Huutoitkupaniikkikänni

Taustaa: olen Kelan rahoittamassa työkokeilussa, lapseni on sijaisperheessä. En saa tavata lasta silloin kun haluaisin, vaan silloin kun annetaan. Oli sovittu että tapaamiset olisivat 4 tuntia 3 viikon välein isovanhempien luona. Eilen tuli sossulta soitto, että tapaaminen peruuntuu, koska sossujen esimies on huolissaan äitini mielenterveydestä. Äitini kuulemma kirjoittaa jotain blogia ja on laittanut sinne esim. lapsen nimen ja kuvia, vaikkei tällaista saa tehdä kuin vanhempien luvalla. Töissä on mennyt hyvin, mutta paniikkikohtauksen takia lähdin kesken päivän kotiin, sanoin sairastuneeni. Olin 3 viikkoa raittiina mutta aloin juoda siideriä ja jatkan tänään, kun elämä tuntuu sietämättömältä.

Katkolle vois kuulemma maanantaina päästä, en ole ennen ollut. Psykiatrisella osastolla olen ollut joitakin kertoja, mutta viimeksi kysyessä olin sinne liian terve. Vihaan äitiäni ja haluaisin kuolla.

Sointu, paljon voimia sulle! Paineita monesta suunnasta, varmasti raskasta :frowning:. Ota ihmeessä katkopaikka ja apua vastaan, yksin ei tarvitse selvitä!

Heissan…

Ikävää jos on tuollainen kriisi päällä- Mutta en ihan tajunnut, että jos äitisi mielenterveydestä ollaan huolissaan, niin miksi se vaikuttaa sinun oikeuteesi tavata lastasi :question: :confused: Eihän kyse silloin sinun ongelmastasi ole, kai?

Jos tunnet tarvitsevasi katkaisuhoitoa, niin sinne kannattaa mennä. Harmi vaan, että jos kyseessä olisi ihan laitoskatkaisu, niin joutusit olemaan pois työharjottelusta ainakin pari päivää. Voi olla myös avokatko mahdollisuus, mutta siihen pitää saada promillet tarpeeksi alas, ja vierotusoireet ei liian voimakkaita eikä yleistila liian heikko.

Tsemppiä!

Kiitos tsempeistä! Onneksi työharjoittelusta on 3 viikon kesätauko niin se ei tähän kaadu. Olen sairaalan päivystyksessä ja odotan että täältä ohjataan eteenpäin.

Juu no antabus on sitten pois laskuista.

Katkasuhoidossahan lääkitys on yleensä b-vitamiini, mahdollisesti sykettä ja verenpainetta alentava beetasalpaaja, jokin unettava lääke tyyliin ketiapiini tai antihistamiini, sekä kramppeja ehkäisevä ja ahdistusta lieventävä bentso parin päivän ajan.

Selincro ja antabus ei kuulu varsinaisiin katko-lääkkeisiin, vaikka itse oon joskus viimeksi mainitun katkolla alottanut.