki vähentänyt mutta sopien lääkärin kanssa ja retkahdukset ulee vain alkon kanssa jolloin jätän lääkkeet vähemmälle. Etsin vain kivun poistoa ja nyt pääsen uudetaan osastolle ja sovitellaan kipulaastaria mutta keslomat ja jonot niin odottaa saan. Opiaati ja pami on ainut mikä auttaa ja sille en voi mitään mutta tasainen annos per viikko kuulostaisi mukavalta, nykyiset lääkärit pelkää Valviran tuomiota.

Juu sinuahan tarkoitin NeuroKipu :slight_smile: No hyvä jos pääset taas osastolle ja koet siitä olevan hyötyä, mullakin on se edessä varmaan jossain vaiheessa elämää 1-2vuoden päästä ehkä jopa? varmaankin menee metadoni vieroitushoidolla laitoksessa pois noista opiaateista mitä jo kauan rouskuttanut, bentsoista en sitten tiedä, niitä ei varmaan vähennellä koskaan, itsekin olen lääkäreitä toppuutellut noitten lääkkeiden kanssa ja syönkin oxycontinia vain puolet vähemmän kuin alunperin määrättiin, koska tiedän, että jossain vaiheessa se toleranssi sieltä nousee, niinkuin kävi panacodien, tramalien, buprelaastarin (ei sopinut minulle, alkoi kutisemaan paikat).
Tai sitten koitan taas jos ja toivottavasti KUN tästä kivut heltiää niin jos koittaisin nuo opiaatit vähentää samalla tavalla miten ne nostettiin, eli mennään taas takaperin miedompaan annokseen ja siitä miedompaan opiaattiin ja jne. Kyllä tuli käytyä niin maan miljoona komboa tässä 2 vuoden aikana ennenkuin löydettiin se oikea kombo lääkkeisiin, nyt on mennyt koko vuosi 4 pilleriä / päivä, eli Oxycontin + Rivatril (riva ollut 2vuotta) ja joskus tarvittaessa lisätroppeja esim nurmikon leikkuun jälkeisenä päivänä yms mikä rasittaa selän + avohaavan. Nyt täytyisi taas koittaa 2.8 omasta verestä tehtyä jotain ihmetroppia mikä piikitetään avohaavaan (ollut 22kk auki, leikattu 4 kertaa, piti leikata taas, mutta koitetaan nyt tämäkin keino vielä. on muuten nyt lykännyt 22kk tuon selän kuntoutusta tuo häntäluun avohaava… eli sitten kun haava ummessa, pääsee selän kimppuun ja toivottavasti edes kivut lievittyisi hieman niin pääsisi taas miedompiin lääkkeisiin).

PS: En tarkoittanut sinua niillä retkahduksilla, vaan muita ketä täällä oli kirjoittanut ketä on pysynyt kuivilla. itsekin tulee välillä otettua viinaa oikein olan takaa, että pysyisi edes selänkivut kurissa, silloinkin jätän iltalääkkeet ottamatta jos tiedän vetäväni oikein kunnolla tiukkaa viunaa aamuun asti, tosin avohaavaan ei auta vaikka kuinka monta promillea olisi, mutta selänkipuihin sentäs auttaa. Ja eihän tässä pyhimyksiä olla, on sitä tullut otettua muutamia kertoja melkosenkin määrän noita lääkkeitä kun vituttaa jatkuva särky ja siitä johtuva stressi/unettomuus/hermostuneisuus jne. Mutta eipähän ole enään olleet syynissä pitkään aikaan enään kuinka monta päivää pitäisi kestää. Oxyjäkin määrättiin 3kk:ksi kerralla ja 2mg rivatrileja yleensä kirjoitetaan kerralla 200-300kpl. ja se 100 kpl riittää tasan 50päivää. Joten on varaa välillä ottaa enemmän ja välillä jättää väliin, esim jos ottaa viinaa.

Lääkäri on kirjoittanut valan että tekeee kaikkensa potilaan auttamiseksi mutta meillä pelätään Valviraa ja kirjoitetaan buranaa, Tampere reissu tulee että saan lääkkeet, kipulaastari tai itsemurha on jäljellä ja multa ei paljon kysytä mutta kipu helpottaa kummallakin.

Meinasitko pyytää fentalyyni laastaria? vai läiskiä 2x20mg buprenorfiini lappuja? silloin ei sitten voi käydä saunassa kuin kerran viikossa, ja sekin periaatteessa nopeasti, että saa lyötyä taas uudet laput, ja paikkoja ei ole montaa mihin voi laastarit laittaa ja paikka missä viimeksi laastari on ollut niin täytyy pitää tyhjänä 2-3 viikkoa, se on melkoista pelleilyä niiden laastareiden kanssa. itellä ainakin kutisi aivan sairaasti ne, joten vaihdoin hieman vahvempaan oli näihin oxyihin, enään en ainakaan henk.koht. laastareita liimaile.
PS. itelle ei ole sairaalassa tai yksityisellä ole koskaan kirjoitettu lääkkeitä, mutta oma terveyskeskuksen lääkäri kirjoittanut ja joskus aikanaan a-klinikalta koska siellä oli yksi entinen lääkärini.

Oksettaa syödä parikymmentä pilleriä ja kaveri jolla MS tauti on erityisen tyytyväinen. Tuo kerran viikossa saunassa on jo pahoinvoinnin takia jäänyt siihen viikkoon ja kokeiluahan tämä lääkkeiden vaihto on aina.

Totta sekin, itsekin söin aikonaan noin 20kpl ehkä enemmänkin pillereitä päivässä, kun jossain lääkkeessä saattoi olla jo 6kpl/pvä ja lääkkeitä oli parhaillaan 7 samaan aikaan. Tosin nyt menee vain 2 lääkettä eli 4kpl /pvä pillereitä. jos olisi laastari niin vain se 2kpl. Kuitenkin kun vaihdettiin laastariin ja siitä tablettiin niin tippui erittäin moni muu särkylääke ja buustaavat (esim lyricat yms) pois kuvioista. Tarvi aikoinaan käyttää kahta dosettia vaikka oli syvät ne dosetin paikat aamu päivä ja ilta kohdalla kun oli niin paljon niitä pillereitä. Syöt ilmeisesti tällä hetkellä oxycontteja vai muistanko väärin? ja säryt on suuremmat niin jäljelle jää enään varmaan ne Fentalyynilaastarit, siitä ei sitten tehokkaampaa enään löydykään ei laastareina tai tabuina. yleensä tuo buprenorfiini laastarit käydään läpi siihen asti kun on 2krt kaksikymppistä iholla eikä riitä teho enään niissäkään ja sitten oxycodoneen. Melkoista ruljanssia joudut vetämään, tässä se taas nähdään miten eri paikkakunnilla on käytäntö ja miten kitsastellaan lääkkeiden kirjoittamisessa. itellä on bupre, rivat, oxycontit yms ehdotettu ja kirjoitettu suoraan “arvauskeskuksessa” eikä minkään hoitolaitoksen/yksityisen yms kautta. Myöskään bentsoja ei ole koskaan kitsasteltu kirjoittaa, joskus aikoinaan kun kävin ennen kuin olin buranaa vahvempia syönyt niin kirjoitettiin suoraan tenoxia unettomuuteen, ei edes ehdotettu mitään leptejä, eikä vieläkään ehdotella, itse asiassa masis ja leptit on kokonaan suljettu kohdaltani pois koska mikään niistä ei sovi minulle, ja käyttöä jokaisella ollut 3kk-3vuotta, eli en ole lopettanut mitään lääkkeitä nopeasti sen vuoksi, että alkupahoinvoinnit olisivat olleet liian rajuja jne.

Kaksi tuntia sitten olin ajeluttamassa emännän veljeä ja sen tytärtä niin tuli vastaan oikein ökyristeilija joka hieman ahtaassa teki ohituksen ja minä vastaan ja se hiljensi niin peräaallot tuli isoiksi ja lensin busterilla parimetriä ja alestulo isku niin luja että kuulin rusahduksen selässä ja sit pimeni. Emäntä ajoi hiljaa ja minä makasin lattialla, ja sitten pääsin viidellä teemulla ja pamilla+ parilla kaljalla jatkaan matkaa. Vasen käsi ja jalka heikolla hapella et tästä voi tulla lähtö polille jos kohta ei helppaa. Jotain hajos mutta mitä eli paraneeko levolla, koitetaan sinnitellä.

Alkuperäiselle kirjoittajalle (en viitsi tuolla nimimerkillä kirjoittaa); koita vain jaksaa, tuo menee ohi… <3 Itse jätin katu-amfen, jolla siis valvoin pitkiä aikoja n. 8v sitten. ADHD:seen sain Concertaa, mutta silti mä näin unia pitkän aikaa ja mieli teki ottaa. Lopulta ehkä reilu vuoden päästä pää oli käsitellyt asian. Toisaalta kun ei MF sopinut ja sain dexet (4*5mg eli tod. lääkinnällinen annos ja yli 3v käytin mf:ää); ne unet tulivat takaisin ja kk:den päästä kokeilin yhdet vedot piriä. Paskaa oli!

Ne himot tulevat rankkoina ja on vittumaista herätä siihen oloon, mutta sä selviät kyllä… :slight_smile: Retkahdukset ja viha niitä kohtaan (tai jälkioloja tms; itselläni se oli käytöksen muuttuminen lähes narsistiseksi) auttaa vain paranemaan…

Yritä jaksaa ja voimia <3