Lähdemme kohtapuoliin valmistelemaan Joulua ja sitten pysähdymme Joulun sanoman äärelle. Siksi kaikille palstalaisille jo nyt Hyvää Joulua. Voimia tulevaan ja rohkeutta ottaa vastaa tulevaisuuden haasteet. Selvin päin.
Täältä myös jouluja viestin aloittajalle ja tietenkin kaikille muille plinkkiä lukeville. Kuusi tuotu sisälle ja tänään alkaa koristelu nuorimmaisen ankarasta painostuksesta johtuen .
Sehän on selvä se, että selvä joulu tulee. Tuliko selväksi, vai pitääkö vielä lisätä selvä sanoja tuohon väliin .
Hieman jäi vielä epäselväksi Hyvää ja leppoisaa joulua kaikille lopettaneille, siitä kiinnostuneille ja sitä yrittäville!
Foggy Lady toivottaa myös hyvää joulua. Rohkeutta, voimia, iloa ja lämpöä kaikille. Joka päivä on mahdollisuus aloittaa uusi kausi omassa elämässään. Olkaamme armollisia sekä itsellemme että muille: olemmehan vain ihmisiä, joten armorikasta joulua itse kullekkin säädylle.
Hyvää joulua kaikille minultakin! Ja mukava tietää, että KTM on myös elävien kirjoissa ja muutenkin reilassa.
Hyvää joulua itse kullekin; selvää sellaista heille, jotka sitä haluavat. Jos tulee mieleen juoda joulun tai uudenvuoden kunniaksi, kannattaa muistaa että aivomme eivät tiedä, missä kohtaa kalenteria nyt ollaan menossa. Ne reagoivat alkoholiin ympäri vuoden samalla tavalla, ja meillä Päihdelinkkiin kirjoittavilla se tapa tuottaa kaikenlaisia ongelmia.
*Minullakin alkoi nyt joululoma, seuraavan kerran töihin vasta tammikuun 10. päivä. Peräti 18 päivää putkeen vapaata; onneksi itse jouluun ei mene kuin muutama päivä. Muun ajan luulisin saavani olla melko rauhassa, vaalien illuusiota vapaudesta.
–kh
*Jaa, toisto on tehokeino, mutta ei nyt.
–kh
Hyvää Joulua!
Kiitos teille kaikille ihanille ihmisille, jotka olette minua auttaneet tänä syksynä.
Ajattelen teitä kaikkia lämmöllä ja toivon teille rakkautta, rauhaa ja ihania hetkiä hyvän ruoan ja seuran parissa.
Jouluna on mahdollista tehdä myös edullinen, ei kasvojen kohotus, vaan sielujen kohotusleikkaus. Se ei maksa oikeastaan mitään. Sielun kohotus tapahtuu hiljentymällä sen ääreen, minkä kukin kokee pyhäksi ja rakkauden täyteiseksi. Jouluna puitteet hiljentymiseen on mitä parhaimmat.
Ensimmäinen Jouluni raittiina, jos osaisin tehdä tähän sydämiä, niin laittaisin niitä tähän useita…
Kiitollinen,
Basilica
Minä itkin ensimmäisenä raittiina jouluna, kun se tunne mitä tunsin oli niin älyttömän hyvä, sillä ensimmäistä kertaa sai vain olla ilman paniikkia, ilman liikoja odotuksia, ilman lasten ja puolison huolia sekä pukkikin oli aito, jep.
Hyvää Joulua kaikille palstalaisille!
Kuudes raitis vuoteni on alkanut, myönteisissä merkeissä tämäkin. Olen ajoittain seurannut palstaa mielenkiinnolla ja ajatuksella.
Vuodet ovat vierineet ja tinkimättömällä aktiivisuudella itseni kehittämisen suhteen olen mielestäni saanut tuloksia: aine(100% poissa)-aktiviteetti-asia-ajatus- ja ihmisriippuvuus on vähentynyt tai ainakin olen oivaltanut asioita eri tavalla kuin ennen. Osaan asettaa rajoja. Elämä on hyvällä mallilla. Tämä on kannattanut! Jatkan eteenpäin.
Joskus silloin raitistumisen alussa kuulin kaverin sanovan, että menossa kahdeksas vuosi ja koki elämänsä olevan parempaa, kuin ikinä. En meinannut uskoa, mutta kun omia vuosia on tullut plakkariin, niin en epäile lainkaan ja siksi uskallan sanoa, etten epäile sinuakaan Rotjake. Myönteisiä merkkejä on plinkissä monella muullakin ja jotenkin tuntuu, että tätä saatetaan oikeasti tarvita, ettei vain piipahdeta lurittamassa jotain ja jatkettaisi sitä samaa vanhaa tapaa, suolaa haavoihin.
Hyvää Joulua kaikille plinkkiläisille minunkin puolestani! Viettäkäähän raitis ja rauhallinen joulu! itselläni ensimmäinen täysin raitis joulu vuosiin:) ja tuntuu tosi hyvältä kun ei tarvitse miettiä mihin aikaan olisi soveliasta korkata punaviinipullo…
Kirjailija jatkaa Joulun toivottelun hyvää ja selvää linjaa!
Raittiina olen saanut olla ja elää. Pikkuisen meinasi stressi ja unettomuus vaivata tässä jokin aika sitten. Se oli omiaan kiristelemään hermoja. Sain kuitenkin unenlahjani takaisin ja olen taas levollisempi. A-Klinikalle sain ajan ja sekin huojentaa osaltaan. Jouduin jonottamaan puolisentoista kuukautta. En tiedä, mitä seuraavaksi tapahtuu, mutta tuntuu hyvältä päästä selkeään alkuun sellaisen prosessin kanssa, mikä sitten lähtee käyntiin. Asioilla on taipumusta selvitä, kun alkaa selvittää. Niin se vain on. Yksin ja omassa päässä hautomalla ei alkoholiongelmiakaan ratkota. Siitä hyvin tietoisena olen nyt aika iloinen, että sain kalenteriini toiveikkuudesta muistuttavan merkinnän.
Edessä on viimeinen joulu avovaimon kanssa aikuisten kesken: ensi vuonna tähän aikaan, jos Luoja suo, meillä on täällä vauva
Kaikkea parasta ja selvintä mahdollista Jouluunne!
Aion aattorumban jälkeen käpertyä pariksi päiväksi sohvalle hyvien kirjojen kanssa ja maistella lahjaksi saamiani erilaisia kahvilaatuja. Toki täytyy täälläkin piipahtaa jossain välissä
Rauhallista ja Iloista Joulua kaikille plinkkiläisille!
Tuntuu tosissaan hyvälle huomata itsessään eräänlaista lapsenmieltä näin Joulun kynnyksellä. Olen innoissani, seuratessani lasten valmistautumista Jouluun. Ehkä osa tästä kiitollisuudesta nousee siitä, kun tämä Joulun odotus ei ole aina ollut minulle tärkeintä, saati se että olisin lapsia tai vaimoani ajatellut, vaan päihteet olivat Joulunakin, kuten aina, se tärkein asia, vielä joitain vuosia sitten. Viisi vuotta sitten Jouluun meillä liittyi lämpölasista läpi tuleminen, virkavalta, sekä päivystyksessä paikattavana olo. Muistan lopun ikäni lasteni ja vaimoni pettyneet katseet, kun seuraavana aamuna kauheassa krpulassa, parikymmentä tikkiä käsissäni, vääntäydyin kotiin.
Luojalle kiitos, tänään saan nauttia täysin siemauksin seuratessani, kun vaimo ja lapset laittavat Joulua. Siitä riemusta juuri saan itselleni suurimman kiitollisen tunteen käydessäni ajatuksissani mutkan menneessä. Itse en välttämättä koskaan tule unohtamaan Joulua -05, mutta lapset ja vaimo ovat sen jo minulle antaneet anteeksi. Onneksi olen oppinut olemaan armollinen itselleni, joten ei tuo Joulu enää mielessäni ole millään tapaa syyllisyytenä, vaan enemmänkin kiitollisuuden tuojana tähän hetkeen. Tänään olen kiitollinen. Tänään olen onnellinen.
Näillä miettein…Oikein rauhallista, raikkaan raitista Joulua ja kaikkea hyvää meille kaikille vuoteen 2011!
.
Tänään aloitellessani toista peräkkäistä raitista joulua (joiden väliin ikävä kyllä mahtuu juomista) haluan toivottaa kaikille plinkkiläisille hyvää ja rauhallista joulua!
Aatto taas käsillä ja elämä myös. Onko lahjoja tulossa, siinä tämän päivän suurin pulma!! Muille kyllä tulee, kun pukkiin ei ole ollut luottamista enää vuosiin, niin on ollut pakko käydä ihan itse ostamassa.
Napa täyteen kinkkua, siinä toinen pulma, mutta siitä ei kärsi enää kuin vyö ja jalat.
Hyvää joulua!