Ilmapiirin parantaminen Lopettajissa

Ehdotuksia?

Minä ehdottaisin, että:

• Keskusteluihin ei osallistuta vihjailemalla provosoivasti Plinkin kuivahuikkaajista tai juovista juopoista
  • Menneiden keskustelujen esiintuominen lopetetaan
  • Omat v-tutukset puretaan omassa ketjussa, plinkkiin kuulumattomat asiat vaikkapa omassa blogissa

Hyvä ajatus. Tikulla silmään niitä jotka vanhoja muistaa :slight_smile: Mitään ei tule pitää suuremmassa arvossa kuin tätä päivää.

-Nothing is to be rated higher than the value of the day.
Johann Wolfgang von Goethe

Mitä ihmettä? Täällähän on säännöt, eihän se muuta tarvitse kuin noudattaa niitä.
Eikös?

Kauhiasti mua ihmetyttää, miten yksi alkoholisminsa kieltävä lähihoitaja saa ison osan kirjoittajista “pauloihinsa”…
Miksi ette vain anna asian olla? Jumalauta, samaa paskaa monta vuotta! Mikä siinä on niin vaikeata vain antaa olla??

Koetetaan vain auttaa, se kun on osaksi plinkin tarkoitus. Jonkun pitää uskaltaa sanoa niinkuin asiat on ja jos tänne kerran haluaa ottaa osaa, niin pitää oppia sietämään se totuuskin. Kauanhan tuo näyttää totuutta kiertelevän ja sättien sen vuoksi kaikkia muita ottaen banneja, sulkien topikkeja, riidellen, ivaillen, pilkaten suuttuen milloin mistäkin, milloin kenellekin, mutta aina vaan jaksaa kierrellä, kaarrella ja valehdella sekä ottaa nabanderia. :frowning:

Niin ja mikä on Totuus? Se minkä AA opettaa? AA korotetaan liian korkeaan asemaan,sinne minne se ei kuulu! Totuuksia ei sanota AA-oppien valossa… :mrgreen: :mrgreen:

AAn kirjoituksia on tänne lainattu aika vähän ja senkin on tehnyt aika usein joku AAn ulkopuolinen kyseenalaisin tarkoitusperin, ettei se varmaan ole mikään ongelma ainakaan AAlaisille ja tuskin plinkillekään.

Olen täsmälleen samaa mieltä! Minut voi vaikka ignoroida, sillä minulla ei ole erityisesti asiaa teille.

Tosin minä en kirjoita paskaa, vaan kirjotan rehellisesti asioista. No, silti voi norata. :slight_smile:
Vanhojen ketjujen kaivelua harrastaa eräätkin herrasmiehetkin uutterasti, ja onhan se hieman tympeetä.

“Mutku se ja sekin…ja toi aloitti…” :smiley:

Eihän tästä tule mitään. :laughing: Ehdottaisin myös, että syyllisten etsiminen lopetetaan. Ja itselleni ehdottaisin plinkkitaukoa, koska nämä keskustelut menevät jatkuvasti sivuraiteille.

Lasolarskalle sen verran, että ignorointi on joskus ainoa ratkaisu, jos haluaa pysyä erossa sanasodasta, johon keskustelu joidenkin kirjoittajien kanssa aina johtaa. Sinua olen ignoroinut, koska osa teksteistäsi vaikuttaa provoilulta. Nuo valistuskeinosi toisessa ketjussa olivat kyllä hyviä :smiley:

Mukavaa elokuuta!

Kyllä, ikävältä vaikuttaa. Kumma jos ketjun aloittaja vaikka pyytää etteivät jotkut kommentoi hänen juttujaan niin heti sinne ollaan kirjoittamassa, vaikkakin havaitsemassani tapauksessa kyllä myönteisessä hengessä.
Tai aina pitää olla lisäämäässä se oma, ikävä ja syyttelevä kommentti. Edelleen ihmettelemn mitä hyötyä on noista alatyylisistä nimittelyistä ja uhoamisista, että minä kyllä näytä…

Ingnorointi on todella hyvä keino ja Lasol-Arskankin pitää ymmärtää etteivät hänen juttunsa kaikkia kiinnosta, provojahan ne ovatkin. Edelleen samaa mieltä, että valistusjuttu oli hyvä. Toinen joka kohta täytynee ingnoroida on tämä P-Perttu, joka kyllä lievästi sanottuna on todellinen persoonallisisuus.

edit. Lisätty:

Ei, stana. Nyt se VaeltavaRahvaskin meni sinne kirjoittelemaan muka positiivisia viisauksiaan. Mikä ihme näitä ihmisiä oikein vaivaa?

Suostun Ehdotukseen !

Luen sivusta ja jos ärsyynnyn en lähde enää leikkiin mukaan :smiley:
Jossain vaiheessa kuvittelin tölväisyn aukaisevan silmiä mut ei mene mun viesti perille .
Minut herätti toteamus ! Katoppa olet selvinyt myrkytystilastasi :neutral_face: Luulin vittuiluksi Olikin yks raittiuden
kulmakivi SE !

Terveisin Kanthoona :sunglasses: jolta myrsky ja mylväys rikkoi reitittimen .

Myönteisiä asioita voi olla myös tulleensa loukatuksi, ivatuksi, satutetuksi, salaliittouhriksijoutuminen…, koska sitenhän voi saada hyvää matskua itsetutkiskeluun.

Onko täysin mahdotonta jättää edes yhtä ketjua rauhaan jos kirjoittaja niin pyytää ?

Helppohan se on kirjoittaa ja naamioida juttunsa tyyliin, että tässä vain hyvässä hengessä koitan auttaa tms.
Kun kirjoittaja kerran toivoo, että tietyt nimierkit jättävät hännen ketjunsa rauhaan, niin jättäkööt myös.

Jos minä olisin moderaattori, niin pistäisin heti kolmen kuukauden bännin päälle.

Siellä ei ollut nimetty ketään suoranaisesti ja tämä nimierkki todellakin tarkoitti sitä hyvässä hengessä olevaksi. Vastaaja saa päättää missä hengessä ottaa vastaan, kuten niin aina ennenkin.

Sääntöjen puitteissa olen pyrkinyt kirjoittamaan, mutta en ole täydellinen ja minä hyväksyn sen. Annan modelle täyden tunnustuksen, kun poistaa niitä viestejä jotka ei sovi tänne, sulkee topikkeja jotka on riitelyä, antaa banneja niille jotka ovat harhautuneet plinkin tarkoituksesta. Näinhän tämä plinkki on toiminut ja taitaa toimia vast’edeskin, kun uusia kirjoittajia/avunhakijoita tulee ja jos vanhat eivät kykene lopettamaan juomista sekä raittiita ihmisiä ei suvaita.

Joo. Sen verran vielä, että on tosiaankin ihan älytöntä valistaa toista jatkuvasti. Jos joku ärsyttää, henkilöä ei kannata huomioida. Sama kuin kepillä sohisi ampiasipessää. Vaikeaahan se on, jos henkilö tahallaan provoilee ja käyttäytyy oudosti, I know… . Toisinsanoen on myös älytöntä, että koko plinkki toimii yliherkän ja usein agressiivisesti asialliseenkin palautteeseen reagoivan ihmisen ehdoilla. Siksi täällä ei tee enää mieli kirjoitella.

Tässähän olisi hyvä keino sivuston ylläpitäjälle poistaa riitelyä. Aloittaja voisi valita ne keskustelijat, jotka eivät topikkiin voi kirjoittaa. Tämä tietenkin pitäisi toteuttaa tekniikan avulla, eli “ignorattu” kirjoittaja ei topikkiin pääse. Toisaalta voimmehan me sopiakin, että aloittaja voi aina ketjun alussa sanoa, ketkä eivät ole toivottuja kirjoittajia. Tästäkin vain helposti syntyy yksi kiusaamisen muoto. :smiley:

Eilen olin jakamassa bannia yhdelle taholle. Nyt kuin luin mitä loppuillasta on kirjoiteltu, niin kyllä sitä voisi jakaa toisellekin taholle. Ihmettelen todella mitä ihmisen päässä liikkuu kun hän koko ajan kokee olevansa kiusattu ja sitten vielä avaa ketjun jossa v:ttuilee toiselle nimimerkille, suhtautuu agressiivisesti ja alatyylisesti ja kaivaa oikein verta nenästään. Ensin kehuu kuinka oma elämä on kivalla mallilla ja sitten karmeaa agroa palstalla. Minun havaintojeni mukaan ihmist joiden asiat ovat hyvällä tolalla ovat yleensä rauhallisia, suvaitsevasia eivätkä pienistä provosoidu.

Kyllä on taas kummaksi mennyt tämä meno palstalla.

Toivottavasti modet ovat aktiivisia niin, että todella apua ja tukea haluavat. saavat sen, mitä tällainen palstakuitenkin voi parhaimmillaan voi antaa .

Pirun ongelmallistahan tämä on, koska tänne eivät terveet kirjoittele. Ei kukaan terve keskellä yötä kirjoittele kännissä viestejä raittiiden keskustelupalstalle. Olen itsekin juovana aikana kirjoittanut humalassa viestejä keskustelupalstoille ja se oli minulle todella vakava ongelma. Sairaana ihmisenä pitää sitten tulla selittelemään joko krapulassa tai parin päivän kuluttua tekosiaan tai olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Karmeaa :frowning:

Ei tähänkään ongelmaan muuta ratkaisua ole kuin juomisen lopettaminen tavalla tai toisella. Siitä alkaa myös muiden henkisten vaurioiden korjaantuminen, jos on alkaakseen.

Kyseinen henkilö on kuitenkin ottanut ison edistysaskeleen myöntämällä avoimesti juomisensa. Kirjoittaja jopa pohtii, mitä juomiselle tulisi tehdä. Tässä suhteessa itse odotttelisin bännin jakamisen kanssa ainakin jonkin aikaa. Loppujen lopuksi palstan tarkoitus on tukea juovien alkoholistien halua lopettaa juominen. Itse ainakin suhtauden itseeni kohdistuviin provoihin jonkin aikaa hieman rauhallisemmin, josko edistyminen jatkuisi. :smiley: En toki eilenkään malttanut olla huomauttamatta, etten ole “valheessa elävä kuivajuoppo”, koska moinen heitto mielestäni menee kohtuuttomasti herjaamisen suuntaan. :smiley:

Kuten tällä palstalla on vuosien ajan huomattu. kenenkään “raittius” ei tee ihmisestä sen pyhempää tai terveempää, eikä etenkään rehellisempää.
Miksi luulette, että nimimerkit Morkkis ja Rahvas, nuo raittiuden suuret miehet ovat kadonneet?

Nimimerkkien RC ja Vaeltaja tappelulle oli satoja todistajia. Toinen kirjottajista väittää olevansa mukamas raitis, toinen ei. “Raitis” ei uskalla edes tunnustaa osallistuneensa, vaan löyso wikipediasta “mytomania”:n, jonka perusteella uskottelee ettei ollut olemassakaan. :smiley:

Myös juomisen lopettaneille alkoholisteille näyttää olevan tyypillistä valehtelu, ongelmien kieltäminen, muiden kiusaaminen oman ongelman lievittämiseksi.
Uskallan osoittaa nimimerkit Smokki_ja_Sikari, Rahvas, Kanttoona.
Uskallan kaivaa quotet jossa he syyllistyvät palstan sääntöjen rikkomiseen, valehteluun ja muiden kirjottajien valheelliseen mustamaalaamiseen. USkallan kaivaa quotet, joissa Kanttoona rivona vanhana äijänä puhuu alapääasioista, jotka eivät Plinkkiin kuulu.

Minä en pelkää totuutta. Nämä ilmapiirin pilaajat pelkäävät.

Vittu jos tämä foorumi olisi ainoa kosketuspinta ns. raitistuneisiin alkoholisteihin, niin kuusessa oltaisiin. Kuva “raittiudesta” voisi olla jokseenkin eriskummallinen.

Onneks on ihan IRL olemassa esim. AA, NA ja AAL, joissa on oikeesti toipuneita ja toipuvia ihmisia, ja joissa voi unohtaa internetin.