Iina

Taitaa Iinalla olla pahemman luokan hallinnan tarve kun pitää yrittää tätäkin hallita ja kontrolloida. Keskity Iina omiin tekemisiisi niin voisit saada apuakin paremmin (jos sitä edes tunnet tarvitsevasi). Sinä et ole maailman napa vaan yksi pieni ihminen miljardien joukossa tällä planeetalla.

Tuo hallinan tarve on yksi osa addiktiosairautta. Mutta loppujenlopuksi et pysty muuttamaan muuta/muita kuin itseäsi. Keskity siihen.

Vai että iina kuvittelee olevansa maailman napa :open_mouth: . Mä olen kyllä pistänyt merkille, että iina on hyvinkin kiinnostunut muiden ihmisten asioista, eikä suinkaan tirkistelymielessä, vaan aivan tukemisen halusta ja halusta keskustella ja vaihtaa mielipiteitä noin yleensä. Mun käsitysten mukaan maailman napana itseään pitävä ihminen ei toimi noin, vaan pitää niitä omia asioitaan kaikkein tärkeimpinä, kuten esim. sinä Maago. Tiedän, että olet taas sillä päällä, että loukkaannut tästäkin postauksesta aivan helvetisti, mutta oletko koskaan huomannut, kun sen oman napasi ympärillä pyörit, että moni ihminen täällä, iina mukaanlukien, yrittää kerta toisensa jälkeen tukea ja jopa ymmärtääkin sua.

Aivan, kukaan ei pysty lopulta muuttamaan muita, kuin itseään, mutta tsemppaaminen lienee sallittua ja ihan positiivinen asia. Totta hemmetissä ihmisillä keittää välillä yli, kun yrittävät aina uudestaan ja uudestaan tukea jotakuta, joka tekee ne samat virheet aina uudestaan ja uudestaan. Miksi yleensä kirjoitat juttujasi tänne keskustelufoorumille, jollet halua niitä kommentoitavan, ainakaan mitenkään rakentavasti? Voisit aivan yhtä hyvin pitää yksityistä päiväkirjaa tai jutella vaikka peilin kanssa.

Edit: Maago, Plinkissä on olemassa myös se vihamies-toiminto, joten laitapa iina sieltä asetuksistasi vihamieheksesi, niin et näe hänen juttujaan :wink: . Samalla sun kannattaa ehkä laittaa kaikki plinkkiläiset vihamieslistallesi, jollet kerran halua lukea kaikkia “paskoja” kommentteja, joita postauksiisi saattaa tulla :unamused: .

Joo, mitä vittua? Maagolle on tarjottu jos jonkinlaista vinkkiä ja näkökulmaa iinan ja monen muunkin kirjoittajan toimesta, ja vastaukseksi tulee silkkaa vittuilua? Ok, jos on bentsoreflat tai muuten vaan paha olo niin se on ihan ok mutta ei sitä tartte purkaa muihin ihmisiin. Jos on ihan pakko kuitenkin lähteä nettivittuilun asteelle niin esim. suoli24-foorumit on paljon otollisempia sellaisille purkauksille :unamused:

Jee kolmas bittimaailman-sota alkoi. ../

Voi pientä! Taitaa olla peili kadoksissa, kun kuvittelee omat puutteensa joidenkin muiden ominaisuuksiksi!

Ei tässä mitään sotaa ole alkamassa. En aio tuhlata energiaani väittelyyn, jossa toinen osapuoli ei ymmärrä tekstien sisältöjä, ja jonka omat “argumentit” ovat jostain tuulesta temmattuja, vailla totuuspohjaa tai edes logiikkaa. Moraalinikin estää kiusaamasta ihmistä, josta ei ole mulle vastusta.

Mut tämä tästä tällä kertaa. Mulla on hyvä olla, enkä siksi juuri nyt jaksa vaivata päätäni jonkun epäkypsän kiukuttelulla, kun ei kestä kuulla kritiikkiä (ja totuuksia!) Sain pari xanttua, ja mulla ne myös toimii! :stuck_out_tongue:

p.s. Eikä mun hyvään oloon todellakaan ole syynä pelkät xantut! Ne nyt vaan buustaa tätä jostain ihan muustaa johtuvaa iloa. :wink:

Hyvä et sanorit toimii !

Sä oot maago täysin hakoteillä iinan suhteen, että ehkä on paras, että jätät aiheen sikseen.

Iina on aina vaikuttanut asialliselta

Iina ja muut. Olen pahoillani, olen taas käsittänyt jotkut asiat täysin väärin. Tämä on ollut minulla jo pitkään ongelma. Luulen että minua morkataan, vaikka näin ei olisikaan. Olen vain jotenkin tottunut siihen että olen paskakasa, ainakin omasta mielestäni. Minun on vaikea hyväksyä mitään kritiikkiä vaikka se tulisikin hyvässä hengessä. Omakuvani on niin vääristynyt että jo valmiiksi luulen että kaikki vihaavat minua. Tämä on tuonut ongelmia kaikkiin suhteisiini ja ainoastaan ystäväni jotka tuntevat minut hyvin, ymmärtävät minua.

Haluankin nyt pyytää aidosti anteeksi Iinalta ja muilta jotka ovat kirjoittelustani jopa ehkä loukkaaantuneet. Yritän jatkaa paremmassa hengessä ja suhtautua neuvoihin ja kritiikkiin aikuisemmin.

-Maago

^ Maago, huonoja päiviä sattuu meille kaikille, etenkin meille, joilla ei ole pää kunnossa ensinkään. Tänne foorumille kirjoittaessani mä yritän pysyä yleensä asialinjalla(ei se kyllä aina onnistu), kun siinä kirjoittaessani ehdin hieman miettimään, millaista tekstiä mun näppikseltäni nyt taas tuleekaan, mutta tuolla live-elämässä multa lentelevät usein sellaiset aivoripulit, etten kehtaa edes kertoa :unamused: .

Pääasia, että pyysit anteeksi. Tuskinpa täällä kukaan sulle pitkään jaksaa kaunaa kantaa, minä en ainakaan :slight_smile: .

Edit: Hieman offiksi menee, mutta mä olen ehdottomasti anteeksipyytämisen, anteeksiantamisen ja lyhytvihaisuuden kannattaja, siis ainakin, jos puhutaan joistain väärinymmärryksistä ja pikaistuksissaan sanotuista jutuista. Eri asia sitten, jos joku on tehnyt toiselle jotakin todella pahaa, niin silloin se anteeksiantaminen toki voi olla hankalampaa. Johtuneekohan tämä sitten, ainakin osittain siitä, kun itse olen kova kilahtelemaan ihan mitättömistäkin asioista ja muutenkin mokailemaan, niin totta kai toivon itse saavani anteeksi sellaiset jutut :confused: . Sen verran uskon karman lakiin, että jos itse annan anteeksi toisille, saan myös itse anteeksi mokailuni. Kuulostaa aika itsekkäältä ja itsekeskeiseltä, mutta ei mulla omien mokieni anteeksisaamisessa kuitenkaan taustalla ole mitään varsinaista hyötymistarkoitusta, jollei sitten lasketa sitä, että mulle tulee ainakin hieman parempi mieli, etenkin kun mun on todella vaikeaa antaa itselleni anteeksi pikkujuttujakaan, isommista nyt puhumattakaan. En siis tarkoita, että kun olen saanut anteeksi, voinkin sitten huoletta jatkaa taas samaa mokailua, vaan yritän kyllä kovasti ottaa opikseni virheistäni. Hidasta se oppiminen on, mutta jotakin edistystä ehkä on tapahtunut :slight_smile: .

^Ei se ole itsekästä. Olemme kuitenkin itse elämämme tärkeimpiä ihmisiä. Jos haluaa rakastaa muita, pitää myös rakastaa itseään. Minulla tämä ei tosin oikein toimi.

Maago, tokihan mä annan sulle anteeksi! <3

Saat olla ylpeä itsestäsi, kun osaat myöntää virheesi ja pyytää anteeks! Se on taito, joka liian monelta puuttuu.

Mäkin voin kyllä myöntää että esitän asiat usein turhan kärkkäästi. Ja kun kommunikointi tapahtuu tälleen pelkkien tekstien avulla, eikä edes tunne ihmisiä kirjoitusten takana, niin eihän se mikään ihme ole, jos asioita tulee ymmärrettyä väärin. Vaikka kirjoittaisinkin jotenkin ärtyneen oloisesti kirosanoilla buustaten, ni yleensä kuitenkin kirjoitan pilke silmäkulmassa. Enkä siten aina tajuu sitä että mun teksti saatetaankin tulkita vihamieliseksi. Eli oon pahoillani jos onnistuin loukkaa sun tunteita, en todellakaan tarkoittanu sitä. Ajattelin että kun me kumpikin nyt kuitenki ollaan jo oltu täällä foorumilla jonkin aikaa, niin et oisit ymmärtänyt mun huumoria. Mut koitan jatkossa esittää asiat vähemmän kärkkäästi. Mut muista et kyllä sekin on sitte aika selvästi havaittavissa jos minä vittuilen! Eli jos oon kirjoittanu jotain nälvivää, niin se on sit taas vaan mun huumoria. Jos jostain syystä oikeesti menetän hermoni, niin silloin siitä tuskin on epäilystä että onko se sillä kertaa huumoria vai ei.

Mut joo, jatketaan hyvässä hengessä!
:slight_smile:

Maagolta miehen teko myöntää virheensä ja pyytää anteeksi. Suoraselkäistä toimintaa.
iinasta sen verran ,että yks parhaimmista tyypeistä jotka tänne enemmän kirjoittelee.

Iinahan on ihan kärkikastia, itsellä ongelmia ja kumminki jaksaa auttaa muita. Ilman hänenlaisiaan ihmisiä en täälä roikkuisi, vaikka olen elämäni ollut merellä on oma veneeni hörppäämässä vettä ja en voi kuvitellakkaa voivani lopettaa lääkitykseniä. Kohta joudun soittamaan lekurille että tuplataan pamit ja teemut ja vain kivun takia, ne on olleet korkeammat ja tätä palstaa lukiessani pudotin puoleen ja pärjäsin siihen päivään kun Jyskin tuoli mursi selkäni.

Iinan kiusaajille tiedoksi et paappa voi lähteä Pohjanmaalta ja sitten ei ole hauskaa kuin mulla.

paappa lupas käydä meilläkin päin. vaan ei oo näkynt sen enempää kun
joulupukkiakaan…jaksan ootella…
iina on minusta tosi mukava ollu…

Ihanaa kuulla et musta tykätään!! :smiley:

Iina, vain hyviksistä voi tykätä ja tykkääminen on siitä kivaa kun siihen ei liity mitään seksuaalista. Voi kun näkisin sut niin ensin puristaisin pientä kättäsi ja sitten kaffille ja jotain suuhunpantavaa, lähtiessä haluaisin kyllä halin vaikka kummanki toinen puolisko olis vierellä. Näi suhun siirtäisin Pohjanmaalaisuutta ja pillerit ei ikinä enään puhuis sulle, heräisit unesta ja toteaisit et se olikin painajainen. Jatka muiden tukemista äläkä välitä jonkun hörhön kirjoituksista, kyllähän sä tiedät mitä voi kirjoittaa ku just tuli apteekista, sielä ei kirjoita ihminen vaan lääketehtaan pirulainen. Näillä mennään ja kiva on kirjoitella ja vaikka kuinka varotellaan netin vaaroista olen saanut monta ystävää joiden kanssa olemme tilanneet lomamökin jossa saa ammuskella mutta saunomiseksi se on mennyt ja tärpätin juontiin. Soittelemme ja tapaamme vuosittain ja onpa meillä oma kerhokin johon ei voi hakea vaan kutsumme, omat lippikset on.

Sammaa mieltä olen minä!! Tunnen ihmisiä, jotka ei ikinä missään tilantees voi myöntää/ehkä ajatellakaan, että he tekisivät virheitä tai loukkaisivat tai edes erehtyisivät. Sorry seems to be the hardest word joilleki… :confused: . Kahen ihmisen kans olen katkassu lopullisesti välit kun en jaksanut sitä, ett vuodest, vuosikymmenest toiseen, mä olin se pääpiru ja toinen pyhimys ja jokainen mun tarve oli väärin. Ihan totta juu… :unamused: . Teki muute tosi hyvää päästä niistä jurpoist eroon, kun olin yrittänyt ja yrittänyt puhua ja avata keskustelua ja tuoda myös omaa näkökantaani esiin ja usein pyysin anteeksi, KUN MUA OLI LOUKATTU PENTELE :unamused: :laughing: :open_mouth: !

Mut hiukan ihmettelen näitä topikkeja, joita aloitetaan jostain nimimerkistä, että mikä hänes o vikana… Puhun yleisesti, en täst nimenomaisesta!! Vaa mitä mää tierän :confused: . Sillaihan toisaalt näit väärinymmärryksiä voi korjataki. Ett ehkä ne palvelevat sit sitä tarkoitusta - ainaki parhaimmillaan… :slight_smile: .

^Komppaan sua. Nistien joukossa erilaiset persoonallisuushäiriöt ovat hyvin yleisiä.

Jokeri

^Pers.häiriöitten yleisyydestä nisteil vs.muul väestöl mul ei ole tietoa… :confused: . Tietty impulsiivisuus vähentää harkintaa huomattavasti ja joskus jahkailu otan/en ota/otan päättyy siihen, että ryntään pilsupurkil, että tuleepahan sekin ratkaistua… Mut immeiset,joihin tulin totaalikypsäksi,eivät olleet päihdevammaisia… Kyl ihmiset riidellä voi, ei se haukku aina haavaa tee (sanoo ihminen, joka voi aloittaa päivänsä muistelemalla joitai 50eaa.sanottuja loukkauksia, mut ittehä siittä omast kaunastansa kärsii, jos ei sitä muil ilmaise)- ainakaan yhtä pahaa, kuin…noh U NO. Mä en taija nii hirmusti sanoja pelätä, vaik nopiaan kyl suivaannun… Itsehillintä ois varmaa ihajjees :unamused: . Must o joka tapaukses paree käyttää sanoja riidois, ku jotai muuta… :frowning:

T.rajatilatapaus :sunglasses: