Ihan lopussa

Hei kaikille!

Nimimerkkikin sen kertoo. Olen totaalisen lopussa tämän asian kanssa. Olen viisikymppinen nainen, juonut viimeiset 15 vuotta. Välillä kuukausi päivittäin, välillä ryhdistöydyn ja olen kuukauden kaksi juomatta. Mutta joka kerta sama rumba lähtee taas käsistä. Olen piilojuoppo, juon salassa kaikki ne piilojuomani ja löydän tyhjiä tölkkejä mitä ihmeellisemmistä paikoista. Tiedän, että puolisoni tietää ja näkee, mutta ei ehkä ymmärrä ongelmani syvyyttä. En jaksa enää taistella, myönnän että olen juoppo mikä juoppo.

Nyt on takana 2 viikon juomisputki, jossa kuluu siideriä ja lonkeroa 6-8 illassa. Lopetin viininlipittämisen vuosi sitten yhden rankan juomiskauden jälkeen. Sitten ajattelin että siirryn näihin mietoihin, mutta itsepetosta kaikki tämä selittely ja itsensä huijaaminen. En jaksa enää kohdella itseäni näin.

Hei, Ihanlopussa.
Oletko tietoinen mistä voisit apua saada?

Putkis

Hei Putkis!

Kokeilin n 10 v sitten antabusta ja se olikin pisin raittiuteni(6kk), mutta luulin että voin olla kohtuukäyttäjä. Minusta ei tule koskaan kohtuukäyttäjää.

Olen käynyt muutaman kerran AAssa, kahdessa eri paikkakunnalla, mutta olen aina ahdistunut niiden jälkeen.
Työpaikkalääkärille en ole puhunut, en tiedä miksi en uskalla. Kun ruhdistöydyn siirryn addiktiosta toiseen, kuntoilen itseni äärirajoille.

Otan kaiken avun vastaan, mitä voisin kokeilla?

No, nyt kun jo olet täällä Plinkissä, seuraa tarinoita mitä ihmiset kertovat.
Kohtuukäyttö? Niin miksi?
Jos ongelmia alkoholin käytössä on alkanut tulla, en itse usko että kannattaa jäädä läheiseen suhteeseen alkoholin kanssa. Voin entisenä kohtuuttomana käyttäjänä vakuuttaa, ettei ilman alkoholia eläminen ole mitenkään rajoittunutta tai muutoin vaillinaista.
Antabuksesta minulla on myös kokemusta. Viimeinen kuurini kesti 1000 päivää.
:smiley:

Niin ja kyllä minullakin on vähän taipumusta “ylilyönteihin”. Ketjuni Putka Häiriköille, kertoo kuvin ja tarinoin kuinka minun raittiuteni on kulkenut. Matka on ollut pitkä ja polut kivisiä. Sivulta 18 alkaa Retkitarinaa, jos kiinnostaa niin matkaa sinne.
Mukavaa ja selvää syksyä Sinulle.
Putkis 0132

Hyvin olet jo oivaltanut addiktion salakavaluuden, tuppaa siirtymään seuraavaan kohteeseen, vaikka korkin saisikin kiinni. Minun tilanne ollut hieman samankaltainen, pitkiäkin kuukausien juomattomia jaksoja. Korkki aukeaa, ja mennään rai rai- viikkotolkulla. Pisin aika juomatta aikuisiällä 7 vuotta. Toipunut en ollut, addiktio siirtyi ostosriippuvuuteen :imp: velkaannuin pahoin :cry:
Toipuminen vaatisi kokonaisvaltaisen elämänmuutoksen, minä sitä juuri yritän opiskella.
Tsemppiä kovin sinulle :slight_smile:

Minä olen joutunut miettimään riippuvuuttani todella monelta kantilta ja sitä pohjasyytä mikä sinua ajaa addiktioon, olipa se mikä hyvänsä. Yleensä elämässä on jotakin muutakin perustavanlaatuisesti pielessä.

Kiitos vastauksistanne ja tsempeistä!
Olen ollut juomatta koko viikon ja olo on nanosenttimetrin verran parempi. Luin viikolla Kalle Lähteen kirjat: happotesti ja loppuluisu. Suosittelen!

On niin isoja asioita mitä käyn läpi ja vaatii pitkän matkan toipumiseen. Burn out, lääkeriippuvuus (nukahtamislääkkeet), välit vanhempiini tulehtuneet, olleet jo monta vuotta…nämä tässä päällimmäisenä. Tuo burn out laukesi 1,5 v sitten ja päättyi siihen, että vaihdoin työpaikkaa. Menin vain karhua pakoon kohdatekseni suden.

Kirjoitan joku päivä lisää, nyt keskityn olemaan juomatta tänään. Lähden lenkille ja laitan luurit korviin. Tänään aloitin Hannes Hytösen kirjan häkissä.

Kaikille upeaa päivää ja raittiutta!

Eräs mies täälläon pysynyt 18-vuotta raittiina melkein sillä , kun elämä on ollut Laulua ja Tanssia ruusunlehdillä koko ajan… ylensä ne jotka ovat joutuneet TÖIHIN_LÄHTEMÄÄN, ovat ratkenneet juomaan :unamused: :unamused: nautinnot kun otetaan pois, mutta TAAKKA KYLLÄ PITÄÄ KANTAA… siinä monelle se PULJAKALLO vaan käteen tulee

Sun ei tarvitse enää jaksaa, sun ei tarvitse enää koskaan juoda. Saat olla raitis ja vapaa. Kuuntele kaikki mahdolliset podcastit, kuuntele Jari Sarasvuon ohjelmat addiktioista, lue haastatteluita, lue kirjoja. Löydät tietoa ja vertaisia. Joka aamu on armo uus :slight_smile:

Ihan kuin olisin lukenut omaa tekstiäni, ihan kaikin tavoin. Tänään olen ollut kuukauden juomatta, ja mielihaluja välillä on, etenkin viikonloppuisin mutta olen niistä selvimnyt. En osaa muuten auttaa, mutra voin vain toivottaa sulle kovin paljom tsemppiä! Kirjoita tänne niin paljon kuin sinusta tuntuu tarpeelliselta.