ihmissuhteet ja huumeet

Mitä mieltä yhdistelmästä? Eilen meni poikki vuoden pituinen suhde. Luulin tavanneeni elämäni naisen, mutta kaikki kaatuikin itse asiaan eli humeisiin.
Molemmat käytimme kohtuullisen paljon kaikkea ja uskoin, ettei parempaa olekkaan. Ei tarvinnut salailla käyttöä ja kaikki meni muutenkin hyvin, kunnes ex-tyttöystäväni psyyke alkoi reistailla lomamatkalta palattuamme.
Viikon putki sälää ulkomailla ja kaikki hänen oireensa oli yhtäkkiä minun syytäni, vaikka molemmat sitä yhdessätuumin otimme. Sekoamisen seurauksena suhteen loppuminen, mikä sattuu minua eniten. Kunpa oisin voinut tietää ettei huumeet ja parisuhde sovi yhteen. :frowning:

Tosi kurja juttu. :frowning: Se on kyllä totta, että huumeiden takia parisuhde voi mennä poikki helposti, ihmisistä riippuen. Aineet tuhoavat helposti kaikenlaisia ihmissuhteita. Varsinkin jos kysymyksessä on yhtälö jonka toisena osapuolena on narkkari ja toisena huumeiden vastustaja. Monet suhteet kaatuvat siihen, että toinen käyttää ja toinen ei. Mutta se on mahdoton vaihtoehto, sillä nuo kaksi ihmistä elävät täysin eri maailmassa. Itse olen riippuvainen aineista samoin kuin parisuhteeni toinen osapuoli. Aineet tuovat kyllä suhteeseen ongelmia. Siltä on mahdotonta välttyä. Vaikka oman suhteeni tilanne näyttää epätoivoiselta niin en pysty päästämään irti. Ongelmana tietysti rakkaus.

Voi olla, että te saatte välinne vielä jonakin päivänä hyvään kuntoon. Kenties palaisitte yhteen. Varsinkin jos suunnitelmissa on aineiden käytön lopettaminen. Se muuttaa meinaan ajatusmaailmaa melkoisen paljon. Parisuhteen rikkoutuminen on aina ikävä juttu. En mä paljon muuta osaa sanoa kuin että koita pärjäillä! Ja voimia päästä asiasta yli…

Mikään ei kestä ja mikään ei pidä ja lupaukset on latinaa

Narkkarirakkautta :unamused:

kallistun kanssa siihen kantaan että huumeet ja vakava parisuhde ei sovi yhteen…Itselläni ne eivät ainakaan ole onnistuneet,enkä pahemmin tunne pitkää aikaa yhdessä olleita huumeita käyttäviä pariskuntia…Sitten taas nämä ns.vapaat suhteet eli pidetään hauskaa ilman velvotteita ja sellasia onnistuu hyvinkin kera huumeiden…

Ei siitä tule mitään, jos on riippuvainen huumeista ja yrittää seurustella. Ongelmia tulee. Siksi lopetankin vetämisen ja mies on korvaushoidossa. Suhde on minulle tärkeämpi ja olen viimeisen kolmen kuukauden aikana todennut, että kun aletaan jostain aineista riitelemään ja käytöstä syyttelemään, niin silloin pitää tehdä valinta.
Kunnolla jos on koukussa, ei pidä aloittaa mitään, ainakaan sellaista jota pitää vakavana tai kuvittelee siitä vakavaa tulevan, jos ei ole valmis tekemään käyttämiselleen mitään. Eikä toisen käyttämistä voi syyttää, jokaisen pitää tehdä päätös itsensä kanssa.
Toivottavasti voitte eksäsi kanssa puhua asiasta ja sopia vaikka, että yritätte lopettaa ja katsotte sitten selvinpäin uudestaan.
t.kultahammas

lopettaminen taas meinaan sujuu helpommin mielestäni toisen kanssa…On koko ajan se tuki ja turva siinä ja muutenkin mukavampi kärsiä refloja yhdessä,se vahvistaa suhdetta…Toisaalta taas pidemmän päälle voi tulla ongelmia,tai siis jos toinen retkahtaa, vetää hän helposti toisenkin mukaansa…

mäki haluun parisuhteen tai sit vaihtoehtoisesti pari suhdetta… (tää oli huo-NOH!)

toi flood con-TROLLI ärsyttääääääh!

Nojatuoli on siinä mielessä loistava että tietää olleensa illalla hyvissä jos on nojatuoliin nukahtanut vaikka olisi muita vaihtoehtoja :wink:

Inhottavaa että jos käyttää laittomia päihteitä niin vähemmän päihteisiin menevät “frendit” lakkaa pitämästä yhteyttä ja jäljelle jää vain päihteitä käyttävät frendit. Tämä on omiaan luomaan kuppikuntia, joissa toisessa leirissä on tyypit joiden elämään kuuluvat olennaisena osana päihteet ja toisessa lähes-täysin-absolutistit ja kummatkaan eivät suostu ymmärtämään toisiaan :unamused:

Jos vaan pystyy välttymään yhdisteeltä huumeet+parisuhde niin kannattaa yrittää. Itselläni tällä hetkellä erittäin pahoja ongelmia kyseisen yhdistelmän kanssa. :frowning:

Ajattelin tässä kysäistä teiltä alan asiantuntijoilta kun sopiva topiikki löytyi mitä tarkoittaa se kun kotoa löytyy palanutta alufoliota ja vieläpä aika runsaasti???

Tiedän että teille varmaan tyhmä kysymys, mutta seurustelen ex (?) käyttäjän kanssa ja en tosiaankaan halua näitä aineita enään elämäämme, niistä on ollut harmia ihan tarpeeksi. Huolestuttaa!!!

Olisin kiitollinen vastauksista.

ehkä se pisti foliota vahingossa mikroon.
:smiley:

Aika suora viittaus siihen ettei hän ole ex-käyttäjä vaan nykyinen. Pidän tuota mikro-vaihtoehtoa meinaan aika epätodennäköisenä. :wink: Kannattaa nostaa kissa suoraan pöydän päälle eli jutella hänen kanssaan asiasta suoraan ja avoimesti.

Hmm, itse olen polttanut ‘pelliltä’ metamfetamiinia, mutta voi folion päällä muutakin polttaa, subutexiä tai jopa sitä hullua heroiinia.

Kiitos asiallisista vastauksista, tuota vähän itsekin ajattelin. Yritin kyllä asiasta keskustella mutta siitä tuli riitaa, ei tiedä mistä puhun, kaverit käyneet ja käyttäneet jotain jne jne.

Jokainen tyylillänsä mutta tässä tapauksessa herra oli yksin kotona alle vuoden ikäisen kanssa tämän kyseisen vuorokauden, ja tää on se seikka joka kauhistuttaa…

Jokainen voi tehdä elämällään mitä haluaa, mutta se on väärin että esim lapsi vedetään tälläiseen touhuun mukaan.

Hyviä jatkoja kaikille!

Joo olet oikeassa. Lapsien ei tule kärsiä vanhempiensa ongelmista ja teoista. Noin pienikin kun vielä on. :frowning: Mutta toivottavasti tilanteenne paranee. Zemppiä jatkoon! :slight_smile:

niinpä niin… on taas tuokin asia todettu… Yhdessä käytettiin, yhdessä biletettiin, yhdessä rakastettiin vaan eipä enää… Miehellä rupesi menemään pikkasen liian lujaa ja liian usein, “pahat miehet” alkoi olla kintereillä ja niin edespäin. Enpä tiedä miten tästä eteenpäin, liian kauan essojen ja lakan kanssa tultu pyörittyä…ei ole enää kivaa… Biletys liian rakasta, kama liian rakasta(!?) mutta nyt on pakko loppua kohta… tai joku muu loppuu muuten…

Mutta mitkäs aineet niitä parisuhteita syö? Toki on kaikki sosiaaliset kuviot, mutta veikkaisinpa, että piri, subu,herska…?! Vai onko esim. polttelevalla pariskunnalla menny pilven takia bänks? Kertokaa.

Ja niitä ongelmiahan on että toinen käyttää tai on käyttänyt vähän ja hallitusti, mutta toinen osapuoli vetää meloonit nenään kun kuulee asiasta ja sitä rataa.

jännä juttu sinänsä miten kama syö käyttäjänsä ja varsinkin käyttävän “pariskunnan”… meillä kävi ainakin niin että parin vuoden hupi-essottelun etc. niksuilujen jälkeen bileisiin esim. ei menty enää siksi että päästäisiin " elektronisen musiikin avulla tuntemaan yhteisöllisyyttä :laughing: " vaan että sais olla vaan niin muks maks sekaisin as possible… mies ainakin teki täydellisen muodonmuutoksen ja laittoi kaikki muut paitsi mut etusijalle… jota hän nyt katuu… ja muuttuu kuulemma…yeah right :unamused: Kokemuksia?