Hyviä kokemuksia Deprakinestä

Pitäisi aloittaa tuon syöminen bipoläärihäiriön takia. Olen lukenut vaan negatiivisia viestejä; lääke lihottaa ja väsyttää ja hiukset lähtevät päästä. Onko kellään mitään positiivista sanottavaa kyseisestä lääkkeestä? :unamused:

Ei se tehny mullekaan mitään. Mulle sitä määrättiin aikanaan migreenin estoon. Mies taas syö sitä epilepsiaan jo 11:ttä vuotta ja ei sekään oo niistä koskaan mitään valittanu. Eli koita ja selvitä toimiiks se sulla, koska ei sitä voi tietää koskaan, miten lääke vaikuttaa kehenkin.

Mä söin tota joskus (epilepsiaan tosin) ja vaikutti mun mielestä mielialaan yllättävänkin kivasti, vaikka lääkäri sanoikin, että epilepsiaan käytettynä ei pitäisi vaikuttaa mielialoihin. Mut mussakin on vähän tota bipolaarivikaa, että voi olla että auttoi siihen.

Mä en huomannu kaakssuuntaseen mitään mukavaa vaikutusta, en vaa tuntenu oikein iloa enää. Lääke myös pisti huimaamaan todella paljon, muut sivuoireet ei tullu mitenkään häiritsevästi esiin.

Ei oikeen mitään negatiivista sanottavaa, tasaa hyvin, ainakin huomaa vaikutuksen, jos joku pikkunenki manian ripe alkaa puskee pintaan niin tuo lääke syö sen pois. Tekee ehkä vähä semmoseks neutraalimmaks asioita kohtaan eikä äksyile niin paljoa, muttei kuitenkaan lamaa samalla tavalla kun jotkut neuroleptit.

OI kiitos ihanaa en siis ole ainakaan vielä toivottomas tilanteessa. Syön lääkettä pienellä alkuannoksella eikä haittavaikutuksia, tietenkään vielä, nyyh. Kertokaa lisää positiivista!

Olen nyt syönyt Deprakinea jo yli vuoden, ja ainoa oikeastaan haitta on hinta. Aloitin korvaushoitolääkityksen ja Seroquelin samaan aikan kun myönsin viimeinkin itselleni että tarvitsen lääkkeellistä apua ongelmiini. Mulla on todettu bipolaarinen ja pari persoonallisuushäiriötä samassa. Ilmankos aloitin käyttämään kamaa ja jatkoin sitä kun se oikeastaan kaikilla kavereilla jäi vain kokeiluun.

Mutta. Kannattaa hakeutua kunnon lääkärin hoitoon eikä minkään Joroisten puoskarin koekaniinniksi, siitä ei seuraa kuin pahaa :frowning:

Mutta jos tunnette että elämässänne jokin mättää ja on mättänyt jo pidemmän aikaa, hakekaa todellisen lääkärin vastaanotolle. Itselläni tämä muutti koko elämäni parempaan suuntaan

Mulla myös menee 1500mg. Onneks on erityiskorvaus ni ei tartte maksaa mtn.

Pieleen meni kokeilu. Tuli ihan karmea väsymys, huimaus ja tahdottomuus tehdä mitään. Lopulta tuli rakkulaista ihottumaa. Joten lopetin lääkkeen syömisen ja toimintakyky heti parani. Ensi viikolla lääkärin kans tapaaminen :unamused: joten katsotaan mitä hän tuumaa… varmaan ehdottaa jotakin vielä sopimattomampaa lääkettä…

Mikä hassua, kun itse lopetin lääkkeen ns. “sähköiskut” ja tärinät kesken unien ja vilkkuvat valot hävisivät tuon lääkkeen myötä. Lääke myös väsytti. Tai noita vilkkujuttuja tuli jos oli päivänki unohtanu ottaa tabun (mikä nyt on oma moka), turvotusta ja nesteenkertymistä kroppaan tuli aikalailla. Muuten sitten kai ihan ok. Onneksi nyt syön Abilifyä eikä tarvi tuommoista popsia.

Mulla menee aamulla 600mg ja illalla 600mg Deprakinea. Itsellä ei ole ainakaan mitään pahaa sanottavaa, en ole lihonnut, ei vaikuta muutenkaan negatiivisesti. Hyvin on kyllä siihen auttanut mihin on kirjoitettu. Mullakin bipolaarinen, hyvin on tasannut mielialaa ei enää tule sellaisia kunnon mood-swingseja kuin ennen lääkkeen aloittamista. Mullahan menee sitten vielä illalla 400mg Seroquel prolongia ja korvaushoito metadoni päälle. Suosittelen kokeilemaan itse olen nyt jo 1 1/2 vuotta käyttänyt samalla annoksella ja paremmin menee kuin ennen aloittamista.

Antakaa lääkkeelle mahdollisuus. Kokeilkaa viikko tai kaksi tai peräti kolme. Tuomitkaa vasta sitten. Ne ikävät sivuvaikutukset kyllä yleensä häviävät ajan kanssa.

Mulle Deprakine on tällä hetkellä metkun lisäksi tärkein lääke.

Vaikka tässä pyydettiin hyviä kokemuksia, niin on pakko varottaa, että niistä voi lihoo aika tehokkaasti. Mulle tuli reilut 15 kg lisää painoo, mikä on 160 senttiselle aika vitusti. Onneksi pääsi siitäkin eroon.