…menee ihan pilalle. Hah! Oikeasti; sehän minä olen. Riippuvuus ei suurta ole ts kyllä meillä kotona voi juotavaa olla ja en niihin koske. Mutta auta armias kun päätän koskea; silloin ne eivät riitä ja lisääkin on haettava. Lisäksi en tunnista humalantilaani, vaan juon itseni todella huonoon kuntoon. Positiivista tässä on ainoastaan se, että teen sen about 2 krt kuukaudessa. Mutta voi ristus tätä morkkiksen määrää ku mietin että mitä olen edellisenä iltana tehnyt, sanonut jne. Saati sitten jos siitä joku tulee kuittaamaan “olitpa kännissä” Voisin painua maan alle. Alkoholistin alku koen olevani, koska nuo välillä olevat ajat (kun en siis juo) käytän kuitenkin asian miettimiseen…
En tiedä milloin tämä näin lipsahti. Nuorempana join hyvinkin humalahakuisesti mutta sitten lapset saatuani hieman rajoitin…en paljon, mutta kuitenkin. Jossakin vaiheessa olin muutaman vuoden kokonaan ilman alkoholia ja en sitä edes kaivannut. Noin 10 vuotta meni hyvin, mutta sitten vaihtui mies ja miehellä oli lievä alko-ongelma (jatkuvaa tissuttelua)Sit se vaan jossain vaiheessa lähti itelläkin lapasesta. Ongelma on siinä että en ole ikinä tosiaan tiennyt milloin olen oikeasti kännissä ja milloin todella kännissä. En oksenna koskaan ja jalatkin kantavat sen mitä kantavat mutta aina olen kotiin asti päässyt ja omaan sänkyyni. Mutta en sitä enää halua, en. Jotenkin olen kuvitellut että eivät muutkaan huomaa känniäni, mutta tänään sain sitten vahvistuksen sille että kyllä; olin naamat viime vkl ja se on kammottavaa kuultavaa menestyneelle naiselle. Muistan kyllä muutamia noloja tilanteita ko yöltä ja toivon että kukaan ei nähnyt. Tosin se ei itseinhoa poista…inhoan ja paheksun kännisiä ihmisiä mikä on vallan hauskaa. Kertoo myös siitä että en kuvittele itse olevani sellainen, hahaa…
Nyt se loppuu. En enää jaksa miettiä mitä olen tehnyt ja sanonut, koska muistini menee nykyään kohtuullisen aikaisin. Haluaisin toki oppia kohtuukäyttäjäksi, mutta veressäni virtaa vahvat alkoholistin veret ja luulen että ilman pitkää selvää kautta en siihen pysty. Mutta miten selvitä siitä kun mikään ei tunnu miltään ilman alkoholia? Mitä voin odottaa viikonlopuilta kun en mistään enää nauti? Olen sairastanut vakavan masennuksen kertaalleen ja luulen että olen taas masennuksen kourissa, mutta en halua siihen lääkitystä; uskoisin olleeni sitä viimeiset 3 vuotta jolloin tämä alko-ongelmakin on pahentunut. Haluan selvitä tästä ihan näillä avuin; ehkä teidänkin avulla. Enkä halua puolustella juomistani enää kenellekään mitenkään…haluan vain mennä eteenpäin.