Iso patti kädessä, WTF to do?

Mun miehellä on tullut piikittämisestä (subutex) aika iso ja kova patti kyynärtaipeeseen. Mitä ilmeisemmin se johtuu ohi vetämisestä, mutta mitä asialle pitäisi tehdä? Patti ollut siinä noin 2-3päivää. Se on kyllä pienentynyt, mutta olen tietysti huolissani ja mietin pitäisikö mennä lääkärille. Asumme pienessä kaupungissa jossa kaikki tuntee kaikki, :confused: joten lääkäriin meno on näiltä tiimoilta aika viimeinen vaihtoehto. Osaako joku sanoa meneekö se itsestään ohi vai pitäisikö jo mennä lääkäriin? :unamused:
nim. huolissaan oleva avovaimo :open_mouth:

mulla oli tollanen ehkä pari senttiä koholla alkuun turvonnu tosi isolta alueelta mut kun turvotus laski tilalle jäi sellainen kolme neljä senttiä halkaisijaltaan ja sen muutaman sentin koholla oleva kova patti…
lääkäri totesi sen olevan ruusu… vaati ainakin neljäpäivää suonen sisäistä antibiotti kuuria… ja sen jälkeen perään vielä normaali antibiottikuuri… tuli kun olin zolpidemeissä lyönyt lisää zolpidemiä ja ohihan se oli mennyt… suosittelen lämpymästi sinne lekuriin menoa… :unamused:

Mulle on tullut piikittämisestä (fentanyyli) aika iso ja kova patti kyynärtaipeeseen. Mitä ilmeisemmin se johtui ohi vetämisestä :imp: . Patti oli mandariinin kokoinen, mutta se hävisi täysin kahdessa kuukaudessa :smiley: . Do not worry.

Kiitos vastauksistanne. Patti pienenee päiväpäivältä eikä ole kuulemma kipeä. Jos muutosta ei pahempaan tule niin jätämme lekurin väliin (se vaan on niin iso askel näissä asioissa mennä sinne :unamused: ).

Ehdottomasti lääkäriin. Vaitiolovelvollisuus pätee pienilläkin paikkakunnilla, ja vaikka joku asiasta saisikin tietää niin on se silti pienempi paha kuin mahdollinen käden menettäminen.

no jotku otta mielummin sen riskin et menettää käden, kuin menisi lääkäriin jos pian joku saakin tietää…
ohivedot on aina melko vaarallisia… ne saatta tulehtua aika pahasti… suosittelen ainakin hakemaan sen antibiotti kuurin mikä tappaa ne pöpöt sieltä… kun menet lekurille ja kerrot vaan tapahtuman ja käsi on jo jokseenkin kunnossa ei sinne tarvi jäädä, niin se vaan antaa sen resptin ja kävelet ulos… ei siitä kukaan saa mitään tietää… :unamused:

Sulla se näitä empaattisia ja viisaita juttuja näyttää riittävän. Koska sun pattisi hävisi jälkiä jättämättä, niin sehän pätee sitten kaikkien muidenkin mahdollisiin patteihin…? :unamused:

LoveMyLife, kaikki tollaset epätavalliset oireet kannattaa ihan tosissaan ottaa vakavasti, kun on kyseessä iv-käyttäjä. Ihmisten juoruuminen ei saa olla esteenä terveydestään huolehtimiselle. Ja kun niillä lääkäreillähän tosiaan on se vaitiolovelvollisuuskin. Kehottaisin ainakin soittamaan terveyskeskukseen ja kyselee neuvoa, senhän voi tehdä ihan anonyymisti. Mutta jos se patti kerran tuntuu jo olevan paranemaan päin, niin taisitte päästä pelkällä säikähdyksellä. Toivottavasti niin!

Joo onneksi patti on melkein jo poissa. Olet iihan oikeassa että terveys on trkempää kuin se että ihmiset tietää/juoruu tai mitä tahansa. Kyllä aika pirusti säikähdin kun jätkä näytti sitä pattia. Onneksi se on lähtenyt jo itsestään. Wiuh! :open_mouth:

Aina kannattaa olla Trombosolia (apteekista saa, vaikka melko kallis rasva on; tehokas). Lisäksi samantien kun vetää ohi, ottaa kuurina 3krt/pv ibuprofeiinia… Mä vielä vedin siteen päälle + rasvat… Mikäli alkaa näkyä sinisiä viivoja niin samantien sairaalaan, alkavan verenmyrkytyksen merkki. Itseasiassa sen mitä tekevät tulehtuneille pateille taipeissa, on että puhkaisevat helvetin suurella neulalla (sellaiset 2mm halkaisija) ilman puudutusta. Mätä valuu pois ja jos/kun kertyy uudestaan, se reikä paineen alla päästää mädät ulos… YÖK! Olen vierestä katsonut…

Multa otti aikoinaan sairaalassa vanha tärisevä hoitaja verikokeen ja pisti läpi suonen. Luumun kokoinen patti ja viikon hoito kun toisessa kädessä oli tippa verenohennuslääkettä niin ohimosta sitten ottivat, joka 4:jäs tunti 3 vko. Ei tullut enään se tärisevä mummo ottamaan koetta. Diabeetikko kun olen niin se tulehtu heti ja hyvin vakavan oloisena sitä seurattiin eli ei ole leikin paikka vaan heti lääkäriin, juttele lääkärille ettei se merkitse potilastietoin koin hoidon eikä syytä. Se on niin lähellä niveltä että käsi voi lähteä, voihan se parantua mutta älä ota riskiä.

Jos se on vain patti, joka ei ole oudon värinen ja on pienenemässä, eikä ole kipeä, ei punoita tai kuumota tai arista tai nosta kuumetta niin voi seurailla, kylmällä hautoa, hirudoidia voi kokeilla myös, pitäisi ajanmyötä hävitä. Jos tulee em. oireita niin sitten tarvitsee lääkärille hakeutua.

Malibun mainitsemat siniset tai punaiset viirut jotka lähtevät jostakin haavasta tai vastaavasta vartaloa kohti ovat imusuonitulehduksen merkkejä, eivät verenmyrkytyksen vaikka sellainen legenda elääkin vahvasti. Imusuonitulehduskin voi kuitenkin olla joskus rajukin ja tarvitsee useimmiten lääkäriä.

Syyttömänä putkaan ilman iltalääkkeitä, aika 23.00 ja 01.30 iski flimmeri päälle ku lääkkeitä ei saanut. Teholla äkkiä kanyyli käteen ja pieleen meni, patti ja koko käsi turposi. Kanyyli ei vetänyt ja sitä korjailtiin, verikokeet otettiin samasta kädestä joka oli virhe eikä koko yönä mitattu verensokeria vaikka sanoin etten uskaltanu syödä kun ei annettu insuliiniä. Poliisin mukaan ku on promille niin lääkkeitä ei tarvi, nyt on epikriisi jossa sanottiin henkeni vaarantuneen. Ihan turhaan eli syytön joka haettiin kotoa monella autolla vain aseiden omistuksen takia, patti on laskemaan päin.

^ No aika hurjaa! Toivottavasti saat tuosta jotku asianmukaiset korvaukset.

Asianajanani varatuomari hoitaa asiaa, aseideni määrä kuulemma oikeutti mutta terveydentilani vaarannettiin pahoin. mitään laitonta ei löytynyt kotietsinnässä. Meni sinivuokkojen piski äkkiä autoon ku tuli koirien kuningas ovelle, onko se vihanen johon sanoin jos mä käsken. Iina, ku kaikki menee väärin käy näin.

Edit1: Väärä ilmiantaja ei uskalla kävellä ulkona ja tietenki mä pääsen voitolle, en rahallisesti mut tuskin aiheutettu sydänkohtauksen aiheuttaminen ny ainakaan ylennyksiä tuo. Keskussairaalan tiedoissa jotka olisivat saaneet on flimmeri/aivoinfarktin vaara todettu 6V sitten. Nättiä luettavaa oikeudessa, vaimo shokissa eikä osannut sanoa lääkkeistäni eikä tiennyt olenko jo ottanut. Tunnin kuvasivat pyssyjäni, pitää hakea kopiot.

oon kuullu et poliisit harvoin saa rangaistusta mut jos urallaan haluaa edetä nii paperit ois syytä ollla puhtaat :smiley:

Ei ole käsi vieläkään kunnossa vaikka mitään ei näy päällepäin, tärisevä moottorisaha ilmeisesti ärsytti ja keski/nimetön sormi kramppaa ihan kämmeneen kiinni ja ovat vaaleita/sinisiä. Kramppeja mulla on ollut vuosia mutta ei noissa sormissa koskaan ennen, mähän itse puhkasin sen patin joten ei auta itkeä sairaalassa väärästä hoidosta. Ei ne terveellisiä ole ja hermon vaurioituminen lienee vielä pientä, tulehdus päälle niin sitten eimene hyvin.