Hyvää vappua!

Aurinkoinen aamu!
Nyt on hyvä lähteä krapulattomana (mistä tuli mieleenkin?) viettämään vappua miten kukakin haluaa.
Minulla vappu on se vuoden päivä jolloin nousee maailman parantaminen pintaan. Perinteiselle vappumarssille menen. On se hyvä että yksi sellainenkin päivä vuodessa. Työpäiviä on tarpeeksi, uskonnollisia juhlapyhiä on kans joku kymmenen. Rilluttelujuhliakin, kuten juhannus ja uudenvuodenvaihtuminen. Sotamarssipäiviäkin on almanakassa. Keisarillisen perheen nimipäiväkalenteri oli sata vuotta sitten tärkeä. Mutta nimettyjä päiviä tarvitaan. Perinteiden säilyttämiseen, ne ovat elämän sisältöä myös. Ja jaksottavat aikaa,jotenkin Kaikille onneksi riittää jos ei jostain juhlasta tykkää niin jättää väliin.
Mutta itsekukin ajattelunsa mukaan. Selvänä ainakin toivottavasti.

Hyvää vappua kaikenmielisille!

Raamattu ei meitä politikkaan kehota, kuuliaisuudella on kaikki hyvä maailmaan tehty.
Siksi en hyväksy aatettasi. Olen lisäksi huomannut että monen kapinoitsijat ovat myöhemmin nöyrtyneet ja katuneet elämänsä antamista tuon palveluun!
Mutta meille on toisenlainen vappu, musiikkia, jopa isänmaallista ja harrasta on tarjolla!
Kuitenkin, veljille ja sisarille iloista vappua!

Iloista ja raitista vappua toivottelee sorvin äärestä (sunnuntailiksalla : ) minäkin ikuinen kapinallinen-anarkofeministi-punikki-punkkari-puunhalaaja-viherpiipertäjä!

Opiskelijoiden ja työläisten juhla! Ja kun olen vieläpä molempia, niin mikäs tässä alkoholitonta simaa ja munkkeja nauttiessa. :smiley:

Ensi vappu kenties haalareissa! Vielä wanhoilla päivillä, hi hi : )

Sitäpä hyvinkin. Mukavaa ja selvää vappua! Pakkohan se on myöntää, että tämä on yksi räikeimmistä juhlista Suomessa, jolloin huomaa juomiskulttuurin… Ja sen, että ei juo. Tai ainakin muut sen huomaa. Ellei ole löytänyt fiksua juomatonta seuraa, mutta sitä en ole itse ainakaan löytänt.

Siltikin vappu on minusta myös kiva keväinen juhla, esim lapsille ja niille opiskelijoille(kin, vaikka känissähän nuista suurinosa on).
Joku sanoi, ettei allekirjota aatetta yhdenlaisen vapun takana, mutta: tänään tosiaan juhlitaan myös työväestöä ja kyllä työväen oikeudet on politiikalla täytynyt aikoinaan hankkia. Tänään juhlimme mm. 8 tuntista työpäivää :slight_smile:

itselle vappu on myös luonnon juhlaa. Kevät kauneimmillaan!!

Aivan sama itse vapulle, mutta tällainen aurinkoinen vapaapäivä on kyllä poikaa. Joten hyvää vapaapäivää kaikille, ja erikoisen hyvää meille, jotka emme eilen valinneet viettää tätä päivää kohmelossa! :slight_smile:

–kh

Sori nyt tämä mutta Perusmies hyvä, Jeesus ei ollut kuuliaisuutta nähnytkään, päinvastoin. Hänen esimerkkiään seuranneet suurmiehet- ja naiset, kuten vaikka Martti Luther, Martin Luther King ja Gandhi eivät olleet myöskään epäpoliittisia, eivätkä kuuliaisia. Voisin osallistua vappumarssille mutta menen mielummin kaverini takapihalle lettukemuihin.

Hauskaa vappua kaikille!!!

Hyvää vappua myöskin minun puolestani kaikille meille,
ihana raitis tiistai edessä ja moottoripyöräajelu sekä vappulounas päivän kohokohtina minulla :slight_smile:

Oikein hyvää vapunpäivän jatkoa kaikille plinkkiläisille.
Olin aamupäivän niissä perinteisissä vappujutuissa …penkkejä kannoin puheenkulijoiden istuttavaksi, ja semmoista.
Juhlapuheet sitten ohitinkin vähemmällä kuuntelulla… kun on kaikkiin mahdollisiin vaaleihinkin aikaa niin tuskin mitään kovin asioihinpuuttuvaa jaksoivat esittää… sivummalla jo seisoskelin enkä juuri kuunnellut.

Nyt vois vaikka etsiä mökin seinustalla tuulensuojaisimman paikan, auringonpaisteesta, otta jonkun hyvän kirjan mukaan ja nauttia loppupäivän keväästä. Perhosia lentelee, muitakin pörisijöitä, kukkaset työntävät vartta ylöspäin, silmäniloa olis niissäkin.

Vai että Hyvää vappua? Mitä hyvää tässä sitten on: Aurinko paistaa, satas edes räntää! Ei ole krapula, kolottas nyt oikein kunnolla! Paita puhtaana, olis nyt edes yltäpäätä oksennuksessa! Vaimo kiehnää onnellisena kainalossa, huutais nyt edes jostain kohelteluistani! Lapsien kans piti koko aamu pihalla leikkiä, kun eivät sitten raitistumisen myötä huostaanottaneet, vaikka kovasti uhkasivat! Viimeinen vapaa ennen koulun loppumista, kun olis edes kortistossa! Velkataakka ei hartioita kolota, vttu ku edes omakotitalon verran velkaa olis niskassa korkoja kasvaen! Mikä paskamaisinta itsellä olo kuin pikkulinnulla kevätauringon säteillessä, hiivatti ku tällänen paskiainen saa elää tasapainosta elämää! Mitä se tällainen elämä on, varsinkin kun on useamman vuosikymmenen tottunut kahlaan hartioita myöten siinä itsessään, samalla hankkien itseni tasaisin väliajoin tukalaan tilanteeseen. Ku vtuttas edes kunnolla niin tietäs että on vappu ja juomat totutusti juotuna hyvissä ajoin jo parin viikon putkella etukäteen!

P*askamaista vappua vaan kaikille! Toivottavasti ymmärrätte, että olen koko aamun kiroten pohtinut tuolla menneen talven lumia lapsien kanssa levitellessäni, auringon paistaessa silmiini, että kyllä tämä raitis elämä on sitten ankeata, tänään. :smiley:

Aivan uusi ulottuvuus löytyi kaaleppisesta (minun mielestäni) nyt. Silmät sikkarassa nauroin! Toivottavasti kehut eivät mene päähän :mrgreen:

Voikaamme mahdollisimman hyvin mahdollisuuksiemme mukaan me kaikki.

Kaaleppinen, pidän huumoristasi :laughing: Siispä toivotan iloista vappua kaikille muille paitsi sinulle, sinä pilasit vappuni koska tuo viestisi sai minut nauramaan ääneen!!

Kiitos. Mun päähän ei mitään mitkään kehut nouse, tai jos nousee, niin ne valahtaa korvista urean kanssa ulos.

Joskus tämän kuolemanvakavan sairauden kanssa on hyvä revitellä. Niin kauan kun en loukkaa ketään, osaten nauraa itselleni, niin kauan säästän ikeniäni. Kun en hampaat irvessä voi raitistella, vaan ikenet irveessä irvistellen kärvistelen hampaattomana, kun päihteen p*erkuleet pilas purukalustonki. :slight_smile:

Irvistellään yhdessä tuon taivaalla meille ilveilevän auringon kanssa. Voidaan paksusti, kun ei ole kuudessa vuodessakaan tuo pöhö laskenut yhtikäs.