Ideoita alkottomaan perjantai-illan viettoon (stadi)?

Olisko päihteettömille ajanviettoa näin viikonloppuna? Tuntuu että joka paikassa on päihteet mukana mihin sitten kaupungilla meneekin. AA-kerhokokouksia on, mutta olisiko jotakin viihteellisempää tai toiminnallisempaa tarjontaa päihteettömille aikuisille? Erityisesti pikkubudjetilla; ei olis varaa nyt hintaviin konsertteihin ja teatteriesityksiin Helsingissä. :open_mouth:

Mee leffaan :smiley:

Joo, leffat, AA-paltsut… no sitten riippuu tietysti mitä tykkää harrastaa. Harrastumahdollisuuksia on mm. ruumiinkulttuuriin. Uimahallit, kuntosalit jne.
Stadilaisten rakas “Stadikka” eli Uimastadion auki klo 22 asti joka päivä. Päihteetön ja savuton mesta. Uimarantaakin piisaa. Elävää musaa voi mennä kuuntelemaan ilman päihteitäkin, vaikka paikassa alkoholianniskelua olisikin. Itse viihdyn raittiina mm. Tavastialla ja Nosturissa. Jotkut ahtaammat räkälät pikkusen epämukavampia selvinpäin, mutta pärjään niissäkin.

Ens kuussa on taas muuten Helsingin Juhlaviikot, jolloin monenlaista ohjelmaa monenlaisille budjeteille. Muutakin kuin se uusio-vappu nimeltä Taiteiden yö.

Kuntosaleilla menee aika mukavasti.

Jäin miettimään tuota otsikkoasi. Miksi haluaisit viettää juuri alkoholitonta perjantai-iltaa? Alkoholitonta maanantai, tiistai, keskiviikko, torstai ja perjantai-iltaa voi viettää täysin samalla tavoin kuin on viettänyt alkoholin kanssa. Eri asia sitten on, kiinnostaako enää. Jos pelkää retkahtavansa kannattaa tietenkin välttää ravintoloita ym. kunnes on tukevammalla pohjalla.
Raitis elämä tarjoaa noin tuhat kertaa enemmän aikaa ja mahdollisuuksia harrastaa mitä mieleen tulee pienelläkin budjetilla. Perjantai-ilta on hyvä aika rentoutua kirjan tai tv:n ääressä, käydä kävelyllä, siivoilla jos tykkää, olla netissä, laittaa jotain hyvää ruokaa halvalla tai vain levätä ja mennä nukkumaan ajoissa. Lauantai-aamuna sitten herää virkeänä ja voi pohtia mitä kivaa nyt voisi tehdä.

Nyt lähdössä mustikkaan lähimetsään. Ei maksa mitään mutta iltapäivällä tiedossa mustikkapiirakkaa. Nam.

Raitista viikonloppua kaikille :smiley:

Elixia <3

kirjasto (tiedän ei oo pitkään auki), kahvilat, suokki, vanhankuapungin lahti, näyttelyt, teatteri, seinäkiipeily, cartingajo, keikat (nää tietysti pienellä varauksella), stadissa on myös ihan kiva vaan “fiilistellä” :slight_smile:

Ja sitten ku on vuorotyössä, ei viikonlopuilla ole senkään vertaa merkitystä.

Jotkut harrastukset kuten elävä musiikki kyllä painottuu enemmän viikonloppuihin, mutta sekin voi olla vähän riskaabelia raittiuden kannalta koska se on eräänlaista “yöelämää” ja elävän musiikin tarjonta liittyy usein samaan paikkaan alkoholin anniskelun kanssa, valitettavasti.

En erityisesti suosittele anniskelu-paikkoihin menemistä kellekään raitistumaan pyrkivälle, enneku raittius on tosi varmalla pohjalla.

Mä käyn itse nykysin hirveen harvoin kattomassa keikkoja missään kapakoissa, edes musiikki-kapakoissa. Niissä on kuitenkin se maltaan katku läsnä ja kiusaus olemassa.
Ajoittain on kyllä ihan pakko käyä joku PMMP tsekkaamassa, mutta harvoimpa mä yöelämässä muuten viiletän kuin omien keikkojen merkeissä. Niissäkin on ihan tarpeeks äksöniä nyt.