Irtiotto

Neljäs aamu.
Koko eilisen päivän luin näitä kertomuksia. Löysin itseni niin monesta. Koska olen tehnyt useita näitä - tähän saakka epäonnistuneita - irtiottoja, huomasin olevani melko “kokenut” raittiustyöntekijä ja annoin ehkä liiankin teräviä vastauksia joillekin. Anteeksi jos ne ärsyttivät. Joidenkin puolesta tuli hätä…

Miksi nyt taas raitistumisajatuksia? (poistettu…) Rahat, terveys, työpaikka ja elämä ovat menneet jo aikoja sitten. Nyt on kaikki menetetty.

Toki olin miettinyt tätä alkoholiorjuuttani tuhannet kerrat, huomannut kuinka tahti kiihtyy koko ajan. Kerrat ja määrät kasvavat, rapulat pahenevat, elämänhalu vähenee. Piti päättää ryyppäänkö itseni hautaan vai yritänkö vielä uudelleen.

Päätin yrittää vielä uudelleen.

Hyvä päätös. Toivotaan että tällä kertaa tärppää.

Tähän asti on mennyt hyvin. Ihmettelin tyyneyttäni ja olon helppoutta. Sain siivottua ja ruoka on uunissa. MUTTA. Nyt alkaa levottomuus, kädetkin hieman vapisevat. Ja mikä on syy: SAUNAILTA. Saunan jälkeen asiaan kuuluu saunaoluet joita ei ole nyt kaapissa. Kauppa on kilometrin päässä mutta ei matka ennenkään ole ollut ongelma kun himo iskee.
Olisi kai aika ottaa antabus jonka aamulla unohdin. Eilen se vain teki vähän ylimääräisiä sydämentykytyksiä ja siinäpä oiva tekosyy olla ottamatta lääke.
Jospa tämä kirjoittelu ja kertomustenne lukeminen auttaisi minut tämän illan yli.

Ota se Antabus, ja ehkäpä se kauppakin menee tänään aikaisemmin kiinni kuin normi-lauantaina.
Katsellaan kuunnellaan raketteja vihdoin selvinpäin, niin on kiva herätä aamulla uuteen vuoteen 2012. :slight_smile:

Osasyy levottomuuteen taisi olla syömättömyys, tein pienen välipalan ja helpottaa. Tämäkin siis pitää muistaa; nyt ei tule energiaa alkoholista. En ole muistanut syödä mitään sitten aamupalaleipien.

Aika nopeasti se himo meni ohi, tällä kertaa. Kuinkahan useasti olenkaan ottanut kaljan nälkääni? Eräällä laihdutuskurssilla sanottiin että jos sinua väsyttää mene nukkumaan äläkä syömään. Sitä ohjetta kannattanee soveltaa tähän juomapuoleenkin. Pitää miettiä MISTÄ on puute ja toimia sen mukaan. Viina ei ole vastaus kaikkeen, ei oikeastaan mihinkään. (filosofiointia)
Nyt on saunottu ja sitrus-limppari maistuu mainiolta oluttuopista. :smiley: Ulkoa kuuluu kamala räiske ja pauke kuin parhaimmassakin sotaelokuvassa. Sen verran on puustoa välissä etten näe ilotulitusta. Välillä tuntuu että nurkat lentävät taivaan tuuliin.
Hyvää ja raitista uuta vuotta teille kaikille. Älkää jättäkö minua yksin, tekstieni itseironiasta huolimatta minua pelottaa tämä henkinen taistelu :frowning:

Täällä roikutaan…tsemppiä ja voimia sinulle. Hyvin olet alkuun päässyt, ja niinhän sanotaan että’ ensimmäinen päivä se on hirressäkin pahin. Aika on hyvä lääke.

Totta on, usein kaljan himo menee ohi kun syö vatsansa täyteen.
Minä ryypätessäni ymmärsin asian oikein hyvin, ja töistä tullessani en alkanutkaan hetimmiten syömään, juuri siksi että pelkäsin ettei kalja niin sitten maitakaan . Että osaa ihminen olla ovela itsensä kanssa :smiley: :smiley: :smiley:

Aina pitää ja kannattaa yrittää uudelleen. Alkoholi on ihan väärä rakennusaine, jos aikoo elää iha ite. Sinnittele vaa iha omana ittenäs, tajua, että oot hyvä tyyppi, vaikka kuka sanos mitä.

Tuohon on olemassa näppärä muistisääntö - HALT! Se tarkoittaa samaa kuin stop (pysähdy) ja ne isot kirjaimet tarkoittavat tätä:
H - hungry (nälkäinen)
A - angry (vihainen)
L - lonely (yksinäinen)
T - tired (väsynyt)

Kaikki nuo ovat niitä tiloja, joita itse kukin on pyrkinyt korjaamaan alkoholilla, vaikka tarve on ollut aivan muuhun :slight_smile:

Voimia ja kestävyyttä!

Moi!

Mulla on kolmas päivä meneillään ja suosittelen kaljan himoon alkoholitonta olutta tai siideriä. Kopparbergillä on tosi hyviä siidereitä holittomina ja jos pelkää kaloreita, niin löytyy myös light- versioita. Itsekin olen tänään menossa saunaan ja saunajuomavaihtoehtona on just noi alkoholittomat ja lisäksi kivennäisvettä. Muista ottaa se antabus! Itsekin syön sitä nyt ihan varmuuden vuoksi, sillä tiedän, että yksikin alkoholiannos saattaa aiheuttaa kamalan olon, ja sitä en halua! Olen ottanut itselleni sellaisen mantran, että jokainen selvä päivä on hyvä päivä, toivon sitä samaa sulle!

Hyvää raitista uudenvuodenpäivää.
5.päivä alkoi alakuloisuuden merkeissä. Hehkutin ehkä liikaa eilen mielessäni selvänä heräämistä, eikä se sitten niin maailmaa kaatava tunne ollutkaan. Kuuluu varmaan vieroitusoireisiin, toisaalta on jo toinen perättäinen yö kun olen nukkunut tosi huonosti. Uni ei vaan tahto tulla, menee aamuyöhön asti haajuillessa.
Nyt otin mukisematta antabuksen sillä kokemus kertoo että juuri tälläiset alakulopäivät vievät herkästi bubiin tunnelmaa hakemaan.
Illalla soitti ystävättäreni (pitkästä aikaa) ja sanoi haluavansa joku päivä lähteä kanssani baariin vetämään p-seet olalle. Hetkin empimisen jälkeen sanoin että voin lähteä, mutta olen päättänyt lopettaa alkon käytön. Hänen reaktionsa oli yllättävä, hän ilahtui suunnattomasti. Sanoi olevansa iloinen päätöksestäni nähdä vielä kauniit auringonnousut, ja kaiken kauniin elämässä. Että tuntui hyvältä! Nyt minulla on ainakin yksi live-ystävä jolle voin soittaa kun paha päivä tulee. Ja käydä yhdessä kahvilla tai limpparilla.
Ulkona on aurinkoinen päivä, pitää mennä kävelylle katsomaan sitä kaunista maailmaa vaikkei ystävätär nyt mukana olekaan. :laughing:

Hyvää manantai-päivää kaikille.
Kiitos viesteistä Tapiontytär, Cricket, Vahva ja Mies metsänreunasta. Cricketin HALT-ohjeen kirjoitin ylös, pitää vielä puhtaaksikirjoitaa se ja laittaa jääkaapin oveen. Ajatuksen arvoinen ohje.
Mies metsänreunasta -nimimerkki herättää mukavia mielikuvia. Katsotko metsänreunasta peltoa vai kaupunkia? Onko sinulla mopo? Joskus se on kuvassasi mukana, joskus vain seisot kädet pussihousujen taskussa ja mietiskelet.

Kuudes raitis päivä alkoi päänsäryllä ja väsymyksellä. Uni ei vieläkään ota tullakseen. Eilen -tai oikeastaan tänään aamuyöllä - kaivoin kätköistäni rentoutuskasetin ja laitoin sen vuoteen viereen soimaan hiljaisella äänellä. Se auttoi hieman. Minulta on kateissa yksi oikein hyvä rentoutuskasetti. Sotkeutunut väärään koteloon, joten pitäisi kai soittaa kaikki läpi jotta löytäisi sen.

Unettomuuteen ja päänsärkyyn vaikuttaa varmaan sekin että ole jumiutunut lukemaan näitä tarinoita täältä plinkistä. Pitäisi viimeinkin nostaa takapuoli penkistä ja tehdä jotain muutakin. Eilinen kävelylenkkikin jäi kun tuli pimeä eikä sitten tullut lähdettyä. Tänään aion mennä uimaan mutta pitää ensin ensin odottaa postin kotiinkuljetusta. Lupasivat tulla 12-14 välillä. Tulisivat nyt pian niin saisi lähdettyä.

Kiitos vielä Särölle niistä kijotusvihreistä (ketjussa Säröilyä). En muista milloin olisin nauranut niin paljon. En muista milloin yleensä olen nauranut.

Hyvä minä :sunglasses: (Kukas sen kissanhännän nostaa jos ei kissa itse.)
Posti kuuli pyyntöni ja toi pakettini ajoissa, sain lähdettyä uimaan. Uiminenkin meni paremmin kuin uskalsin odottaa; vesi ei ollutkaan niin kylmää kuin muistelin enkä ollut niin huonossa kunnossa kuin luulin. 40 min. jaksoin. Entisellä kunnolla se merkitsi kilometriä ,mutta voi olla että nyt tahti oli rauhallisempi. Vähät siitä, voitin itseni ja sain uutta intoa. Sinne jäi päänsärky ja apeat ajatukset.
Kotimatkalla vähän harmistuin kun kaupassa kassajonossa huomasin että lompakko oli jäänyt kotiin. Ei muuta kuin ostokset takaisin hyllyyn. Onneksi oli kuitenkin uimahallilippu mukana, muutoin olisi tullut sanottua ruma sana.
Sama pää kesät talvet, elä sitten sen kanssa…

Seitsemäs raitis päivä alussa. SEITSEMÄS! Sehän on VIIKKO!
Päänsärky näyttää kuuluvan heräämiseen, mutta nyt nukuin kohtuullisen hyvin. Laitoin nukkumaan käydessä heti alkuun rentoutuskasetin soimaan ja se auttoi katkaisemaan päivän lentelevät ajatukset. Tosin heräsin kahden tunnin välein mutta se ei haitannut koska pääsin heti uudelleen uneen. Olenko voittamassa tätä vieroitusoiretta? Nyt pitää vain jatkaa liikuntaa.
Kyllä täällä on melkoisia selviytymistarinoita, olen lukenut eri osioita. Mahtavan vahvoja ihmisiä erilaisissa tilanteissa. Kaikki tarinat vahvistavat haluani pärjätä omassa taistelussani. Kiitos teille kaikille.

No niin, nyt alkaa tällainen uudenlainen tilanne; pyrin mahdollisuuksieni mukaan ”suomentamaan” yhden yle:n textitv:n pääsivun otsikon päivässä. Sillä, on selvää että nyt mulla on vastassa liittouma, jossa ovat nyt vastassani sekä ratasjärvi että Sari kumppaneineen… Lieneekö sitten yksin Sarin käsialaa nuo otsikot, vai yhteistyötä, tiedä sitä… Ja lisäksi vastaan Peten ajattomista viisauksista johdetuilla ja sovelletuilla pommeilla takaisin !! Plus saattaa tulla myös jotain extra chiliä ja hyvinkin henkilökohtaista palautetta ja kuittia eräille. Tosin selvistä päin ollessa jää varmaan aika minimiin ne. Mutta, nyt siis tämänpäiväisen otsikon kimppuun:

Iran uhkailee USA:n lentotukialusta

Iran uhkaa vastatoimilla, jos Persianlahdelta poistunut yhdysvaltalainen lentotukialus yrittää palata lahdelle. Yhdysvaltain 5. laivastoon kuuluva lentotukialus John C. Stennis poistui Persianlahdelta joulukuun 27. päivä. 5. laivaston tukikohta on Bahrainissa. Iranin uhkaus lisää konfliktin vaaraa Persianlahdella. Eilen Iran testasi useita ohjustyyppejä, joita voidaan käyttää mm. merisodankäynnissä. Iran on uhannut katkaista laivaliikenteen Persianlahden suulla, Hormuzinsalmessa, mikäli EU aloittaa Iraniin kohdistuvan öljykaupan saarron.

Eli… Itse asiassa joudun hakemaan tähän linkitystä eilisistä uutisesta, jossa puhuttiin kemikaalien käytöstä, ja miten niitä on ennenkin käytetty. Mutta,

Iran = K-Kartelli + S-Mafia, aka ratasjärvi + Sari-Mafia.

Yhdysvaltain 5. laivasto = Peten, Tuomiojan, Aarnen ja muiden viisaiden yhtymä. Johon myös lasken itseni, vähäks muuten pyrkyrimäistä

John C. Stennis = Tämän kirjoittaja

Testatut ohjustyypit = Viittaus eiliseen kemikaali-uutiseen, jonka selitän tarkemmin myöhemmin tässä tekstissä, sekä puhelimeni häviäminen uudenvuodenyönä ja siihen liittyneet uhkaukset isosta puhelinlaskusta

Laivaliikenteen katkaisu Persianlahden suulla = Öh, erittäin tulkinnanvaraista tuo… Siinä sekä uhkaillaan eräillä kohdalleni sattuville ikävyyksillä, että myös lupaillaan sosiaalisen tilanteeni parantumista jollakin aikataululla

Iraniin kohdistuva öljykaupan saarto = Vittu mua kiinnosta olla tekemisissä tuollaisen porukan kanssa ennen kuin vallankäyttö ja yhteiskuntarakenne on todella toisenlaista

Mutta tarina menee kutakuinkin näin: tein viime yönä pilaa kahdella sähköpostiosoitteeni välisellä kirjeenvaihdolla siitä kuinka Iran yrittää saada mua taipumaan ”tilanteseen”. Lähetin Sari the Sihteerille (siis omasta sähköpostistani toiseen omaan sähköpostiini) infoa mitä aion tehdä päivällä. Kerroin että ensin uimahalliin ja sieltä Kannunkulmaan. Kysyin Sarilta jos se voisi lähettää sinne jonkun naisen mulle, nyt olisi iskun paikka. Ja sitten toteutuisi se meidän työkaveruus… Eli, tuollaista ei saisi tehdä. Mutta mikä tässä on oleellista, niin on testatut ohjustyypit. Kävin useita kertoja Kannunkulmassa ollessa vessassa, ja jätin lasit ja pullot pöytään. Ainakin kerran tullessa vessasta, näin että pöydästä oli haettu toinen lasi pois, ja tässä tulee tuo kemikaali-yhteys, jota vahvasti epäilen. Sillä, tänään aamulla herätessäni toisen silmän alla on puolikas pingispallo tulehdusta. Laitettiinko eilen pöytään jääneeseen vichypulloon jotain kemikaalia, joka aiheutti tulehduksen ?? Kun eilisessä uutisessa puhuttiin ennenkin käytetyistä kemikaaleista, niin pari talvea sitten sekä mulle että lenkkisaunassa käyneellä Liperin kaverilla oli samoihin aikoihin hyvin voimakas ja ärhäkkä vatsatauti. Molemmista päistä tuli kuin fairya usean päivän ajan, ja kyselin Liperin kaverilta sen oireita, niin oli identtiset oireet sillä. Meillähän lenkkisaunassa käy Ratasjärveltä, Holopaisen Jari ja myös musta mies Saidu… Ja mikä mielenkiintoista, kun oli vatsatauti päällä, niin soitin mutsille että tuutko tuomaan tänne jotain juotavaa ja safkaa kun ei ole mitään, eikä pysty itse pääsemään kauppaan. Mutsi tuli, ja kattelin kun se lepäili sohvalla jonkin aikaa että olipa se mietteisään miten sain päähäni soittaa sille. Sillä lienee ollut tieto kemikaalin käytöstä ?? Ja mikä myös merkillepantavaa, Liperin kaveri alkoi Callistua yhdessä voimakkaasti Ratasjärven suuntaan, tuon vatsatauti-episodin aikana ei siis vielä ollut. Sittenmin Liperin kaveri on poistunut lenkkisauna-kuvioista, ja kun heitin kerran Saidulle että kaikkihan täältä peloteltu pois, niin sen kasvojeneleet olivat paljon puhuvia, sanotaanko näin.

Mikä sitten olisi se kuningasidea tuossa epäilemässäni kemikaalien käytössä ? No, asiaahan tulisi kysyä Iranilta, mutta voin toki heittää omia arvioitani, ja sitten pommittaa Peten resepteillä niitä. Kyseessä on toisaalta sellainen valtapeli, puolustetaan tuollaisella toiminnalla omia valta-asemiaan. Toisaalta menee sellaisen totutellun ilkeyden, ettenkö sanoisi sadismin puolelle. Tuolleen toimimallahan saa jotkut ihmiset sellaiseen ns. skitsofreeniseen tilaan. Eli, sitten ne sanoo sulle että sä olet vainoharhainen, sulle on tullut tällainen mielisairaus nimeltä skitsofrenia, ja nyt me laitetaan sulle kemiallinen lobotomia (skitsofrenialääkitys) päälle, tai sitten suljetaan sut suljetulle tai mielisairaalaan. Ja sitten ratasjärvi runkkaa iltaisin näiden fantasioiden parissa, puhumattakaan Sarista itsestään…. Sari-Mafiahan tuollaista on tehnyt järjestelmällisesti ihmisille. Se olisi se kahden poikaystävän – systeemi noin käytännössä, eli toinen tuollainen uhri ja toinen oikea rakkaus…

Mutta sitten niihin Peteltä saatuihin vastarespeteihin ja vähän omaakin juttua sekaan…

· Jokaisella on oma ajatusmaailmansa. Ja todellisuudentajunsa
· Vai onko tää sellaista skitsofreenista (vainoharhaista) ajattelua ?
· Iran yrittää oikeuttaa omaa mennyttä toimintaansa toimien noin. Siis toimintaa ennen ”umpisuolen puhkeamista", eli psykoteorioiden joutumista romukoppaan. Vaikka parempi olisi näin:
· Sitten kun on tehnyt virheitä, niin ainakin tietää mitä ei kannata tehdä !!
· Ei kenenkään tarvitse oikeuttaa omaa olemassaoloaan millään tavalla

.

Juttu jatkuu vielä hieman…

• Sehän on elämässä vaan mihin sitä itsensä totuttaa. Velkakriisi, eli kova lapsuus on gone case. Hävinnyt kuin tuhka tuuleen lääkärin ja valelääkärin toimesta. Se oli se umpisuolen puhkaisu. Nyt kyse on vain vallankäytöstä, ja sen surullisen kuuluisan voin syömisestä
  • On olemassa manipulaattoreita, on olemassa ihmisiä jotka yrittävät vaikuttaa toisin ihmisiin. Mutta ei sitä ihminen pysty vaikuttamaan kuin vain itseensä
  • Ei nuorisokoti-tapaukset välttämättä ole pahoja aikuisena, yksi sellainen on parhaita kavereitani, ei sen kanssa mitään vaikeuksia ole
  • Mä en tee itse sitä virhettä !

…Ja vielä jatkuu juttu:

Mikä olisi tarinan opetus ? No, kun sanoin että selvistä päin henkilökohtaisen vihaisen palautteen antaminen jäänee minimiin. Mutta siis päihtyneenä sitä tulee annettua hyvinkin raivoisasti. Takautuvasti, koska alitajuisesti kokee että kyllä kemikaaleja ynnä muita paskakeinoja on käytetty, ja sitten se purkautuu päihtyneenä . Muutama esimerkki:

• Kun Aarne joutui suljetulle, niin sille kävi justiinsa noin. Se alkoi pilvessä vetämään jotain turpaan, koska alitajunta sanoi mitä sille oli tehty. Ja sitten ratasjärven poliisit veivät sen suljetulle ja ratasjärven hoitajat lääkitsivät, ja sehän oli sitten rakentava kokemus. Ja Antti Multanenhan oikein kehuskeli asialla mulle, miten siihen “isoon Kallion taloon vaihdettiin sarjoitus”.
  • Ali-Jaakkola myös kertoi miten pilvenpoltto piti lopettaa, kun alkoi “flippailemaan”. Sama juttu silläkin, sekin oli ratasjärven target (kysykää niiltä miksi)
  • Mulla on hyvin vahvoja epäilyksiä noiden kemikaalien käytöstä muutenkin. Ikävä kyllä liittyen myös papan ja mummon lapsenlapseen, vähän sellaiset jutut ja eleet kerran oli. Faija ilkikurisella tavalla kertoi Juliuksen sairastuneen kerran, ja naureskeli että onkohan se psyykkistä. Liittyy manipulaation mun ja Sarin tapaukseen liittyen, koska Julia + Julius = Sari ja Janne

Riköhän tässä kohta alkaisi olla jo perusteita johonkin liikehdintään / kumoukseen ?

…Ja sitten BBC:n urheilutoimittajat ja weather forumin tyypit rummuttavat ettei niillä ole mua kohtaan sympiataa koska teen itse samaa kun mistä syytän Saria… Öh, niin eli kun annan kännissä raivoisaa palautetta manipulaatioristitulen alaisena ollessani, ja ne teeskentelevät tietämätöntä ja loukkaantunutta. Eli, olen myös paha… Mutta kun siis se toiminta vaan on ollut tuollaista, kemikaaleja käytetään yms, sitten se vaan purkaantuu päihtyneenä alitajunnasta.

Siinä teillä “maaninen psykoosi”, mistä Aarnekin oli teljettynä.

Kyse on vallankäytöstä, ja todella ikävillä salakeinoilla. Ei ne tyypit ole mitenkään aivan erityisen skarppeja tai viisaita, lahjakkaita kyllä. Mutta tarvitaan paljon lisää Tuomiojia ja Petejä oikeasti laittamaan noi tyypit kuriin. Itsekin voin osallistua talkoisiin…

Jonkun aikaa sapelit heiluvat, heiluvat ja heiluvat Iranin taholta, näin tämä juttu ilmeisesti etenee. Vain rauhoittuaakseen ja seesteisen ajan tullakseen jossain vaiheessa vuotta, mikäli me muuta pelaamme kortit oikein… Olihan se umpisuolen puhkaisu niin kaaaaarmeaaaaaa Multasen sanoin. Siinä tosiaan on kaiketi tullut vähän sellainen ilmiö että nyt sitten pitää yrittää vielä oikeuttaa omaa menneisyyden toimintaansa, ja vähän koko omaa olemassaoloaan. Ja satiirihan on niin vaikea laji, Multanen sen kuitenkin hallitsee ja spammaa Sub:in yöchatin yö toisensa jälkeen täyteen miten multa (tämän kirjoittajalta) tulee pettämään kroppa, aivan ikävää tapahtunut.

Uusi termi, Kemikaali-Kalle