Hyviä neuvoja otetaan vastaan

Täällä ollaan vain kerran ja eletään sen mukaan. Poikani, 25v elämänasenne. Pojan korvaushoito kestänyt nyt vähä yli vuoden. Kaikki piti hänen mukaansa muuttua paremmaksi hoidon myötä. Ja mä tyhmä uskoin häntä. Nyt jäi asunnottoman. Ei ole ikinä osannut käsitellä rahaa, joten vuokravelkaa löytyy. Päihderiippuvuuden lisäksi on peliriippuvainen.
Nyt 3 viikkoa asunut pääasiassa luonani. Silloin kun on liian päihtynyt en päästä sisälle. Monet lupaukset ovat menneet tyhjään kaivoon. Päivittäin juo kaljaa vähintään 10tölkkiä. Luultavasti varastaa. Muista päihteistä en tiedä, veikkaan että joskus ottaa lyricaa. Käsittääkseni ei ota suonensisäisesti huumeita.
Omat voimavarat lopussa ja olen päättänyt nyt “irrottautua” hänestä. Eli en päästä häntä enää luokseni. Samalla mietin että teenkö oikein, alkaako vieläkin kovempi päihdekäyttö, mitä tästä seuraa…
Mun tulisi kuulemma hyväksyä hänet sellaisena kuin on. Mutta en pysty. Huoli, murhe ja häpeä, avuttomuus painaa.
Saa antaa vinkkejä.

Hei

Omat voimavarat loppuvat kun yrittää kannatella ihmistä jolla on joku riippuvuussairaus.
Vaikka kyseessä olisi oma lapsi tulee jaksaminen jossain vaiheessa tiensä päähän.
Poikasi on täysi-ikäinen joten hän tekee itse omat päätöksensä ja valintansa.
Jokainen samassa tilanteessa oleva vanhempi yrittää hyvää tahtoen vaikuttaa näihin valintoihin.
On turhauttavaa ja uuvuttavaa huomata, että se harvoin tuottaa tulosta
Käyttäjän läheisen olisi tärkeää hakea apua ja tukea itselleen
Jotta saisit takaisin niitä kadotettuja voimavarojasi, oletko jutellut tilanteestasi jonkun ulkopuolisen kanssa?
Yleensä aina asiasta puhuminen helpottaa omaa oloa ja myös selkeyttää tilannetta.
Etenkin vertaistuesta pystyy hyödyntämään toisten samassa tilanteessa olevien kokemuksia.
Jos paikkakunnallasi kokoontuu Irti-Huumeista ry:n vertaistukiryhmä suosittelen tutustumaan.
Ryhmien tiedot löydät täältä : irtihuumeista.fi/
Jatkuuko poikasi korvaushoito vielä ja tiedätkö minkälaista muuta apua kuin lääkkeet hänellä on mahdollista saada.
Joissain korvauspisteissä on aika kattavaakin neuvontaa ja apua ihan arkipäiväisiin asioihin liittyen.

Terv. Ohjaaja Kerttu